Drar veldig dårlig fra lavt turtall

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
JonnAdrian
Fersk Racer
Sted: Hønefoss, Buskerud

Drar veldig dårlig fra lavt turtall

Legg innav JonnAdrian » 18 jun 2013, 19:20

Var ute å kjørte i går, plutselig dauet sykkelen i fart, fikk start med en gang, men fikk ikke turtall, og dauet av med en gang igjen. Prøvde å starte en gang til, så begynte det å lekke bensin(stoppet etter kort tid, men nok til at det ble en synlig stor flekk på asfalten) Fikk så start, og den dro veldig dårlig på lavt turtall, kom seg heller ikke over 6k rmp i starten, fikk den så opp på turtall, og den dro akkurat som den skulle når den kom til turtallskicket. Gikk fortsatt dårlig når den kom på lavt turtall, så dårlig at jeg måtte presse inn clutchen, ruse opp motoren og slippe clutchen for og komme få fart i oppoverbakken.
Nå etter den har stått over natta, så går den foreløpig vanlig, men det virker som at dette skjer litt i perioder..

Noen som vet hva det kan være? Kan flottøren ha hengt seg opp, i og med at den lakk plutselig bensin? Kan det være rusk/møkk i forgasseren? :D
09' Aprilia RS125 Spains No. 1 FP-eksos
07' Aprilia RS125 FP (vraket)
92' BMW 318IS M-Tech

Brukeravatar
HPro
Bronze
Sted: Brønnøysund

Re: Drar veldig dårlig fra lavt turtall

Legg innav HPro » 18 jun 2013, 20:53

Sjekk forgasseren ja! :)
: viewtopic.php?f=26&t=9229

- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Gå tilbake til «Hjelp meg»