Hey. vurderer og anskaffe meg et trimkit til min rs 125. Den er nå full effekt, går 150 og er dreva til aksellerasjon. har ikke rave 1 eller 2 tror jeg, for der ventilen skal sitte er det bare noe som dekker igjen hullet, hvis dere skjønner.. ( Jeg får et bra turtalls kick fra 7000-14000rpm...)
Vurderer å kjøpe Polini kit, 34mm forgasser, powerfilter. Har arrow eksos liggende så den passer vel på.
Det jeg lurer på:
Hva bør jeg være OBS på?
Må jeg justere forgasseren når jeg får den og setter på så den skal gå perfekt? eller er det bare å bytte dyse/ eller bare tut å kjør?
Må jeg ha rave 1/2 på polinien, eller kan jeg kjøre som jeg kjører nå? ( uten vil jeg tro ).
flere tips? har tenkt å gjøre dette selv. Kommer også til å dreve den tyngre da den nye sylinderen er mye kraftigere osv.
All hjelp og tips mottas..
MVH
RPMhunter
Vurderer trimkit på 04rs125.
Vurderer trimkit på 04rs125.
"Burn rubber .. Not your soul "
- Johannessen
- Fersk
- Sted: Florø
- Kontakt:
Re: Vurderer trimkit på 04rs125.
Du må vel og ha innsug som passer til 34mm gasseren først og fremst om du ikkje har tatt det med, også er det veldig viktig og få på rett dyse og stille inn gasseren sånn at den får den bensinen og lufta den trenger for å gå optimalt, uten at du ender opp med skjærings.. Så må du huske og kjøre inn nye sylinderen skikkelig sånn at levetida på den blir som normalt og at du ikkje enda opp med slitt sylinder etter et par tusen km
Husk også og skift alle pakningane som må til før du setter på nye sylinder og husk og skift krysboltlageret når du ska ha på stempelt. og smør stempelet og sylinderen inn med 2 takts olje før du montera det i sammen
Lykke til med skruinga !
Husk også og skift alle pakningane som må til før du setter på nye sylinder og husk og skift krysboltlageret når du ska ha på stempelt. og smør stempelet og sylinderen inn med 2 takts olje før du montera det i sammen

Lykke til med skruinga !
Aprilia Rs 125 05 Black Editon
Specs: Fp en så lenge
Kawasaki Kx 125 03
Honda Mtx 66cc (X)
Specs: Fp en så lenge
Kawasaki Kx 125 03
Honda Mtx 66cc (X)