Ørepropper
Re: Ørepropper
Bruker det svært sjeldent. Enkelte ganger på langkjøring, men det kan jo være livsfarlig viss det er noe som skjer og man kjører på så høy musikk at man ikke engang hører motoren
Bare som det er sagt: Det er ikke lovlig å høre på musikk med headsett når man kjører motorsykkel!
Bare som det er sagt: Det er ikke lovlig å høre på musikk med headsett når man kjører motorsykkel!
'00 Aprilia RS 125 - Streetfighter SOLGT
'03 Honda TRX400EX
Mercedes CL203, 200 kompressor
'03 Honda TRX400EX
Egentlig mente jeg sånne propper som gjør så man ikke får så mye øresus. Motorlyd er musikk som ingen kan ta ifra meg 

Svart RS 06' - viewtopic.php?f=26&t=8396
Aha... Nei, det gidder jeg ikke! Elsker å høre motorlyden når den tar i litt!! 
'03 Honda TRX400EX
'03 Honda TRX400EX
Jeg vurderer ørepropper, rs'n min bråker så mye at jeg blir ør i hode 
Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
Lyden i sykkelen er helt perfekt, men jeg husker når vi satte på veldig åpent powerfilter ;P Da ble det bare plagsomt til slutt 
Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
- bronstad93
- Rossi
- Sted: Nordtrøndelag, Verran, Malm
- Kontakt:
hvis man har på musikk når man kjører og ikke hører sykkelen, så bråker ikke sykkelen nok! 
`93 BMW E36 320Cia -> soon to be 325Tic!
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
'03 Honda TRX400EX
'03 Honda TRX400EX
Jeg hører aldri på musikk, og kjører aldri med ørepropper.
Skamchill å høre den RÅ lyden fra filteret og motoren. 
Skamchill å høre den RÅ lyden fra filteret og motoren. Her skal det stå noe fornuftig.
Kan jo variere fra person til person om det er farlig å høre på musikk når du kjører, hørte mye på musikk når jeg kjørte å fant ut at jeg ble mye mer oppmerksom av det. Hva er forskjellen fra å høre på musikk i bil på full guffe en å høre på musikk i hjelmen?
å selv med musikk på full guffe hørte jeg fortsatt motoren
Men på langtur blir du bare sliten i hode av musikk uansett :P
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Har gjort det to-tre ganger. Er jo egentlig lifsfarlig da, fpr du lir litt mindre oppmerksom på ting rundt deg, og med ulykkestallene som allerede er i dag, så trenger vi ikke flere ulykker
Så jeg lar heller vær, enn å risikere noe 
Så jeg lar heller vær, enn å risikere noe 
//Webmaster på Apriliaforum
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Ganske så dumt og kjøre med lyd på ørene eller bare propper som blokker for lyden.
Plutselig synger du med og så kommer det en h*****s sving...
Man hører heller ikke om politiet eller brannvesenet eller sykebilen kommer om du har høy nok musikk eller proppene langt nok inn i hode...
Plutselig synger du med og så kommer det en h*****s sving...
Man hører heller ikke om politiet eller brannvesenet eller sykebilen kommer om du har høy nok musikk eller proppene langt nok inn i hode...
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Skal love deg at du hører om politiet ligger rett bak deg, lager helt sinnsyk lyd.
Med mindre du har så høy lyd i øreproppene at du ikke engang hører lyden i sykkelen. Og det skal noe til.
Sirenen til poltiet lager en god del mer desibel enn sykkelen vil jeg tro. 
Sirenen til poltiet lager en god del mer desibel enn sykkelen vil jeg tro. 
Her skal det stå noe fornuftig.
- pepsimaxguy
- Gold
Skal love deg at noen ørepropper demper så mye! Jeg hørte på full musikk på pc med ørepropper, så kom en kompis inn til meg og sto og snakket til meg og slo i veggen og tilslutt skrek, men jeg reagerte ikke. Så tilslutt måtte han slå i meg xD
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Ja, kan godt være.
Men tviler på han klarer skrike så høyt som 110-140db.
Men tviler på han klarer skrike så høyt som 110-140db.
- pepsimaxguy
- Gold
Kanskje ikke så høyt, men vis du synger med så legger man ikke merke til en sirene tror nå jeg. 
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Haha, nei, kan godt være. Jeg kjører uten ørepropper uansett når jeg kjører RS'en, lyden fra RS'en er musikken min. 
Men på scooteren kjører jeg av og til med musikk, mye råere da.
Får følelsen av å kjøre villmann da. 
Men på scooteren kjører jeg av og til med musikk, mye råere da.
- pepsimaxguy
- Gold
Vet hvordan det er 
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Hører aldri på musikk når jeg kjører (skal jeg høre på musikk så gjør jeg det hjemme). Bruker derimot ørepropper ganske ofte. Er viktig å ta vare på hørselen, og vindstøyen i "motorveifart" blir du ganske sliten av etterhvert. Er en god vane å bruke ørepropper, er for sent etter at du har fått øresus.
Bruker alltid propper når jeg kjører, med mindre det er snakk om å kjøre på butikken eller lignende. Musikk bruker jeg innimellom når jeg kjører lengre etapper, spesielt om det er snakk om "transportetapper".
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 00-modell
- Triumph T595, 98-modell
- KTM 690 Supermoto R, 08-modell (X)
- Cagiva Mito 125, 07-modell (X)
- Honda CBR 125 R, 05-modell (X)
- Triumph T595, 98-modell
- KTM 690 Supermoto R, 08-modell (X)
- Cagiva Mito 125, 07-modell (X)
- Honda CBR 125 R, 05-modell (X)
høyre musikk er jo digg da
! vertfall vist du skal kjøre langturer synst no eg
men blir litt stress i byen, med å få med alt som skjer rundt seg
høyrer akkurat motoren, så det er herlig !
men blir litt stress i byen, med å få med alt som skjer rundt seg høyrer akkurat motoren, så det er herlig !
Aprilia RS 125 BLACK FP 07
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
inunf: Hvilke propper? Sånne du ruller og puller i ørene, så utvider de seg? 
//Webmaster på Apriliaforum
Du får spesielle propper egnet til formål hvor man kan velge hvor mye DB man vil dempe med 

Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Jeg bruker sånne billige orange skumgummipropper som man ruller sammen, men har vurdert å gå til anskaffelse av formstøpte. Problemet med dem er at de fort koster et par tusen, så inntil videre får det greie seg med skumgummi.
Jeg spiller i rockeband, så jeg har skaffet med formstøpte propper, og det er helt ekstremt mye bedre enn alt annet. Alle som driver med ting som kan skade hørselen burde skaffe seg slike. Hørselen har du bare en gang..
- pepsimaxguy
- Gold
Okei. Idag så kjørte jeg bil med min far. Og da hadde jeg litt høy musikk på. Så er varmeapparate i bilen røke så jeg så såvidt igjennom bakruten, plutselig ser jeg noen som tar av og på lang lysene, etter litt fokusering så jeg at det var en brann bil. Når den paserte da høre jeg sirenen..... Ikke hør på høy musikk når du kjører....
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.