Full power kit - spørsmål /problem.
Full power kit - spørsmål /problem.
Hei alle aprilia folks!
Har nettopp kjøpt meg en 2004 mod APrilia RS125 med full power kit og har noen spørsmål ang. den:
Hvorfor fusker den fra 5400omdreininger til 6800?
El starten slutta plutselig å virke. Hører et klikk fra start releet, og sjekka spenningen og den går helt fint ned til startmotoren. er den gåen ?eller kan det være en bagatell?
Må jeg stille på forgasseren eller nåla for å få vekk fjuskingen på 5-6k Rpm? og hva menes egentlig med FP kit? For er jo orginal sylinder, men kan dra den opp til 13000 rpm + toppfart på 150km/h på speedo .
Takker for svar
mvh
RPMhunter
Har nettopp kjøpt meg en 2004 mod APrilia RS125 med full power kit og har noen spørsmål ang. den:
Hvorfor fusker den fra 5400omdreininger til 6800?
El starten slutta plutselig å virke. Hører et klikk fra start releet, og sjekka spenningen og den går helt fint ned til startmotoren. er den gåen ?eller kan det være en bagatell?
Må jeg stille på forgasseren eller nåla for å få vekk fjuskingen på 5-6k Rpm? og hva menes egentlig med FP kit? For er jo orginal sylinder, men kan dra den opp til 13000 rpm + toppfart på 150km/h på speedo .
Takker for svar
mvh
RPMhunter
"Burn rubber .. Not your soul "
Re: Full power kit - spørsmål /problem.
Hei og velkommen til forumet!
Med FP kit vil det sies at du har påmontert alle delene som gjør at den blir fulleffekt, akkurat som når den kommer "originalt" fra Italia.
Det med at el-starten ikke funker er nok mest sannsynlig for at startreleet er gåent.
Mvh,
Anton
Med FP kit vil det sies at du har påmontert alle delene som gjør at den blir fulleffekt, akkurat som når den kommer "originalt" fra Italia.
Det med at el-starten ikke funker er nok mest sannsynlig for at startreleet er gåent.
Mvh,
Anton

Her skal det stå noe fornuftig.
Ehm, ja, vil tro det går spenning gjennom. 

så da blir det ny startmotor på meg eller? :P
Nytt startrele blir det nok. 
Sikkert litt dumt spørsmål, men er start releet den boksen det er 4-5 ledinger på? det står 12V eller noe på den , og klikker hver gang jeg trykker inn el starten.
Går en Rød ledning fra startmotor til denne.
Har jeg rett eller? hehe:D
Går en Rød ledning fra startmotor til denne.
Har jeg rett eller? hehe:D
Startreleet er ganske stort og har riller.
Ligger under baksetet. 
okey
takk;)
men har enda et spørsmål, ser ut som du har skikkelig peiling så håper du vet hva som er galt:
Kjørte istad, ikke lange turen, men den ble varm, alså 60-72 grader varierte den på. så trente jeg,og når jeg skulle hjem startet jeg den,og begytnte å kjøre. den var 34 grader da jeg startet . sto stille i ca 45 min. så når den ble 58grader-60 så ga jeg bånn gass, og så var den rundt 60-70 grader daua den av i 140km/h på høyt turtall ( 120000) - men starta igjen etter noen sekk, måtte liksom bare speede på litt . føltes ut som den var tom for bensin ,men det var den ikke.
så skjedde det igjen i 120/kmh .. da var det likt turtall. har aldri skjedd før! og når jeg da kom hjem lot jeg den svive så gikk gradene fra 72-80! men den gikk like bra på alle girene etter den daua, så kan ikke være skjært eller noe.. er bare når jeg har omtrent 100-110 og gir på full guffe .
hjelp takk?:)
takk;)men har enda et spørsmål, ser ut som du har skikkelig peiling så håper du vet hva som er galt:
Kjørte istad, ikke lange turen, men den ble varm, alså 60-72 grader varierte den på. så trente jeg,og når jeg skulle hjem startet jeg den,og begytnte å kjøre. den var 34 grader da jeg startet . sto stille i ca 45 min. så når den ble 58grader-60 så ga jeg bånn gass, og så var den rundt 60-70 grader daua den av i 140km/h på høyt turtall ( 120000) - men starta igjen etter noen sekk, måtte liksom bare speede på litt . føltes ut som den var tom for bensin ,men det var den ikke.
så skjedde det igjen i 120/kmh .. da var det likt turtall. har aldri skjedd før! og når jeg da kom hjem lot jeg den svive så gikk gradene fra 72-80! men den gikk like bra på alle girene etter den daua, så kan ikke være skjært eller noe.. er bare når jeg har omtrent 100-110 og gir på full guffe .
hjelp takk?:)
Hmm, minner meg om det som skjedde når jeg skar RS'en min, veldig smooth skjærings da. Kjørte vel rundt 120km/t så plutselig døde den ut, men starta og gikk like fint etterpå.
Sjekk at alt av oljeslanger står på skikkelig først ihvertfall! Vil ikke at andre skal oppleve det samme å gjøre en så dum tabbe.
Høres litt rart ut at den plutselig skal dø ut når u er over 100km/t...
Høres litt rart ut at den plutselig skal dø ut når u er over 100km/t...
-
sveinarnie
- Nysgjerrigper
- Sted: tjøme
jeg har kjørt roadracing i snart 7 år, og jeg har en del erfaring med de full powerkit'a. det bor en hel del potensiale i den rotax 122 motoren.
en av de beste oppdateringene du kan gjøre er å sette på en mikuni forgasser, siden du har mikuni oljepumpe fra så matcher denne til mikuni forgasseren
en av de beste oppdateringene du kan gjøre er å sette på en mikuni forgasser, siden du har mikuni oljepumpe fra så matcher denne til mikuni forgasseren

