Trenger litt hjelp ang. effektanlegg og luftfilter.

Alt trimrelatert skal kun postes i denne kategorien. Diskuter, få råd og erfaringer fra andre her.
JoakimSK
Nysgjerrigper

Trenger litt hjelp ang. effektanlegg og luftfilter.

Legg innav JoakimSK » 04 sep 2012, 17:47

Hei :) Har en RS125 2011 mod. kjøpt ny i vår. Nå føler jeg tiden er inne for å slippe noen av de italienske hestene løs. Men jeg lurer på et par småting.

Tenker på å kjøpe dette effektanlegget fra pjme: Aprilia RS125 Arrow Exhaust 2006-2012 Titanium Can.
Er det et greit valg? og jeg skal ha sånn ca. 160 dyse ettersom sykkelen er med en 28mm/TPS gasser. Vil bare være sikker, for er veldig glad i den! :D

Skal også kjøpe et annet luftfilter, så hadde vært fint om noen har sendt meg en link med et brukbart et, helst fra PJME eller noen norske sider.

BTW: For å være helt sikker jeg forstår dyseguiden, Effektanlegg med 28mm/TPS gasser = 160 dyse. Men om jeg fjerner plomberinger i luftfilterboksen og har på et powerfilter, skal jeg da gå opp 6 størrelser?

Hadde vært fint om noen har svart meg, er ikke så erfaren med motor enda! :(

Takk på forhånd ;)

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Re: Trenger litt hjelp ang. effektanlegg og luftfilter.

Legg innav Riccird1 » 04 sep 2012, 18:24

Du trenger absolutt ikke powerfilter. Erfaringer fra andre forumbrukere er blant annet at været har veldig mye å si på hvor rent den kjører da PF slipper inn mye mer vann. Det holder lenge med den originale luftfilterboksen så lenge du fjerner plomben som er inni den ene "snorkelen" på boksen. Husk å stille opp oljen på oljepumpen bittelitt når du setter på effektanlegg. Vil varmt anbefale en RAVE-ventil som er en eksosventil som beveger seg opp og ned etter hvor mye motstand sykkelen skal ha for å yte optimalt. Det er først da du vil kjenne kreftene og akselerasjonen!

Anbefaler deg et slikt kit:
http://aprilia-performance.com/collecti ... kit-34hk-1

Velg 185-200 på dysekit, RAVE 1 på eksosventil (denne eksosventilen gir deg bedre bunndrag og mellomregister enn RAVE 2 som "kicker" mer når du kommer på topp. Du må også bore i sylinderen hvis du skal montere denne) og FP-luftinntak som skal by på mye færre problemer enn powerfilter i fuktig vær.
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Gå tilbake til «Trimming»