Problem ved 6k omdr.

Alt trimrelatert skal kun postes i denne kategorien. Diskuter, få råd og erfaringer fra andre her.
hansipod
Nysgjerrigper

Problem ved 6k omdr.

Legg innav hansipod » 24 aug 2008, 22:49

...og CDI sperra er tatt?!

Kjøpte meg 98modellen i vinter og den hadde vært trimma av tidligere eier, men siden det var en butikk som hadde kjøpt den opp og fiksa litt så sørget de jo også for å sette på litt gledesdrepere... Butikken ville jo selvfølgelig ikke si hva de hadde gjort og jeg har forløpig ikke lykkes med å få kontakt med tidl. eier...

uansett dette er hva jeg vet/har funnet ut om sykkelen min nå:
- Står på et Arrow effektanlegg.
- Bytta til powerfilter (1*).
- CDI-en er tatt.
- 120 dyse (er ikke helt 100% sikker...).
ellers så tror jeg resten av sykkelen skal være ganske så original.

Problemet mitt er som sagt at jeg mister all effekt/tenninga kuttes?/det sperres (blir kansje feil å si det sånn men vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg ellers...) akkurat på 6k omdr... Etter hva jeg hadde skjønt skulle dette være på grunn av CDI sperra, så jeg tenkte at da bare "fikser" jeg den så er det problemet løst. Men da jeg tok ut CDien og skulle til å skjære så jeg at det allerede var gjort. For sikkerhets skyld skjærte jeg likevel opp "veggen" for å sjekke om "ledningen var ordentlig klippi", og til min store fortvilelse var den jo det så jeg fylte igjen med silikon igjen.
Så er det feil det jeg har skjønt, har jeg gått glipp av noe eller skal det bare være sånn? =/ (fulgte trimguiden for å "ta" CDIen...)

Kansje også verdt å nevne at jeg har en mystisk knapp på venstre side av styret som jeg ikke vet hva er til (står leonelli ett eller annet på den) og som ser litt ettermontert ut... Skjer ingenting når jeg trykker på den heller.

1* Måtte sette på powerfilter, fordi da jeg kjøpte sykkelen klarte den ikke å komme seg over 6k omdr i det hele tatt siden det ble for lite luft...

BTW...
Sykkelen går såvidt 140 på sletta. Bånndraget er helt veldig og jeg tror ikke jeg tar en original CBR 125 i aks (går ikke å dra den lenger enn 10k omdr) =/ den er vel originalt drevet også om jeg ikke tar helt feil... Kunne kansje hjulpet med eksosventil akkurat på bånndraget?

Jeg setter virkelig pris på all hjelp og anbefalinger jeg kan få :) Takk!

Brukeravatar
inunf
Admin
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Problem ved 6k omdr.

Legg innav inunf » 24 aug 2008, 23:07

Du MÅ aldri sette på et "power"-filter. Er nok innstillingene av forgasseren som er feil. Høres ut som om sykkelen går alt for rikt. Har du sjekket pluggen? Du TROR det er #120 dyse? Sjekk! Noen her har helt sikkert erfaring med det oppsettet du har, og kan gi deg tips om hvilke dyser du bør begynne å prøve deg frem med.

Brukeravatar
HåkonR
Bronze
MC: Aprilia RS 125 gp-1
Sted: ski, akershus
Kontakt:

Legg innav HåkonR » 25 aug 2008, 14:36

Leonelli knappen er en lap-timer. Står mer om det i manualen...

Med oppsettet ditt burde du nok minst ha 125 dyse, men vet ikke om det er svaret på problemet ditt. Det er godt mulig at det har noe med innstillingene i forgasseren.

EDIT: Du skriver først at den "kutter tenninga" på 6k. Så skriver du etterpå at du ikke får dratt den lenger enn 10k? Hva mener du?
Aprilia rs 125 '02

Brukeravatar
Johnandre
Fersk Racer
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg innav Johnandre » 25 aug 2008, 14:50

Leste i CDI sperre guiden, at hvis det var lekkasje, så kunne sperren komme tilbake, men er nok helt sikkert som inunf sier.
Da var man endelig begynt på lappen! :D
Ser etter en sykkel å kjøpe! :g

Brukeravatar
HåkonR
Bronze
MC: Aprilia RS 125 gp-1
Sted: ski, akershus
Kontakt:

Legg innav HåkonR » 25 aug 2008, 14:52

Aprilia rs 125 '02

Brukeravatar
Skaarud
Pensjonert admin/mod
Sted: Hadeland, Oppland
Kontakt:

Legg innav Skaarud » 26 aug 2008, 15:43

Sjekk nåla di, i forgassern. Den skal stå på 2. hakket fra bunn, sansynligvis - med det oppsettet du har. Sammen med en 125 dyse.
Sjekk eksosventilen, sitter den skikkelig? En Rave ventil vil ikke hjelpe på bunndrag, men toppdraget derimot ;)
Skal man bli god, må man ville bli god!

Gå tilbake til «Trimming»