Og hvordan får jeg dette ut, når jeg fyller? Om det i det heletatt er noe vits..Kjølevann, luft i systemet?
-
Aaheimfans
- Lærling
- Sted: Vanylven
Kjølevann, luft i systemet?
Har nettopp tømt ut kjølevannet, og skal til å fylle nytt. Men er vel mye luft i systemet da?
Og hvordan får jeg dette ut, når jeg fyller? Om det i det heletatt er noe vits..
Og hvordan får jeg dette ut, når jeg fyller? Om det i det heletatt er noe vits..Proud Owner Of Aprilia RS 125 06! 140dyse, FP eksosanlegg fra aprilia, Rave 2, CDI fjerna, Powerfilter
Re: Kjølevann, luft i systemet?
Du fyller på så rykker du sykkelen litt rundt, deretter åpner du lufteskruer til kjøleveske renner ut. Så når du starter den så passer du på kjøleveskenivået.
Re: Kjølevann, luft i systemet?
Du har en lufteskrue på radiatoren og en på kjøleslangen ved reservoaret under tanken.
Skru ut begge disse, start å fyll systemet.
Når det nå renner over på luftepunktet på radiatoren, sett i skruen og fortsett fyllingen til det renner over på neste punkt. så fyller du opp til riktig nivå. Klem gjerne litt på slangene for å få ut eventuell luft.
Så tar du deg en kjøretur, sjekk deretter om nivået har sunket, og etterfyll om nødvendig.
Skru ut begge disse, start å fyll systemet.
Når det nå renner over på luftepunktet på radiatoren, sett i skruen og fortsett fyllingen til det renner over på neste punkt. så fyller du opp til riktig nivå. Klem gjerne litt på slangene for å få ut eventuell luft.
Så tar du deg en kjøretur, sjekk deretter om nivået har sunket, og etterfyll om nødvendig.

Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3