starter ikke
starter ikke
jeg kan starte sykkern min og kjøre rundt i en time eller to skru den av og vis jeg prøver og starte den igjen så starter den ikke før jeg gir litt gass for at den starter:S dette kan vel ikke være normalt som den er varm burde den jo starte med en gang? har en aprilia rs 125 2007 5400km
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Re: starter ikke
Alle må vel gi litt gass for at den skal starte? JEg må ihvertfall 
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
jeg må det hver gang , men tror det er helt vanlig. kan sikkert variere litt fra forgasser til forgasser og men.
forresten choker du den når du prøver eller ?
forresten choker du den når du prøver eller ?
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
spørs litt av og på vis jeg choker går det noen ganger litt bedere:P
Går den bra på tomgang?
Min var også sånn
Min var også sånn

går fint på tomgang vis den får stått i 10-20 sekunder
kan hende jeg må holde gassen litt eller noe får at den ikke skal kvele seg i mellom tiden da:P
kan hende jeg må holde gassen litt eller noe får at den ikke skal kvele seg i mellom tiden da:P
Da bør du nok stille på luft/bensin skruen som er på forgasseren... Holder den på å dø vekk når du slipper gassen/tar inn clutchen? Eller går den opp i turtall?
Kan også være en idè å stille tomgangsskruen etter behov.
Kan også være en idè å stille tomgangsskruen etter behov.
hvor er tomgangsskruen? synes kansje den kjører på litt for lavt turtall på tomgang. målern står på 1000 rpm hele tiden på tomgang vet ikke hva som er idelt
1500 er ideelt.

tomgangskruen er den flatskruen du ser på bildet der på venstre siden av forgasseren. skru den innover så får sykkelen høyere turtall, men etterstill også litt på blandingskruen og det er den lille flatskruen, ser den så vidt på bildet den er bak tomgangskruen på bildet. prøv å skru blandingskrua litt ut etter du har stillt tomgangskrua lenger inn.

tomgangskruen er den flatskruen du ser på bildet der på venstre siden av forgasseren. skru den innover så får sykkelen høyere turtall, men etterstill også litt på blandingskruen og det er den lille flatskruen, ser den så vidt på bildet den er bak tomgangskruen på bildet. prøv å skru blandingskrua litt ut etter du har stillt tomgangskrua lenger inn.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd: