Vet ikke om dere liker andre merker enn suzuki men jeg trenger hjelp.
Skal justere ventilene på suzukien fordi de tikker, men jeg har ikke peiling på hvor stor klaring det skal være.
Så en på youtube som sa at det holdt med 0,003 tomme og at han brukte det på alle motorene sine. Men jeg har IKKE lyst å ødelegge:P
Noen som vet?
Det er en suzuki dr 125.
Justere ventiler
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Justere ventiler
//Webmaster på Apriliaforum
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Re: Justere ventiler
Boss motoren :P
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
Tror du er på feil forum nå. Ventilklaring er IKKE det samme på alle motorer, så få tak i verkstedsmanualen til sykkelen din og se der. Evnt. ta kontakt med et Suzuki-verksted og hør med dem.
Sikker på at det er ventilene som tikker? Kan være f. eks. dårlig kamkjedestrammer, kommer an på hvordan registeret er bygget opp.
Sikker på at det er ventilene som tikker? Kan være f. eks. dårlig kamkjedestrammer, kommer an på hvordan registeret er bygget opp.
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Det er ventilene som tikker for vi prøvde å justere de igårkveld og da forsvant tikkingen :P Min hjerne altså 

Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3