Jeg har nettopp skrudd sammen motoren min (Rotax 122) etter veivlagerskifte. Den har fått nytt stempel og nye balansedrev, men når jeg startet den i går så kom det en fæl summende lyd, og sykkelen rister mye mer enn den gjorde før.. I tillegg når jeg kjører den på mellomhøyt turtall 4/5k , så står den bare å hopper til jeg slipper gassen..
Problem etter veivlagerskifte/splitta motor..
Problem etter veivlagerskifte/splitta motor..
Hei.
Jeg har nettopp skrudd sammen motoren min (Rotax 122) etter veivlagerskifte. Den har fått nytt stempel og nye balansedrev, men når jeg startet den i går så kom det en fæl summende lyd, og sykkelen rister mye mer enn den gjorde før.. I tillegg når jeg kjører den på mellomhøyt turtall 4/5k , så står den bare å hopper til jeg slipper gassen..
Den går altså bare på lavt turtall.. Noen som vet hva det kan være ?.. 
Re: Problem etter veivlagerskifte/splitta motor..
husket å fylle girolje?
Ja, det er klart 
Balanse lagrene da? 
det var ikke noe slitasje på dem.. 
Satt de riktig igjen etterpå også?
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Alt er satt riktig på, det er balansedreva jeg stusser på da, ettersom det rister sånn.. men jeg har jo satt strek mot strek.. skal balansedreva stå på noen spesiell måte i forhold til hverandre da tro ? 

Samme gjorde jeg med min, og den ristet mer enn den gjorde før. Da når den ble splittet igjen så var det veivlagrene som hadde skylda, de satt ikke helt eksakt som de skulle, så de rev med seg alle andre lagrene i hele motoren også, så ble dyr regning og fikse for min del. Så tips er og fikse det så fort som mulig, og kjør minst mulig med den, om det er ett lager som ikke er så fornøyd.
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
shit, håper ikke det er det som har sjedd..
Var lagrene satt in skeivt eller noe da ?
må ha blitt det hos meg, altså da jeg klappa sammen blokkene i hverandre, fikk en mekaniker til og sette de på veiva så var neppe det. Får håpe det bare er noen småting som balansedreva eller noe sånt, eller så kan det brått bli litt dyrt 
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
balansedreva er jo helt nye, og på rett plass..
Må vel splitte igjen da guttær ?
Eller noen som har tips til andre ting ?
Jeg ville nok ha splittet igjen. Ta å bytt alle lagere unntatt Balansedrevene du 
..om dere vil vite det, så fant jeg ikke ut hva den "hoppingen" var, for etter jeg sjekka litt i clutchhuset, og smekka det sammen igjen, gikk den som den skulle.
Det er bare den forbanna ristinga igjen..
, men jeg tror det har noe med at jeg var idiot og ikke tenkte på at balanseakslingen og veivakslingen måtte stå på en spesiell måte i forhold til hverandre,.. fant det svaret på forumet her et sted.
Skal åpne opp i kveld, og håpe på det beste!
, men jeg tror det har noe med at jeg var idiot og ikke tenkte på at balanseakslingen og veivakslingen måtte stå på en spesiell måte i forhold til hverandre,.. fant det svaret på forumet her et sted.
Skal åpne opp i kveld, og håpe på det beste!