Kan det være batteriet elns? Det bruker å stå imellom 12,4-12,8V på displayet når den er kald og jeg ikke har kjørt noe den dagen.
Sliter med å få start på RS50
- christoffer
- Fersk
- Sted: Bø
Sliter med å få start på RS50
Ja som tittelen sier, så sliter jeg må å starte rs'n(07 model), sjekka pluggen i går og den var helt fin, skifta også til 90 dyse, har fra før av bare effektanlegg av nye ting på den, det var faktisk etter jeg skifta til effektanlegg den sleit med å starte, men da var det bare mens den var varm faktisk
. Nå sliter jeg med å få start på den i det hele tatt, så jeg må trille den i gang en del...
Kan det være batteriet elns? Det bruker å stå imellom 12,4-12,8V på displayet når den er kald og jeg ikke har kjørt noe den dagen.
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Re: Sliter med å få start på RS50
Sen spenninga er helt normal! Når du sjekka pluggen sjekka du etter gnist, sant?
Hvor langt har du kjørt med den hittil denne sesongen? Evt. bytt bensin, og tøm forgasseren.
Hvor langt har du kjørt med den hittil denne sesongen? Evt. bytt bensin, og tøm forgasseren.
Skal man bli god, må man ville bli god!
- christoffer
- Fersk
Jeg sjekka pluggen på en annen moped og, og der så jeg gnist ja, og der funka det fint.
Har kjørt 250-300 km siden starten av april trur jeg,et par bensintanker. Den har vært vanskelig å starte en stund, før jeg satt den inn før vinteren og, egentlig dagen etter jeg satt på effektanlegget så fikk jeg ikke start på den mens den fortsatt var varm.
Har kjørt 250-300 km siden starten av april trur jeg,et par bensintanker. Den har vært vanskelig å starte en stund, før jeg satt den inn før vinteren og, egentlig dagen etter jeg satt på effektanlegget så fikk jeg ikke start på den mens den fortsatt var varm.
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Kontakt:
Kan jo være noe rusk i forgassern. Blås i alle dysene. Om du gidder og har det originale anlegget så ville jeg ha satt det på igjen for så å se om det ble bedre.
- christoffer
- Fersk
Trur ikke det er noe rusk i forgasseren, den skal mest sannsynelig på service om 1 uke eller 2, så da håper jeg at de kan fikse det, men jeg ville gjerne visst hva som er galt med den, så vis jeg får noe tid så kanskje jeg må ta en litt bedre titt på det, men akkurat nå har jeg ikke så mye tid til det.
Men nå etter jeg bytta dyse, som jeg gjorde i går, så har det vært enklere og få start på den, kan det ha vært problemet? at dysa var for liten før?
Vis det ikke blir bedre, så kanskje jeg skal prøve og sette på original anlegget og se om det blir bedre da.
Men nå etter jeg bytta dyse, som jeg gjorde i går, så har det vært enklere og få start på den, kan det ha vært problemet? at dysa var for liten før?
Vis det ikke blir bedre, så kanskje jeg skal prøve og sette på original anlegget og se om det blir bedre da.
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Kontakt:
Prøv å flytt nåla ett hakk opp/bensin i plugghullet å se om den starter.
Hadde samme problemet jeg og, men dysa opp 10 størelser (100) så gikk det bra !
04'Aprilia RS 125 - Manuel Poggiali
Rave 1 & Jolly Moto
Rave 1 & Jolly Moto
- christoffer
- Fersk
Nå etter jeg har kjørt litt med 90 dyse isteden for 75 som jeg hadde før, så har den vært enklere og få start på, men det er fortsatt noen få ganger den er litt vanskelig og få start på. Må vel kanskje sette på 100 isteden da.