Politiknapp
Politiknapp
Hei, hvor får du kjøpt "politi knapp" som det heter, eller hva kan jeg gjøre for å sperre sykkelen vis jeg blir stoppet på tralle??
Mine sykkler: Aprillia rs 125 Spain's N°1
KTM 250F sx
KTM 50 Scooter
KTM 250F sx
KTM 50 Scooter
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
Re: politi knapp
får du turtallsperre 
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
-
robin_1379
- Bronze
- Kontakt:
jepp, har det på min 
den funker som bare det
den funker som bare det
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
MH Furia Max 06
-
robin_1379
- Bronze
- Kontakt:
husk å få snoka sammen no ledninger, babelsko osv før du monterer da, ledningen te brytern er litt kort(hvis ikke du skal ha med fjernkontroll da)
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
MH Furia Max 06
-
robin_1379
- Bronze
- Kontakt:
har odf, den jeg linka til tidligere her;)
bare send en pm hvis du lurer på noe når du skal montere
bare send en pm hvis du lurer på noe når du skal montere
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
MH Furia Max 06
KTM 250F sx
KTM 50 Scooter
KTM 250F sx
KTM 50 Scooter
hvem av syklene dine har du tenkt å ha den på? RS'n eller scooteren?
- Simendinho
- Mekaniker
- Sted: Akershus, Jessheim
-
robin_1379
- Bronze
- Kontakt:
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
MH Furia Max 06
de kan ikke ta lett motorsykler på tralla, grunnet at den de bruker rundt omkring bare måler hastighet(tror den slutter å måle på 120 km/t hvis jeg husker riktig), for å ta en 125ccm, må de måle hester, og for å få gjort det, må de bestille time til deg på Biltilsynet, og i løpet av den tiden har du rukket å skru av trimmen;) så politiknapp på lett-mc er bare tull!
har hørt at turtallssperrene med fjernkontroll ikke er like "pålitelige" som den med bryter og kabel, noen som prøvde det sa at den var veldig ustabil, den kunne funke det ene øyeblikket, mens 5 min etterpå ville den ikke funke...
har hørt at turtallssperrene med fjernkontroll ikke er like "pålitelige" som den med bryter og kabel, noen som prøvde det sa at den var veldig ustabil, den kunne funke det ene øyeblikket, mens 5 min etterpå ville den ikke funke...
Jeg skal ha politiknappen på lett sykkelen, når biltilsynet er ute med tralla så tester dem ikke km/t men kw på en sykkel.
KTM 250F sx
KTM 50 Scooter
KTM 250F sx
KTM 50 Scooter
okei, skjønner;) tenkte ikke på at de kan ta med seg tralla... tror ikke de gjør det her i byen nei:p hender en sjelden gang hvert 2. år elns at politiet er ute med "moppe-tralla" hehe :p
- Simendinho
- Mekaniker
- Sted: Akershus, Jessheim
politiknappene er ofte slik at man stiller dem inn slik at hver eneste gang man starter sykkelen, så går den i en viss hastighet, inntil du skrur av funksjonen, altså at du må skru av politiknappen hver gang du starter sykkelen(trykke på en knapp på politiknappen)
[x]Aprilia RS 50 2007, White. med metrakit rk replica
Cagiva mito 2005, rød. uplombert, wee
Cagiva mito 2005, rød. uplombert, wee
-
axel01
- Lærling
- MC: Aprilia rs 50/86ccm 2002 mod.
- Sted: Drammen, Norway
- Kontakt:
ang. turtallssperra, har en på rs'n min 
tips til dere rundt er å ikke bruke den for mye med bryteren på.. tror den etterhvert ødelegger CDI'en om jeg ikke tar feil
tips til dere rundt er å ikke bruke den for mye med bryteren på.. tror den etterhvert ødelegger CDI'en om jeg ikke tar feil
kjører foreløpig:

-
robin_1379
- Bronze
- Kontakt:
den slår seg ikke på automatisk, da må man koble den på en spes måte med et slags rele å noe greier
det påståes at den kan være skadelig for cdi når den er på, men kan IKKE skade noe når den er av, fordi det er en ledning som er koblet til det elektriske på sykkelen og den blir "kuttet" når man slår av med bryteren
alt man må ha under montering følger med utenom strips som er greit å ha med da, men man burde ha noen kabelsko og litt ledninger i tilleg for å skjøte ledningen til bryteren fordi den er litt kort
det påståes at den kan være skadelig for cdi når den er på, men kan IKKE skade noe når den er av, fordi det er en ledning som er koblet til det elektriske på sykkelen og den blir "kuttet" når man slår av med bryteren
alt man må ha under montering følger med utenom strips som er greit å ha med da, men man burde ha noen kabelsko og litt ledninger i tilleg for å skjøte ledningen til bryteren fordi den er litt kort
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
MH Furia Max 06
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Re: Politiknapp
Det finnes ikke egne for 125. Kjøp deg heller en r-cdi. så lager du deg en kurve som er helt ræva, å en som er rå.
det ville jeg ha gjort. men hvorfor kjøpe i det hele tatt ha turtallspærre på 125en din? Litt unødvendig siden sjansen for at de vil ta deg er så svært liten. 

- Even
- Pensjonert admin/mod
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Hønefoss
Jeg har ingen planer for øyeblikket. Skal ikke trimme før til våren.
Angående liten sjangs å bli tatt, så er det desverre litt kjipt at politiet her i byen har en av de få Lett MC trallene=/. Men tror fortsatt sjangsen er utrolig liten.
r-cdi koster for mye til at det er verdt det!
Angående liten sjangs å bli tatt, så er det desverre litt kjipt at politiet her i byen har en av de få Lett MC trallene=/. Men tror fortsatt sjangsen er utrolig liten.
r-cdi koster for mye til at det er verdt det!
Aprilia RS 125 2005 RED

jo, men gjemmer du den godt bak kåpene så..
finner den garantert ikke da..
Aprilia RS250 1998mod.

