09' Aprilia RS125 Spains No 1- PLANER FOR VINTEREN
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
- Sted: Hønefoss, Buskerud
09' Aprilia RS125 Spains No 1- PLANER FOR VINTEREN
Sist redigert av JonnAdrian den 26 des 2014, 12:31, redigert 4 ganger totalt.
09' Aprilia RS125 Spains No. 1 FP-eksos
07' Aprilia RS125 FP (vraket)
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Re: 09' Aprilia RS125 Spains No 1
Bilder? 
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Bilder kommer på fredag. kan legge ut bilder av min gamle RS da
Hva syns du burde gjøres med en Spains for å heve utseende? 
Hva syns du burde gjøres med en Spains for å heve utseende? 
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Fjerne dekalene
Jeg liker ikke spains jeg (Det er min mening da.) 
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
- bfredrikwilhelmsen
- Norgesmester
- Sted: Eidsvoll
fjerne dekalene og lakke svarte felger 

https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=10355
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
For å si det sånn, Spains var ikke førstevalget, men prisen er grei.
Svarte felger må jeg ha, tror ikke dekalene blir fjernet med det første. Hva tror dere om å lakkere underkåpa, altså den under sidekåpene blank sort?
Denne likte jeg:
[/URL]
[/URL]
Svarte felger må jeg ha, tror ikke dekalene blir fjernet med det første. Hva tror dere om å lakkere underkåpa, altså den under sidekåpene blank sort? Denne likte jeg:
[/URL]
[/URL]09' Aprilia RS125 Spains No. 1 FP-eksos
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Kommer til å bli fin den. Liker bare ikke Arrow-potta, kevlarmønster er ikke fint..
Fjern dekalene om du også skal lakke felgene, om ikke, vil jeg beholde den med blåe felger, og kanskje gul rimtape. Gul rimtape passer utrolig bra på blå felger og Spains-kåper
Når det gjelder FP vs effektanlegg, så ville jeg bare kjøpt en Arrow-svane, og behold den originale lyddemperen. Er mye finere, og ikke minst mye mer diskret. Har bestilt meg Arrow, planen er å lakke den med ovnslakk. Etter hva jeg har hørt, skal det være bra.
Lykke til, dette blir spennende å følge videre

Fjern dekalene om du også skal lakke felgene, om ikke, vil jeg beholde den med blåe felger, og kanskje gul rimtape. Gul rimtape passer utrolig bra på blå felger og Spains-kåper

Når det gjelder FP vs effektanlegg, så ville jeg bare kjøpt en Arrow-svane, og behold den originale lyddemperen. Er mye finere, og ikke minst mye mer diskret. Har bestilt meg Arrow, planen er å lakke den med ovnslakk. Etter hva jeg har hørt, skal det være bra.
Lykke til, dette blir spennende å følge videre
Aprilia RS 125 - Puch X50-4
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Liker ikke endepotta på noen av effektanleggene jeg heller, ser så tynt og spinkelt ut!
Felgene er sølvfargede, ikke blå. Felgene skal lakkeres, det blir 3. prioritet etter RAVE1 og vindskjermen er bytta i en sota! Er ikke så verst pris på å lakkere felger heller
Hvordan blir registeret med Arrow? Dassere enn dass før 6000rmp, så går det som søren? Eller er det greit bånndrag og OK+ toppdrag?
PMJE.co.uk er siden som er rimeligst på RS125-deler? Hvor lang leveringstid og det blir vel toll da?
Felgene er sølvfargede, ikke blå. Felgene skal lakkeres, det blir 3. prioritet etter RAVE1 og vindskjermen er bytta i en sota! Er ikke så verst pris på å lakkere felger heller
Hvordan blir registeret med Arrow? Dassere enn dass før 6000rmp, så går det som søren? Eller er det greit bånndrag og OK+ toppdrag? PMJE.co.uk er siden som er rimeligst på RS125-deler? Hvor lang leveringstid og det blir vel toll da?
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Arrow lyddemperen til 06+ er jo deilig! Men 2t skal ha små lyddempere 

-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Er ikke fint med kjempe-lyddemper som det er på enkelte 4-traktere som Daelim Roadwin f.eks. Men blir den for liten, minner det meg om moped igjen. Sykkelen er henta, men den drar veldig dårlig, spesielt når man skal ta i gang og den har driftstempratur. Den drar også dårlig oppover når den blir varm, og jeg må "lure" den på gassen for at den skal dra normalt. Mistenker at eksosen er koksa igjen, hva tror dere?
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Re: 09' Aprilia RS125 Spains No 1- NY UPDATE 11.06
Har hatt av originalanlegget for å ta ut plombene, tette igjen uttaket til EGR-ventilen på eksosen, samtidig ble det glassblåst og lakkert på nytt. I går prøvde jeg å sette på anlegget igjen, samtidig som jeg dyset jeg prøvde å sette inn 160 dyse. Den går stort sett urent gjennom hele registeret, og drar ikke som den skal idet hele tatt. Gikk mye bedre før jeg tok ut plombene rett og slett, nå drar den ikke lengre enn til 8000 rmp. Eneste jeg gangen det virker som den går som den skal, er når jeg slipper gassen, og gir gass igjen fort. Da går den godt i 1 sek før den går dårlig igjen.
Har prøvd alt ifra 146 til 162 dyse uten resultat. Har ikke byttet plugg, men skal vel ikke ha noe å si på den måten?
Tidligere har jeg hatt problem med at den ikke vil opp på turtall hvis jeg har kjørt, for å så stoppe å prate med noen kamerater elns, og så skal kjøre igjen. Da kan jeg gi bånn gass uten at det skjer noe, må liksom lure den opp på turtall, før den plutselig går friskt igjen. Det samme problemet har jeg også etter plombene i eksosen har blitt tatt.
Den har også en tendens til å gå høyere opp på turtall enn tidligere på tomgang, falsk luft?

