-Musikk på øret-
-Musikk på øret-
:: aprilia Rs 125 '93 Extrema, painted black Edition ::
: Polini , Rave 1 , 34 Dell'orto , fp anlegg , carbon reeds :
øøøøø
: Polini , Rave 1 , 34 Dell'orto , fp anlegg , carbon reeds :
øøøøø
-
morten_kjar
- Småproff
- Sted: Tønsberg
- karlsen.90
- Rossi
- Sted: DRØBAK
- Kontakt:
-
Kristoffer
- Lærling
- Sted: Oppdal
- Kontakt:
-
Kristoffer
- Lærling
- Sted: Oppdal
- Kontakt:
Man blir mye mere gira av å høre på engasjernede musikk, og da vil du vri mere på gassen 
Pål Martin Myhre
www.oemparts.no
www.oemparts.no
Pål Martin Myhre
www.oemparts.no
www.oemparts.no
- bronstad93
- Rossi
- Sted: Nordtrøndelag, Verran, Malm
- Kontakt:
Re: -Musikk på øret-
er mere komfortabelt å høre på musikk synes jeg, men bruker lavt volum, så det blir mere som bakgrunnsmusikk, så man hører omgivelsene og motoren osv. blir ikke så dominerende da 
`93 BMW E36 320Cia -> soon to be 325Tic!
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
- KneeDragger
- Gold
- Sted: Asker
Men er da fortsatt relevant! For meg personelig ville nok ikke dette gått, for musikk girer meg så mye slik at jeg ville nok blitt mye mer aggresiv i trafikken.. Musikk utelukker jo at du kan konsentrere deg om kjøremiljøet også noe som man helst vil ungå. Men på langturer på lange strake veier, så tror jeg man kan vinkle tanken litt annerledes.
Men en annen sak, har dere så store hjelmer at dere får plass til ørepropper også? Prøvde det litt i fjor, men de orginale ipod proppene datt jo bare ut når jeg skulle ha på meg hjelmen! Men kanskje det blir en annen sak nå som jeg har topp modellen til Phillips som skal dyttes inn i øret
Men en annen sak, har dere så store hjelmer at dere får plass til ørepropper også? Prøvde det litt i fjor, men de orginale ipod proppene datt jo bare ut når jeg skulle ha på meg hjelmen! Men kanskje det blir en annen sak nå som jeg har topp modellen til Phillips som skal dyttes inn i øret
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
kjøp dere ørepropper og putt i ørene isteden for høre musikk er motor støy(mener da sånne som demper lyd)
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03
- bronstad93
- Rossi
- Sted: Nordtrøndelag, Verran, Malm
- Kontakt:
`93 BMW E36 320Cia -> soon to be 325Tic!
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
- Even
- Pensjonert admin/mod
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Hønefoss
Det meste av "observasjonen" til en MC kjører skjer jo gjennom synet, men det hørselen kan være avgjørende i en farlig situasjon. Derfor er det vel ingen som kan anbefale å bruke musikk mens man kjører. Det er heller ikke anbefalt å kjøre med høy musikk i bil, men det er utrolig mange som gjør det.
Angående høy lyd i bil, så kjenner jeg en som mistet karbonsykkelen sin på den måten. Faren hadde satt sykkelen på sykkelstativet og kjørt hjem fra hytta. Når de kom hjem var det ikke noe sykkel på stativet lenger. Den hadde falt av i farta og det hadde jo ikke de hørt ettersom de hadde på veldig høy musikk!
Musikk gjør deg også veldig mye mer agressiv. Petter på forumet har vel ikke noe imot at jeg bruker han som eksempel her. Det var ihvertfall lett å se hvordan musikk han hadde på øret når vi kjørte i sommer. Spesielt når det var rock. Da ble kjøringen drastisk mer agressiv og han holdt takta med beinet. Haha, det var moro da!
Det er mange argumenter imot, men likevel kommer jeg nok til å kjøre med litt musikk på øret. Musikk er altfor digg til å motstå fristelsen, men jeg skal ihvertfall prøve å ikke gire meg opp for mye. Og musikk i bykjøring blir det nok ikke!
Angående høy lyd i bil, så kjenner jeg en som mistet karbonsykkelen sin på den måten. Faren hadde satt sykkelen på sykkelstativet og kjørt hjem fra hytta. Når de kom hjem var det ikke noe sykkel på stativet lenger. Den hadde falt av i farta og det hadde jo ikke de hørt ettersom de hadde på veldig høy musikk!
Musikk gjør deg også veldig mye mer agressiv. Petter på forumet har vel ikke noe imot at jeg bruker han som eksempel her. Det var ihvertfall lett å se hvordan musikk han hadde på øret når vi kjørte i sommer. Spesielt når det var rock. Da ble kjøringen drastisk mer agressiv og han holdt takta med beinet. Haha, det var moro da!
Det er mange argumenter imot, men likevel kommer jeg nok til å kjøre med litt musikk på øret. Musikk er altfor digg til å motstå fristelsen, men jeg skal ihvertfall prøve å ikke gire meg opp for mye. Og musikk i bykjøring blir det nok ikke!
Aprilia RS 125 2005 RED

The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Det er avhengi av hvilken musikk du hører på. si du kjører å høre på "opra" så kjører du ikke noe fort pga det er rolig musikk, men visst du har Rock eller kjapp Trance/Techno så blir du giret på å kjøre fort pga dette er "Kjørefortmusikk":P
Jeg kjører alltid med musikk på øret. Har ikke straffet seg for meg enda vertfall.
Jeg buker ikke propper, men jeg har Sony W 880i, og den er så tynn at jeg pakker hele telefonen i hjelmen etter jeg har hatt den på.
Jeg buker ikke propper, men jeg har Sony W 880i, og den er så tynn at jeg pakker hele telefonen i hjelmen etter jeg har hatt den på.
Toyota HiLux 4x4
BMW E21 320i Peters cab
BMW E30 M3
BMW E30 328i Stroker
X Mercedes Benz S210 290tdt
X Mercedes Benz W124 E230
x Aprilia RS 125 Nero Diablo
x Pocketbike (Dritt!)
x 2004 Yamaha DT50R
BMW E21 320i Peters cab
BMW E30 M3
BMW E30 328i Stroker
X Mercedes Benz S210 290tdt
X Mercedes Benz W124 E230
x Aprilia RS 125 Nero Diablo
x Pocketbike (Dritt!)
x 2004 Yamaha DT50R
Mekka en egen spilleliste på iPoden. Lett blanding av de sangene jeg ikke er så lei av jeg hopper over dem. Uendelig kjedelig å måtte stoppe for å skippe en sang i lista.
Active - Thomas Gautvedt
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no |
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no |
- SpaaMarius
- Fersk Racer
- Sted: Nittedal/Hakadal
Skal begynne med det, Vertfall om jeg skal kjøre langt.. Etter jeg begynnte å kjøre syntes mamma jeg prater veldighøyt ^^ Så må dempe lyden med litt musikk 

- Marius
Aprilia Mx50<3
Aprilia Mx50<3