Må man leie sykkel når man skal ta lappen?
Må man leie sykkel når man skal ta lappen?
Jeg skal ta Lett-MC lappen like før jul. Er det lov å ta med egen sykkel, eller MÅ man leie en?
Har en kamerat som kjørte opp for moped, og han tok med sin egen. Men det gjorde jo de fleste han kjørte med.
Er det lov? Kan man ta med egen sykkel på Lett-MC kurs også?
Har en kamerat som kjørte opp for moped, og han tok med sin egen. Men det gjorde jo de fleste han kjørte med.
Er det lov? Kan man ta med egen sykkel på Lett-MC kurs også?
Re: Må man leie sykkel når man skal ta lappen?
Man kjører jo ikke opp for moped, der tar man bare en teoriprøve. For lettsykkel tror jeg du kan ta med egen, om du har sånne hendler bak hvor sensonr kan bremse, clutche og skru av motor. Skal ikke si noe sikkert
I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it.
Fighting for peace is like fucking for virginity.
Fighting for peace is like fucking for virginity.
Da er vi to. Jeg skal prøve å få lappen til 11. november (bursdagen), men kan være de slutter med oppkjøring den siste dagen i oktober.
Men ja, for å svare på spørsmålet ditt. Ja, du MÅ leie. Dette er fordi at Vegvesenet/trafikkskolen skal ha kontrollen på deg - på de motorsykkelene er det spesiallaget clutch, styre og brems til passasjer (sensor).
Lett-MC kurs så har jeg hørt litt forskjellige ting, men her må du ihvertfall leie.
Btw, moped og lett-mc er to helt forskjellige ting. Du kjører ikke opp på moped engang, bare kjøretimer. "Oppkjøringa" til moped er teoriprøve.
Men ja, for å svare på spørsmålet ditt. Ja, du MÅ leie. Dette er fordi at Vegvesenet/trafikkskolen skal ha kontrollen på deg - på de motorsykkelene er det spesiallaget clutch, styre og brems til passasjer (sensor).
Lett-MC kurs så har jeg hørt litt forskjellige ting, men her må du ihvertfall leie.
Btw, moped og lett-mc er to helt forskjellige ting. Du kjører ikke opp på moped engang, bare kjøretimer. "Oppkjøringa" til moped er teoriprøve.
Sist redigert av Anton den 23 des 2010, 23:32, redigert 1 gang totalt.
Her skal det stå noe fornuftig.
Er noen kjøreskoler som lar deg kjøre med din på kursene. Men dette er jo opptil kjøreskolene da
Stig-Andre Urke
aprilia RS125 2005
RAVE 2, Fp potte, Powerfilter, Tatt cdi
Peugeot speedfight 2 - Rasskjørt ! - SELGES !
aprilia RS125 2005
RAVE 2, Fp potte, Powerfilter, Tatt cdi
Peugeot speedfight 2 - Rasskjørt ! - SELGES !
- ghostrider
- Silver
- Sted: Sandefjord
der jeg holder på med lett lappen kan man ta med egen sykkel.
Tviler på du får kjøre din egen under oppkjøring ihvertfall. 

- ghostrider
- Silver
- Sted: Sandefjord
det sa ihvertfall de folka på sandefjord trafikk skole.
Nå er det ikke trafikkskolen som styrer oppkjøringa da.
Er jo like regler for alle kjøreskular over heile landet.
KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
Når jeg tok oppkjøring så kjører sensormannen egen sykkel bak meg. Så tviler på at ekstra brems og slik er så viktig da det er kun eleven som kjører.
Om det har blitt noe endring på reglene nå vet jeg ikke....
Om det har blitt noe endring på reglene nå vet jeg ikke....
'00 Aprilia RS 125 - Streetfighter SOLGT
'03 Honda TRX400EX
Mercedes CL203, 200 kompressor
'03 Honda TRX400EX
Mercedes CL203, 200 kompressor
- bronstad93
- Rossi
- Sted: Nordtrøndelag, Verran, Malm
- Kontakt:
mente du leie som i "betale" eller leie i "å gå/leie" for jeg måtte leie sykkelen noen meter på kjøregården, snu den til, sette meg oppå også starte kjøregårdsøvelsene på oppkjøringa :P
`93 BMW E36 320Cia -> soon to be 325Tic!
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
Han mener om man må betale for å låne en sykkel eller om man kan bruke sin egen 
kan bekrefte at når du har kjøretimer så betaler du vanligvis for kjøretimen inkl at du bruker kjøreskolen sin. jeg betalte 690 kr for 45 min for dette. brukte aldri egen sykkel.
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
ja, men for oppkjøring?
eller er det inkludert i oppkjøringsprisen, 2000 eller noe ?
eller er det inkludert i oppkjøringsprisen, 2000 eller noe ?
X:
tror nok det er ink ja. du kjører jo opp med den sykkelen du har hatt alle kjøretimene med selvfølgelig 

Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Takk for alle svar iallefall.
Men er nok slutt på lett mc kjøring for meg på en del år fremover.
Ble aldri noe føferkort, og RS125'en ble solgt.
Mvh. Toreah
Men er nok slutt på lett mc kjøring for meg på en del år fremover.
Ble aldri noe føferkort, og RS125'en ble solgt.
Mvh. Toreah
Må ikkje sei at deke er sikker på at det ikkje er lov før deke veit det da
Les litt her: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... se+A1+og+A
Står berre at sykkelen må være godkjent av statensvegvesen og at du må skaffe kjøretøyet sjølv. Står ikkje noke om at den MÅ være fra kjøreskulen du kjører fra
Eg var tenkt og ringe etter helga uansett og høre med dei om det var nok med registrert sykkel eller om det er noke meir, så kan eg oppdatere daa

Les litt her: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... se+A1+og+A
Står berre at sykkelen må være godkjent av statensvegvesen og at du må skaffe kjøretøyet sjølv. Står ikkje noke om at den MÅ være fra kjøreskulen du kjører fra
Eg var tenkt og ringe etter helga uansett og høre med dei om det var nok med registrert sykkel eller om det er noke meir, så kan eg oppdatere daa 
KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
nei men jeg kan ikke tenke opp en kjøreskole som ikke desponerer kjøretøy selv, i og med at jeg regner med at de vil nok ha en ekstra brems og holde 

Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Kjem jo og an på om ein kjører to eller ein sykkel da
Eg kjører egen og kjørelærer egen. Slik kjem oppkjøringa min også til å bli, så kanskje det ikkje er så nøye der? Må nesten høre med vegvesenet sjølv, dei som eit det best
Eg kjører egen og kjørelærer egen. Slik kjem oppkjøringa min også til å bli, så kanskje det ikkje er så nøye der? Må nesten høre med vegvesenet sjølv, dei som eit det best

KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
Gå tilbake til «Hva er lov og ikke lov?»