Fp Anlegg hjelp!?!?
Fp Anlegg hjelp!?!?
Heisann! jeg skal sette på mitt nye fp anlegg imorra på min aprilia rs 125 06 mod... noe ekstra jeg burde tenke på før jeg begynner? eller noen som har noen tips som kan hjelpe meg med jobben (tenk på at jeg er dårlig på mekking fra før av, så si til og med det dere syns er selvsakt)
- Aprilia Rs 125 07 mod.
Re: Fp Anlegg hjelp!?!?
er det noen spesiell rekkefølge jeg skal gjøre det i? takk:)
- Aprilia Rs 125 07 mod.
Sett på anlegget, Sett på ngk br9eg og sett på høyere dyse helt til den går reint å fint!
Suzuki rmz 450
Er det Jonas fra Halden?
Isåfall, skal du bare ha fp anlegg? Har du den nye gasseren og cdi?
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
Er han fra Halden ja
06 modell tror jeg .
ja, det er jonas fra halden:P haha ja, hadde tenkt til å bare ha det nå først ja. nye gasseren og cdi? :S
- Aprilia Rs 125 07 mod.
Halla Jonas! haha, nei åltsa har du den nye type gasseren med all elektronikk i, så ville jeg prøvd meg med dyser 145-160, trur 155 ville vert bra:) Så må du jo ta av egr slangen fra ditt org anlegg, rive det av luftfilterboksen, så bare tetter du det med silikon
Ville også anbefalt en br9eg plugg 
Ville også anbefalt en br9eg plugg 
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
Jeg kjører jo på 152 dyse og min får litt mye bensin merker jeg , men varrier jo så.
Så spørs om du har den gasseren som simen har eller den gamle , For da blir det brått noe annet
Men simen sin går pent med 152, værtfall ikke for lite bensin
Er jo fra sykkel til sykkel somregel, Prøv deg framm:)
Men simen sin går pent med 152, værtfall ikke for lite bensin -Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
- DanielJohansen
- Verdensmester
- Sted: Moss, Østfold
hadde 155 dyse på min med FP-anlegg. Perfekt 
[x]Aprilia RS 125 '07 white FP !
Audi S4 2,7 Bi-Turbo - 325 hk - Quattro!
- DanielJohansen
- Verdensmester
men om du føler at din får litt for mye med 152 så bør du ikke sette på enda større
varrierer jo fra sykkel til sykkel
Sant det , + jeg kjører med Gianelli og ikke FP-anlegg
vet ikke akkuart om hvor stor forskjell det er men.
- DanielJohansen
- Verdensmester
blir jo litt mer effekt på toppen enn med fp-anlegg, er vel snakk om 1-2 hester. avhengig av hvilket effektanlegg du har 
ja det vet jeg
men mente med dyser.
men mente med dyser.Re: Fp Anlegg hjelp!?!?
Trenger svar fort: kan det ødelegge sykkelen med feil dyse, eller fjusker den bare?
- Aprilia Rs 125 07 mod.
Kan vel skjære sykkelen ved feil dysing (?).
Her skal det stå noe fornuftig.
søren! jeg finner ikke dysa + at jeg ikke får av de 2 fjærene! noen som har råd?
- Aprilia Rs 125 07 mod.
bruk en vannpumpetang til å dra av fjærene, kreves litt rå styrke men det går bra. eller ta ett langt skrujern, så varmer du det opp og bøyer de siste 2-3 cm om til en krok. da er det bare å dra de rett av.
Aprilia RS 125 custom made 
eller du kan ta ei tynn ledning og knyter den til ei passe stor løkke slik at du får handa innpå og samtidig får huket den på fjæra...funker fint for meg 

Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

hei igjen, har fått av fjærene og bytta potta, men hvor i søren sitter dysene? har aprilia rs 06 mod med den nye cdi'en:)Trenger svar fort:)
- Aprilia Rs 125 07 mod.
den sitter i bunn av forgassern,
det er enn 14 mm Gullskrue. så skrur du ut den også sitter dysa inne i den skruen.
var hvertfall sånn på min.
det er enn 14 mm Gullskrue. så skrur du ut den også sitter dysa inne i den skruen.
var hvertfall sånn på min.

