Hei! jeg har solgt sykkelen min nå. når jeg leverte den fra meg, fungerte clutchen slik den skulle, men et par dager etterpå, mener kjøper at clutchen har ryki, og vært veldig slitt når han overtok sykkelen. jeg har ikke merket noen slitasje når jeg hadde den... men spørsmålet er: hvor lenge burde en clutch på en RS 125 holde? og hvor ofte (km) er det vanlig å bytte den? kan man ikke bare kjøre den til man merker den begynner å bli dårlig? jeg hadde akkurat skiftet girlolje og clutchwire før kjøp.
håper på raskt svar, for må svare kjøper fortest mulig, for jeg har ikke lyst til å ta på meg skylden for noe jeg ikke har forårsaket..
hvis noen av dere hadde tatt dere tid til å sende svar på sms, hadde dette vært superflott, for jeg har ikke nettverk tilgjengelig hos min mor, for hun holder på å flytte...
tlf: 45423205
Spørsmål om clutch, trenger svar fort!
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Re: Spørsmål om clutch, trenger svar fort!
Be han sende deg bilder av clutchwiren. KAn jo hende du har montert v\feil, og at den har lagt og gnagt mot noe, og blitt slitt og så røket.
Kjøper kan ikke si at den var slitt når han fikk den, og så komme til deg og be om erstatning. Da burde han ha sett det før han kjøpte sykkelen.
Kjøper kan ikke si at den var slitt når han fikk den, og så komme til deg og be om erstatning. Da burde han ha sett det før han kjøpte sykkelen.
//Webmaster på Apriliaforum
okei, men clutchwire'en var riktig montert, dro på verksted og spurte om wire'en og de sa den var helt korrekt. men glemte selvfølgelig og spørre om dette andre
...
...- AleksanderK
- Webmaster
Bare for å forsikre meg om at jeg har fprstått deg rett. Det var clutchwiren som røk?
nei, kjøperen mener cluthcen har ryki, og at det er min feil, at jeg har kjørt den "på siste åndedrag" og at når han fikk den, så røk den. noe som er feil, fordi den har vært helt fin når jeg kjørte den, og aldri blitt noe "dårligere" den tiden jeg hadde sykkelen. den kan ha vært slitt, ja, men ikke ødelagt. da hadde man ikke fått kjørt sykkelen. derfor jeg lurer på sånn ca. hvor lenge en clutch burde vare, det er vel veldig individuelt kanksje?
men jeg har byttet clutchwire.
men jeg har byttet clutchwire.
- AleksanderK
- Webmaster
Vet ikke, men clutchen på suzukien min har holdt i 13 år...
Ta en tur til han å prøv sykkelen...
Ta en tur til han å prøv sykkelen...
hos meg røk clutchen for ikke lenge siden, jeg kjører original rs 125 som har gått 13500, da var det pressplatta og skruen som presser på plata som måtte byttes
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

skjønner;) men har kommet til enighet med han nå, så saken er i boks:)
jeg vet ikke hva dere vil gjøre, men denne tråden kan godt slette for min skyld nå...
jeg vet ikke hva dere vil gjøre, men denne tråden kan godt slette for min skyld nå...