RS 125 07 - Sperrer på 8000rpm?
RS 125 07 - Sperrer på 8000rpm?
Ja, det er vel en stund siden nå. Jeg var på vei hjem fra skolen, og sykkelen dro helt fint over 8000rpm. Så skulle jeg ut å kjøre igjen, men da ville sykkelen plutselig ikke dra over 8000rpm. Er akkurat som om det er en sperre som slår inn når jeg kommer dit. Veldig irriterende
Noen her som kan tenke seg hva som kan være galt? Har også hatt den på service, men der sa de at det var pga at jeg ikke hadde eksosventil. Men det må jo være feil, for den har aldri vært sånn før?
- StreetRider
- Støttespiller
- Sted: Bærum, Hosle
Re: RS 125 07 - Sperrer på 8000rmp?
Min går akkuratt likt som din carwin. Kjenner det helt igjenn! Sykt irriterende
Hvis man kjører i nedoverbakke merker man at den begynner å bremse på turtall ved 105 km/t
Hvis man kjører i nedoverbakke merker man at den begynner å bremse på turtall ved 105 km/t
Aprilia RS <3 2007 mod, spains no 1
- Simen -
- Simen -
- carwin
- Norgesmester
- MC: Aprilia rs 125 07
- Sted: mosjøen
- Kontakt:
Jeg har en tråd om det, men ikke funnet ut noe enda.. Jeg har gådd over forgassern uten å blitt noe klokere. Vist jeg fjerna den plomberinga som er i luftfilteret eller hele den tuten av boksen så gikk syklen helt opp til turtallssperra kom, men prøvde ikke å kjøre med det etter som at den får for mye luft da, med mindre man har trim. Men, er greit å vite at jeg ikke er den eneste med dette problemet! tydeligvis noe som er galt med denne modellen da? 

x - aprilia rs 125 07 black FP
- carwin
- Norgesmester
- Kontakt:
Jeg var til en som var mekaniker, da plukka vi ut hele greia, da gikk den fint ann og ruse opp til turtallsperra slo inn, men han sa at det var ikke vits å kjøre med den sånn, for da kom den til å få for mye luft, men du har jo et poeng. Vist den gikk fint når vi tok den ut så kan den jo ikke få for mye luft.. hmm
-
Anders
- Fersk Racer
- MC: 1999mod. Aprilia Rs 125 FP
- Sted: Raufoss
Re: RS 125 07 - Sperrer på 8000rpm?
Sånn er min også, nå det er plombert.. kan dra den til ca 10.000 på 1 og 2 gir.. men i de andre gira må jeg ligge å tukte den for at den skal gå over 8K :S
Irriterer meg noe så helt veldig !!
Den er IKKE sånn når jeg kjører den uplombert..
Irriterer meg noe så helt veldig !!
Den er IKKE sånn når jeg kjører den uplombert..
1999mod. Aprilia Rs 125
- carwin
- Norgesmester
- Kontakt:
Selv har jeg ikke trim, sjefen i huset synes jeg skulle vente med det mtp garanti, men den kommer på i vinter
Jeg har rett å slett ikke hatt tid til å rense luftfiltret mitt enda grunnet lærerne har fått det for seg at vi ikke trenger fritid, men satser på å få gjort det til helga
en ting til, er det en lettere måte å få ut luftfiltre enn å skru av nesten alt av kåper på venstresia?
en ting til, er det en lettere måte å få ut luftfiltre enn å skru av nesten alt av kåper på venstresia?