Har du peiling hvorfor den ikke fungerer?
Jeg måtte kjøpe nytt blad og wire, når jeg koblet på dt fungerte ikke eksosventilen
Vi sjekket strøm og alt, og solnioiden elr hva den heter, den som trekker wiren, fungerer når den får 12 volt, men gjennom kablene som den skal kobles til normalt kommer det bare 10volt og der er tydelivis ikke nokk,
På ett viss turtall skal jo dt sendes signal til cdi boksen og deretter til styringsboksen elr motsatt og da skal den levere nok strøm til solnioiden slik at den skal trekke wiren ikke sant? Men 10 volt er ikke nok til at den reagerer tror jeg, for rundt 3000rpm så rører den seg ikke men det gjorde den tilier, den fungerte helt fint før, helt til wiren å bladet ble så slitt at wiren bare hoppet ut, etter bytting av disse så fungerte det ikke
Det skal ikke være noeproblem for solnioiden å trekke opp wiren for den glir godt.
Noen som har peiling?!?! Takker for alle svar!!
Hjelp! Hva feiler eksosventilen min? (rave1)
Hjelp! Hva feiler eksosventilen min? (rave1)
Sist redigert av inunf den 26 aug 2008, 22:30, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Endret tegnsetting i emnetittel
Begrunnelse: Endret tegnsetting i emnetittel
Re: Hjelp! Hva feilier eksosventilen min? (rave1)
10v holder nok. Skal dra på 8200. Bare rus den til 9k og se/hør om den beveger seg. Siden du har målt spenning når du ruser den til 8200, skal den trekke til. Hvis ikke er nok solenoiden ødelagt.
Du kan ta av wiren, stikke den ut også ruse den for å se om den drar.
Du kan ta av wiren, stikke den ut også ruse den for å se om den drar.
den trekker ikke når jeg ruser opp, i dt heletatt,
Men ja når jeg tok og sjekket me direkte strøm fra batteriet til solnioiden trakk den opp som ett søren,
Så hmm, ja den trekker ikke opp på 10v når jeg ruser over 8.200rpm
Så da er det solnioiden som ja jeg trenger ny?
Men ja når jeg tok og sjekket me direkte strøm fra batteriet til solnioiden trakk den opp som ett søren,
Så hmm, ja den trekker ikke opp på 10v når jeg ruser over 8.200rpm
Så da er det solnioiden som ja jeg trenger ny?
Så den trekker ikke på 10v? Sikker på at du har 10v på den "T" pluggen? For min solenoid trakk på seg ved 6v(4 aa batteri)!
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Jeg tror det ikke er strømmen sin feil. Har du sett over at det ikke er knekk på wiren? Prøv å dra solenoiden manuelt inn og ut for å kjenne om den går lett.
Skal man bli god, må man ville bli god!
Den går lett, inn, den er ikke klem elr noe.
hmm=/
hmm=/
Har du mulighet til å få prøvd en annen styringsboks?
Gå over alle kontakter, å sjekk att det ikke er korrosjon i noen av dem .
Gå over alle kontakter, å sjekk att det ikke er korrosjon i noen av dem .
=)
har gått over alle kabler osv er ikke noe feil, har ingen i nærhetn me samme sykkel og en styringsboks som fungerer=/ hmm
Re: Hjelp! Hva feiler eksosventilen min? (rave1)
hmm? styringsboksen eller solinioiden sin feil!?!?!
- Øystein G
- Bronze
- MC: Aprilia Rs125 '07 Black
- Sted: Beitostølen
- Kontakt:
Jeg har en brukt styringsboks som du kan få kjøpe 

Fp ++
- Magnus
- Vaktmester
- MC: RS250 banesykkel en dag?
- Sted: UMB
- Kontakt:
"Sjekket strøm", ladet du batteriet da? Det bør du prøve
- oppdatert mars 2009
Har vel ingen ting å si om batteriet er uladet. Får jo strøm fra dynamoen når sykkelen går ?
Jeg nekter å tro at solenoiden trekker når du kobler den dirkte til batteriet mens den trekker ikke når den er koblet til. Siden den får 10-12v spenning fra kontakten!!! Om det er snakk om tung last for solenoiden, kobl ut wiren, skru løs solenoiden, flytt den ut fra sykkelen, start sykkelen, rus sykkelen til 9k rpm og se om den beveger seg. Beveger den seg ikke, stikk pinnene til multimeteret inn i T koblingen og mål spenning når du ruser den til 9k. Er det 10-12v spenning der, funker "hjernen". Solenoiden er da ødelagt.
Jeg nekter å tro at solenoiden trekker når du kobler den dirkte til batteriet mens den trekker ikke når den er koblet til. Siden den får 10-12v spenning fra kontakten!!! Om det er snakk om tung last for solenoiden, kobl ut wiren, skru løs solenoiden, flytt den ut fra sykkelen, start sykkelen, rus sykkelen til 9k rpm og se om den beveger seg. Beveger den seg ikke, stikk pinnene til multimeteret inn i T koblingen og mål spenning når du ruser den til 9k. Er det 10-12v spenning der, funker "hjernen". Solenoiden er da ødelagt.
okei må prøve dt=)