-
axel01
- Lærling
- MC: Aprilia rs 50/86ccm 2002 mod.
- Sted: Drammen, Norway
- Kontakt:
kjører foreløpig:

Det finnes kun "fartstraller" som består av en rull som bakhjulet plasseres på som videre er koblet til et tråsykkel speedometer fra Sigma eller lignende, dette ser til at moppene ikke går mer enn 45km/t.
Det å putte en lettsykkel oppå en slik en for å dra på så bakhjulet spinner i 140km/t høres mildt sagt uforsvarlig ut og lite hensiktsmessig da det er akkuratt det de gjør.... LOVLIG, RS125 har blitt målt inn til 138km/t give or take med GPS av Bike eller no plumbert 100% original, Yamaha YZF R125 går i 136km/t på speedo. Lettsykler in general har INGEN hastighetsbegrensning, kun en begrensning på 15hk/11kW og 125cc.
Disse "kW" trallene deres kalles dyno(er), disse finner du på Yamaha Vinterbro, Spinnin Wheel Mysen/nabobutikken aprilia? og på diverse andre tuning verksteder i Norge, Veivesenets Trafikkstasjon på RIsløkka i Oslo har ikke engang en dyno til å ta Motorsykler på! Kun til bil. (Har personlig spurt en av deres ansatte ved Risløkka.
Så hvis onkel har bestemt seg for å ta deg så må de / veivesenet få sendt deg til f.eks. Yamaha vinterbro for din regning hvor sykkelens effekt blir målt. DVS du betaler for dyno runnet som de vil bruke i mot deg... Meen dette har jeg ALDRI hørt om at har skjedd før med en 125cc sykkel, har du? Så jeg er faktisk i tvil om at det i det hele tatt har skjedd, men si en 34hk GSX 600RR som har blitt uplombert til over 120hk de blir tatt på denne måten! Og der mister fører lappen og får mye pes og bøter... Samt de blir tatt i stumpen av tollvesenet da de skulle betalt en mye høyere tollavgift for motoreffekt, samt straffegebyrer.
Det å putte en lettsykkel oppå en slik en for å dra på så bakhjulet spinner i 140km/t høres mildt sagt uforsvarlig ut og lite hensiktsmessig da det er akkuratt det de gjør.... LOVLIG, RS125 har blitt målt inn til 138km/t give or take med GPS av Bike eller no plumbert 100% original, Yamaha YZF R125 går i 136km/t på speedo. Lettsykler in general har INGEN hastighetsbegrensning, kun en begrensning på 15hk/11kW og 125cc.
Disse "kW" trallene deres kalles dyno(er), disse finner du på Yamaha Vinterbro, Spinnin Wheel Mysen/nabobutikken aprilia? og på diverse andre tuning verksteder i Norge, Veivesenets Trafikkstasjon på RIsløkka i Oslo har ikke engang en dyno til å ta Motorsykler på! Kun til bil. (Har personlig spurt en av deres ansatte ved Risløkka.
Så hvis onkel har bestemt seg for å ta deg så må de / veivesenet få sendt deg til f.eks. Yamaha vinterbro for din regning hvor sykkelens effekt blir målt. DVS du betaler for dyno runnet som de vil bruke i mot deg... Meen dette har jeg ALDRI hørt om at har skjedd før med en 125cc sykkel, har du? Så jeg er faktisk i tvil om at det i det hele tatt har skjedd, men si en 34hk GSX 600RR som har blitt uplombert til over 120hk de blir tatt på denne måten! Og der mister fører lappen og får mye pes og bøter... Samt de blir tatt i stumpen av tollvesenet da de skulle betalt en mye høyere tollavgift for motoreffekt, samt straffegebyrer.
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
Da har du et fattig vognkort... Spesielt med tanke på at RS125 går GLATT over 130km/t, ikke bare speedo... Men EKTE KM/T. Hvilken idiot som står for det vognkortet? I don`t know, men "99%" av alle Aprilia RS125 eiere har ingen øvre fartsgrense i vognkortet sitt.
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
det står max hastighet 120 km/t i mitt og... tydeligvis den infoen de har fått om RS 125 da eller?
står 120 i min 03 RS og
Aprilia RS250 1998mod.

- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
kanskje det kom fra 03 ellr noe oppover da? ikke vet jeg, men står værtfall max hastighet 120... kan prøve å ta et bilde av vognkortet da så kan du se selv... rs`n min går jo mye mye bedere enn 120 og det vet jeg å..
Nå:
Aprilia RS 125 2004mod 34hk;)
Aprilia RS 125 2003mod 34hk;)
PGO atv 50;)
Suzuki tsx 80cm;)
Monkeybike;)
De nye Bad boys<3 Slemmestad / Asker området
Aprilia RS 125 2004mod 34hk;)
Aprilia RS 125 2003mod 34hk;)
PGO atv 50;)
Suzuki tsx 80cm;)
Monkeybike;)
De nye Bad boys<3 Slemmestad / Asker området
Er i tvil om at sakene deres ville blitt prioritert iallefall... Det første som faller meg inn vis noen skulle tatt opp dette med "de ansvarlige" så ville deres umiddelbare svar vært: Når fant du en vei med 120km/t grense i Norge?