Øvelseskjøre på 600cc?
Øvelseskjøre på 600cc?
Har vi lov til det? da vi fyller 16 år?.. Må ledsager kjøre sykkel? eller kan han sitte bakpå?
Re: Øvelseskjøre på 600cc?
Du har lov til og øvelse kjøre 2 år får du kan ta lappen på kjøretøyet fra fylt 15år. Så man har ikke lov og kjøre med tung får man er 19år eller har tatt mellomtung lappen. Du kan øvelse kjøre med enn 600cc 34hk når man har fyllt 16år .
Aprillia RS 06.
Rogaland
Karmøy
Vormedal
Rogaland
Karmøy
Vormedal
Takk for raskt svar
Men hvordan er det med ledsageren?
Men hvordan er det med ledsageren?Re: Øvelseskjøre på 600cc?
Ledsageren må være fylt 25år og hatt lappen på den kjøre klassen det gjelder i 5år sammenhegende. Om ledsager må sitte på eller ikke er litt omdiskutert. For når jeg øvelse kjørte med 125cc så sa kjøre læren min at han måtte sitte på og hvis ikke måte han søke mens på statensveg vesen sa de at de kunne kjøre bak med sykkel. Så hvis du vil være 120% sikker så sjekk på statens vegvesen selv 
Aprillia RS 06.
Rogaland
Karmøy
Vormedal
Rogaland
Karmøy
Vormedal
er redd vekten overstiger total laste evenen da
hvis begge skal sitte på samtidig.. men den tid den sorg 

Hvis det overstiger lastevekt med 2 på, eller sykkelen er registrert for kun 1, så er det lov og kjøre etter, men jeg har øvelseskjørt RS med mamma på egen sykkel bak, og det er aldri noen som har stoppet oss 
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
OK
Takk for hjelp 
Takk for hjelp Gå tilbake til «Hva er lov og ikke lov?»