Tenkte jeg skulle lage en liten prosjekttråd på en campingvogn som jeg holder på å pusse opp.
Vognen er av typen Knaus Azur 600 TFM. Og er en 1986 modell.
Det er en boggivogn med to aksler. Vognen er 6 meter lang på bygget, og sikkert 7 på draget
"Karosseri"
Den er vannskadet diverse steder. I hovedsak bakdelen.
Har revet ut alt av hyller, benker og bord baki der, og fått vekk all isopor på veggene. Har byttet råttne lekter og fått opp nye. Mangler noen lekter til for å stive av veggene, samt en bærende lekt som holder oppe taket. I tillegg må jeg få det skikkelig tett rundt vinduer. Må få kjøpt meg noe butyl-tettning.
I tillegg til det, så må jeg bytte bakerste plate i gulvet da hjørnet på den er pill råttent. (Samme hjørne som den bærende lekten).
Gasskassen må ordnes. Hele bunnen er bare til å bytte ut. I tillegg på venstre hjørne framme festes igjen.
Hjul
Trenger nye dekk på vognen, da de som står på er i fra 1979
Tenker også å kanskje å opp en tomme på felgen on ned litt i profil. Vi får se

Bremser blir vel å bytte også. Håper jeg får tak i det til en brukbar pris.
Ramme
Tenker å lakke rammen grå eller hvit.
Og så må jeg nok smøre opp draget, eller i værstefall bytte det.
Lys må man ha, og denne kommer ikke til å mangle det til slutt! Blir LED alleveier.
Markeringslys oppe framme på vognen. Her er det originalt, men bytter de ut med LED!
Sidemarkeringslys. 3-4 gule/orange lys på hver side framover. Kanskje det blir lys på hvert hjørne også.
Bak må man ha mye lys. Markeringslys oppe og nede, i tillegg til original lysbjelke nederst
Siden prosjektet er allerede påbegynnthar jeg ikke bilder fra når jeg hentet den. Hvis jeg finner de, så laster jeg de opp her
Noen tanker eller ideer?