fungerer eksosventilen min?

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Brukeravatar
bergli11
Fersk
Sted: Drammen
Kontakt:

fungerer eksosventilen min?

Legg innav bergli11 » 14 sep 2007, 20:56

Har fått montert endel trim nå, og syntes den går rimlig bra. Men i går tenkte jeg at jeg skulle sjekke om eksosventilen fungerte. Jeg startet sykkelen, da strammet wiren seg. Så ruset jeg den helt opp til turtallsviseren viste 10, og jeg kunne fortsatt ikke se at den hadde wiren hadde slækket. Er dette sånn det skal være? Må det være motstand for at eksosventilen skal fungere? (det er den elerktriske eksosventilen jeg har)

TDK
Lærling
Sted: Asker

Legg innav TDK » 14 sep 2007, 21:02

Når solenioden har trukket til seg den lille runde saken der wiren er festet (videre kalt magnetklossen i mangel av et bedre ord :P), er ventilen åpen.

Mellom 0-2500rpm er ventilen åpen, altså solenoiden trekker magnetklossen helt inntil seg.

Mellom 2500 og 8200rpm er ventilen lukket, altså solenioden trekker IKKE magnetklossen til seg, og det er ca 1-2cm imellom dem.

Fra 8200rpm og ut (så langt du tør :P) er ventilen åpen, altså solenoiden trekker magnetklossen helt inntil seg.
x - Aprilia RS 125 2004 modell

Brukeravatar
bergli11
Fersk
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg innav bergli11 » 14 sep 2007, 21:28

hehe :) okei. mener å huske at "magnetklossen :)" ikke beveget seg noe etter at solenoiden hadde trekkt den til seg når jeg skrudde på tenningen. Men tyder jo på at den fungerer når den trekker den til seg når jeg setter på tenningen da. Jeg får prøve igjen i morgen. Kanskje det var et aldri så lite synsbedrag :) Håper hvertfall det

Gå tilbake til «Hjelp meg»