Speedo sluttet å virke

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Brukeravatar
inunf
Admin
Sted: Molde
Kontakt:

Speedo sluttet å virke

Legg innav inunf » 16 sep 2008, 22:52

Speedoen sluttet å virke i dag. Begynte gradvis å vise mindre helt til det sank ned på null. Lå i "godt driv" når det skjedde.

Har sjekka wiren, og den er hel. Speedometerdrevet bytta jeg for 3 år siden (har vel kjørt ca. 5 000 km med det). Hva tror dere er feilen? Skal sjekke speedodrevet i morgen. Er det det samme som på RS 125? Det er et Veglia. Er ikke sikker på utvekslingen, skal se om ikke jeg får sjekket det i morgen. Tar jeg ikke mye feil er innerdiameteren 25 mm.

Fryktelig frustrerende dette, siden jeg ikke har skikkelig verktøy på hybelen. Har jo kjøpt nytt speedo med ny giver (induksjon, ikke mekanisk), men har ikke utstyr til å innstalere det her. Hadde planer om å kjøre 100 mil til denne sesongen, og vil helst ikke gjøre det uten speedo. Har ihverfall satt ny rekord for probemfri kjøring, nå er det ca. 230 mil siden forrige problem.

seth
Mekaniker

Re: Speedo sluttet å virke

Legg innav seth » 17 sep 2008, 16:00

Jeg har ikke noe peiling på RS250, men har en kamerat med RS125, og han bytta speedodrev 2 ganger i fjor, tror faktisk ikke han har kjørt mer enn 6000, så det kan jo være det? verdt å sjekke hvertfall, også skal man vist smøre med litt olje/WD40 nedi speedo-drevet innimellom, ifølge verkstedet :P :)

Brukeravatar
Magnus
Vaktmester
MC: RS250 banesykkel en dag?
Sted: UMB
Kontakt:

Legg innav Magnus » 17 sep 2008, 17:25

Du kan låne verktøykassa mi, burde være nok til at du får montert det nye speedometeret :)
- oppdatert mars 2009

Gå tilbake til «Hjelp meg»