Dette er et arkivert øyeblikksbilde av apriliaforum.no, slik forumet så ut da det ble lagt ned. Det er skrivebeskyttet — innlogging, søk og nye innlegg virker ikke.
Lurte på om det var lov og fikse så begge lyktene lyser likt? ikke justere ned lyset på høyre men justere opp lyset på venstre.. det burde da hvertlov?
Må jo være ganske lett og gjennomføre.. personelig synes jeg det er litt mere smuud er bare noe som ikke helt stemmer i hodet mitt når jeg ser en lykt som nesten ikke lyser i det hele tatt eller mindre en den andre.. dere synes sikkert at det er helt corny, men sier ikke at noen andre skal gjøre det synes bare det er mer slick når det meste er synkront..
jo, begge lyktene lyser seff men høyre lys lyser sterkere for og få bedre sikt over ferdsel langs veien, og venstre litt svakere for og ikke blende imøtekommede trafikk.. hovedsakelig det første da
så ikke posten mellom der.. er jo bare det at den ene lyser svakere? men spørsmålet var hvertfall om dette var lovlig.. kan vi konludere med at dette er fullt lovlig?
Det du egentlig lurer på er om det er lov til å kjøre med fjærnlys og nærlys samtidig?!? Så lenge det ikke blender/tar konsentrasjonen vekk fra andre trafikkanter så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være lov.
I lykta di har du tre pærer. Den venstre er nærlys, mens den høyre er fjærnlys og den under disse to er parklyset.
Det han mener er jo om han kan koble om lykta slik at begge lyser likens. Fek.s; har du på nærlys så lyser lysa på begge pærene like sterkt og har du på fjernlys så lyser de like sterkt da og. Altså, det er ikke bare èn pære som lyser om gangen. (correct me if I'm wrong) Og vist politiet stopper deg pga lyset, Da har de rett og slett for litè å gjøre.
Har selv tenkt på det, Jeg har spurt gamlingen om han kan fikse det på min siden han er elektriker, Han sa det var fult mulig, men han var ikke sikker på om -den tingen som er mellom bateriet og lykta- tålte det. Beklager litt uklart svar
Hvis du bygger om HELE forntlykta så den har plass for 2 H4 pærer så er det absolutt ikke lov.. NSR har jo 2 sånne pærer med nær og fjern i! Svar på spørsmål: NEI det går ikke
Altså, det lyser jo bare ei pære om gangen! Hvis du skrur på tenninga på sykkelen din så vil du oppdage det ganske fort. Samme om du skifter til fjærnlys - da stopper nærlyset å lyse. Men jeg synes spørsmålet hans var litt uklart