Bensinlekkasje, flotøren som har hengt seg?

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Turbomann
Fersk

Bensinlekkasje, flotøren som har hengt seg?

Legg innav Turbomann » 09 jul 2013, 13:33

Hei
Har nylig fått et problem, og det er at det lekker bensin fra en rør som kommer fra bunnen til forgasseren. Hvis jeg har forstått det riktig så må det være at flotøren har hengt seg?

Har aldri rørt forgasseren før så da lurte jeg på hva jeg må gjøre? hvordan fikse det? og hvis det har noe å si så lekker det bare når sykkelen er av... Lekker ikke når motoren er i gang. :s

Brukeravatar
Stianaag
Veteran
Sted: Flatanger, Nord-Trøndelag

Re: Bensinlekkasje, flotøren som har hengt seg?

Legg innav Stianaag » 09 jul 2013, 14:00

Flottøren ja :) Bare bøy på stålet og det skal fungere igjen!! Det går jo ann å stenge bensinkrana for hver gang du stopper motoren også da!
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt

Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT

Turbomann
Fersk

Legg innav Turbomann » 09 jul 2013, 14:22

bøye hvilket stål? :P
Har du et bildet eller en fremgangsmåte på hvordan dette gjøres? Hehe er helt grønn :rull:

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Legg innav KnutOlav » 09 jul 2013, 15:08

Hadde kanskje vært en ide å sjekke om den funket før du begynner å bøye på noe. Skru av bunnen av forgasseren, slå på bensinkranen og ha flotøren opp og ned. Flotøren skal stenge for bensinen når den er oppe og la det renne når den er nede.

Hvis den går normalt så tviler jeg på at der er flotøren som er problemet, hvilkey rør er det du mener?

Turbomann
Fersk

Legg innav Turbomann » 09 jul 2013, 20:22

Hehe takker for alle svar! Problemet var at flottøren hadde hengt seg på en eller annen vis så "flottør-rommet" ble overfylt.. Det jeg gjorde var å åpne og sette alt på plass igjen :g

Men var et mareritt å skru neddi der da det var rett og slett trangt. :O

Gå tilbake til «Hjelp meg»