åh, søren a :P men når jeg kjører så går den jo godt, så om jeg setter på større dyse så hjellper det vel kanskje ,om den ikke er skåren?
for fusker jo fra 5000-7500 omdreininger... den varierte jo fra 70-80 grader.. og det er jo egentlig normalt?
for fusker jo fra 5000-7500 omdreininger... den varierte jo fra 70-80 grader.. og det er jo egentlig normalt?
-
sveinarnie
- Nysgjerrigper
hvordan forgasser har du? om du har mikuni da vil jeg anbefale deg og stille nåla på den 2 hakket. om du har dellorto bør du ta å slenge på en 130 eller 132 dyse og sette nåla på den 2 øverste hakket
vis du lurer på priser på mikuni gassere så kan du bare sende meg en pm. jeg vet hvor du får tak i disse billig
mvh Sveinarnie
vis du lurer på priser på mikuni gassere så kan du bare sende meg en pm. jeg vet hvor du får tak i disse billigmvh Sveinarnie

har Dellorto PHBH28. Ikke sikker åssen dyse eller hvor nåla står! Men skal ut å sjekke dette etterpå, og har en 130 dyse liggende 
-
sveinarnie
- Nysgjerrigper
jeg vil anbefale og sette på enten 130 eller 132 dyse om du har fp sykkel. om du har noe vassere enn rave1 og effektanlegg så bør du sette på større dyse om du har powerfilter.
har nylig blitt sveriges beste roadracing mester i 125cc klassen
mvh RoadRacing sveinarnie
har nylig blitt sveriges beste roadracing mester i 125cc klassen
mvh RoadRacing sveinarnie

Rått! 
Jeg vet ikke helt om jeg har Rave 1 eller 2 , eller ingen av delene
kicker hvertfall fra seg noe sykt fra 8000 ca!
Har tatt sperra i cdi boksen, luftfilter plomberinger og fp eksos.
Jeg vet ikke helt om jeg har Rave 1 eller 2 , eller ingen av delene
kicker hvertfall fra seg noe sykt fra 8000 ca!
Har tatt sperra i cdi boksen, luftfilter plomberinger og fp eksos.
Hvis den kicker sykt fra 8000rpms så har du ihvertfall RAVE 1, RAVE 2 eller kappa org. eksosventil. 

Okey ,hehe !
Da håper jeg eieren som har satt på trimmen har gjort det ksikkelig... Skal ut ikveld å sjekke åssen dyse det er , og om det er under 130 setter jeg i den 130en jeg har liggende. og nåla på andre hakk fra øverste. så håper jeg den ikke dauer av på fult turtall i god fart lengre. 
-
sveinarnie
- Nysgjerrigper
vil tro at 130 dyse vil passe utmerket for deg, vi pleier å kjøre 130 dyse på moto gp syklene våres i fp klassen. og de går som et olja lyn
pleier også å 7t porte syllinderen
mvh RoadRacing Sveinarnie
pleier også å 7t porte syllinderen
mvh RoadRacing Sveinarnie

tøft
Men hvis jeg åpner opp å ser at nåla er på andre øverste, og det står i 130/132 dyse.. Hva kan da være problemet til at den dauer av på høyt turtall? skjer bare over 100/120km/h
VIrker som du har en del peiling på rotax 122 sveinarnie.
pleier dere å 7t porte sylinderen selv? eller sende inn til noe firma?
pleier dere å 7t porte sylinderen selv? eller sende inn til noe firma?

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
-
sveinarnie
- Nysgjerrigper
dette gjør vi selv, jeg gikk på motorsport skolen i sverige. der lærer man alt fra aerodynamic og tuning. rett og slett alt mulig 

Er flott med folk som har peiling på forum.
Men lagde dette enmet for å få noe svar, så svaar folkens!
hehe
Men lagde dette enmet for å få noe svar, så svaar folkens!
den vil mest sannsynlig ikke fuske da. siden da er det en annen forgasser innstilling. er pga forgasseren den fusker.

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
Takk 
Men det med at den "dauer" av / faller i turtall plutselig i 120+ på 70-80 grader og 11000 RPM?:P
Men det med at den "dauer" av / faller i turtall plutselig i 120+ på 70-80 grader og 11000 RPM?:P
det skjedde igjen.. Men når jeg satt på reserve tanken så gikk det vekk. Men er ikke tomt i vanlig tank! hm.
Skal også bytte girolje/motor olje og kjøpte da denne: "Statoil RACINGway- high performance, synthetic motor oil for 4 stroke gasoline engines operating under extreme conditions " - HP 25W-50. kan jeg bruke denne,selvom det er 4stroke?
takk på forhånd
-Rpmhunter
Skal også bytte girolje/motor olje og kjøpte da denne: "Statoil RACINGway- high performance, synthetic motor oil for 4 stroke gasoline engines operating under extreme conditions " - HP 25W-50. kan jeg bruke denne,selvom det er 4stroke?
takk på forhånd
-Rpmhunter
Har nå funnet ut problemet !
Det lå en fjær i tanken, og bensinfilteret var tett. så den fikk altfor lite bensin! Rensa alt av filter som er på dne og stilte inn oljepumpa!
Går PERFEKT NÅ, jippi! Og fint vær er det også denne helgen
tut og kjør 
Det lå en fjær i tanken, og bensinfilteret var tett. så den fikk altfor lite bensin! Rensa alt av filter som er på dne og stilte inn oljepumpa!
Går PERFEKT NÅ, jippi! Og fint vær er det også denne helgen
tut og kjør