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
Må du dyse opp på eldre Apriliaer/bytte plugg når du bare setter på effekt anlegg/fp-anlegg? Ser mange annonser hvor de bare har satt på dette uten å ha gjort noe annet.
Mvh Martin
jeg endte opp med 145 dyse, og den fjuska bittelitt på første gir fortsatt, hva skal jeg gjøre?
- Aprilia Rs 125 07 mod.
den fusker mellom 5 og 6 tusen, den var mye værre idag enn igår:O noen som har noen tips?
- Aprilia Rs 125 07 mod.
stil på dysenålen;)er den som styrer mellomregisteret...hadde det samme eg og, men eg hadde fp-anlegg.putta på 120dyse og stilte opp nålen så gikk dne så reint som bare det^^
jeg har også fp anlegg da:P 120 dyse? er ikke det litt lite? nice:d
- Aprilia Rs 125 07 mod.
ja, kunne kanskje brukt 122 her i regnet! men har vært flott vær her i det siste , men merker det når det begynner ¨å bli litt kaldere^^
jolly har jo flere effekt anlegg men det er nok jolly som yter best
Aprilia RS250 1998mod.

Hei! Vurderer å sette på et FP-annlegg på sykkelen min. Har lest litt rund og jeg tror og håper jeg har forstått det riktig. Men jeg spørr her uansett i tilfelle jeg skulle ha missforstått:). Hvis jeg setter på FP-annlegget, er det noe annet en dyse jeg må bytte da, og hvilken dyse skal jeg bruke? 155 +- ?
Og vil sykkelen fuske selvom jeg har funnet riktig dyse?
Takk for alle svar!
-Amund
Og vil sykkelen fuske selvom jeg har funnet riktig dyse?
Takk for alle svar!
-Amund
Aprilia Rs125`07 Black
<3 FP-potte og Rave1 er montert
)
)Re: Fp Anlegg hjelp!?!?
Hei!
Du bør bytte det "utstoppa" eksosbladet ditt men en eksosventil - også kallet RAVE 1. Da vil du få mye mer effekt!
Ellers må du åpne luftfilterplomben i snorkelen. Da er det mye mindre sjans for at den vil fuske når du får riktig dyse.
Tror anbefalt uten RAVE 1, er 155 +/- 3.
Du bør bytte det "utstoppa" eksosbladet ditt men en eksosventil - også kallet RAVE 1. Da vil du få mye mer effekt!
Ellers må du åpne luftfilterplomben i snorkelen. Da er det mye mindre sjans for at den vil fuske når du får riktig dyse.
Tror anbefalt uten RAVE 1, er 155 +/- 3.

Her skal det stå noe fornuftig.
ok, takk. Er usikker på det med RAVE. har hørt at det er stor forskjell med den. MEn får ikke lov å trimme egentlig, så tror det blir FP-annlegg i første omgang. Men må jeg ta ut luftfilter plomben, eller er ikke det nødvendig? Vet forskjellen er mye større med RAVE, men vil jeg merke stor forskjell bare med FP-annlegg?
Tusen takk for svar !
-Amund
Tusen takk for svar !
-Amund
Aprilia Rs125`07 Black
)
Er ikke vits og fjerne luftfilter plomba med bare eff.anlegg nei
Med bare eff.anlegg er det jo en godt merkbar effektforskjell men ikke noe å gå i taket over
Med bare eff.anlegg er det jo en godt merkbar effektforskjell men ikke noe å gå i taket over

Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
Okei, så alt jeg trenger er å bytte dyse? Hva med tennplugg og sille på oljepumpa? Eller er det bare hvis jeg skal ha RAVE?
Takker for alle svar!
Takker for alle svar!
Aprilia Rs125`07 Black
)
Man må bytte til en 9'er plugg.
Aprilia RS250 1998mod.

JEg har bare Fp anlegg! kjenner nesten ingen forskjell:) men alt hjelper med rave!
- Aprilia Rs 125 07 mod.
Ikke? Får man ikke rundt 22 hester med bare anlegg da? Burde vel kjenne en del? Vet at RAVE hjelper, men får i utgangspunktet ikke lov til å trimme, så vet ikke om det blir aktuelt. Me får sjå!
Aprilia Rs125`07 Black
)
Hei. Vurderer nå å kjøpe et FP-anlegg til sykkelen fra Pål Marint. Får det for 2000 kr inkl. frakt. Vet som sagt ikke om jeg kommer til å kjøpe noe mer av trim, fordi jeg som sagt egentlig ikke får lov til å trimme. men vi får se:) Men ser noen skriver at man ikke merker forskjell omtrent hvis man ikke har RAVE :S Er det sant? I såfall så må jeg revurdere det!
Aprilia Rs125`07 Black
)
)Hvem er online
Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest