Div frågor om trim till helt ny SR 50 R (2013)

Alt trimrelatert skal kun postes i denne kategorien. Diskuter, få råd og erfaringer fra andre her.
CptKaboom
Nysgjerrigper

Div frågor om trim till helt ny SR 50 R (2013)

Legg innav CptKaboom » 08 aug 2013, 14:10

Hej.

Jag har precis fått mig en helt ny SR 50 R, 2013 modell och har ett par frågor.

Helt original så kom den sig upp i lagliga 45 km/h och kunde sega sig upp i 50 km/h i nedförsbacke, sol i ryggen och hemlängtan. Allt för trögt tyckte jag med tanke på att jag var van vid min gamla från 2007 som variatorringen är borttagen på plus att den har Sito effektsystem.

Så jag gav mig på att ta bort variatorringen igår och det gick utan problem. So far so good. Tänkte att jag även skulle sätta på Sitopotten från den gamla tills jag får min Giannelli Go som jag beställt men det var "no go"! Sitter någon jävla "pinne" fastsvetsad under som gjorde att jag inte kom till med Sitopotten.

Till frågorna!

1: Är det safe att bara såga bort den "pinnen"? Såg på den gamla att det var gjort.
2: Efter att jag tog bort variatorringen och med originalpotte så klarar den 60-65 km/h på flat mark/lätt nedför men det tar en halv evighet att komma dit. Uppför går den fort ner i 35-40 km/h. Är det "normalt"? Hjälper ett Giannelli Go på det?
3: Vad mer bör jag göra/tänka på efter att variatorringen är borta och effektpotten kommer på? Dyse? Ruller? Toppfart är inte viktigt men accelerationen desto mer.

Tacksam för alla svar och tips!

Mvh

Andreas

Gå tilbake til «Trimming»