Noen som har noe formening om hva problemet kan være? Forgasser og innsug som tuller? Vurderer å kjøpe 34-forgasseren og innsug til Knut-Olav for å se om det hjelper? Vil den bli for stor når jeg fortsatt har fast eksosventil?
Har prøvd alt ifra 146 til 162 dyse uten resultat. Har ikke byttet plugg, men skal vel ikke ha noe å si på den måten?
Tidligere har jeg hatt problem med at den ikke vil opp på turtall hvis jeg har kjørt, for å så stoppe å prate med noen kamerater elns, og så skal kjøre igjen. Da kan jeg gi bånn gass uten at det skjer noe, må liksom lure den opp på turtall, før den plutselig går friskt igjen. Det samme problemet har jeg også etter plombene i eksosen har blitt tatt.
Den har også en tendens til å gå høyere opp på turtall enn tidligere på tomgang, falsk luft?

Noen som har noe formening om hva problemet kan være? Forgasser og innsug som tuller? Vurderer å kjøpe 34-forgasseren og innsug til Knut-Olav for å se om det hjelper? Vil den bli for stor når jeg fortsatt har fast eksosventil?

92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Fikk nye dyser, 165-175 her om dagen, og fikk prøvd meg litt fram. Går nå nokså reint med #170 dyse, men kjenner at eksosventilen må på snart!
Er forresten helt skivebom det som er angitt i dyseguiden her da...
Er forresten helt skivebom det som er angitt i dyseguiden her da...
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Her har det egentllig skjedd ufattelig lite i forhold til det som var planen... Sykkelen ble stående stille en stund etter at jeg tok av eksosen for fjerning av plomber, en uke etter eksos var montert igjen, knakk bolten som fester venstre syrehalvdel i styrekrone, så måtte vente noen uker på ny bolt, og da var det blit såpass kaldt at det ikke er forsvarlig å kjøre. Men kommer til å skje en god del i vinter
Jeg blir 18 og får billappen i mai, så sykkelen skal være klar i god tid før det. Har veldig lyst til å få kjørt massse fram til jeg får lappen i mai, og sykkelen skal selges 
Har kjøpt inn: Xenon-kit, RAVE1, nye led-blinklys, ny sidekåpe, end-bars, girpedal og sidekåpe.
Skal kjøpe: Nytt stempel-kit, ny vindskjerm, ny frontkåpe og hjullagere. Skal også prøve å finne en god pris på pulverlakkering av felger i sort.
Jeg blir 18 og får billappen i mai, så sykkelen skal være klar i god tid før det. Har veldig lyst til å få kjørt massse fram til jeg får lappen i mai, og sykkelen skal selges 
Har kjøpt inn: Xenon-kit, RAVE1, nye led-blinklys, ny sidekåpe, end-bars, girpedal og sidekåpe.
Skal kjøpe: Nytt stempel-kit, ny vindskjerm, ny frontkåpe og hjullagere. Skal også prøve å finne en god pris på pulverlakkering av felger i sort.
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Re: 09' Aprilia RS125 Spains No 1- PLANER FOR VINTEREN
Nytt skiltoppheng ankommer snart! 
Mye sannsynlig at det kommer en 34MM Dell'orto snart også, en kamerat som har en ubrukt liggende
Må bare få tak i passende innsug og finne en løsning med vakuum-krana, da forgasseren ikke har vakuum-nippel.. 

Mye sannsynlig at det kommer en 34MM Dell'orto snart også, en kamerat som har en ubrukt liggende
Må bare få tak i passende innsug og finne en løsning med vakuum-krana, da forgasseren ikke har vakuum-nippel.. 
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Heyja! Bra utgangspunkt for sykkel!
Du bør kjøpe v-force dersom du skal ha 34mm forgasser, har så mykkje meir glede av gasseren da
Angående vakumkrana, så meiner eg å huske at Anton her på forumet hadde ein løsning på det i tråden sin for nokon år tilbake
viewtopic.php?f=64&t=6559
Ser og at du har jobba litt med dyser også, det er aldri ein fasit på det. Det er nokon som i teorien skal funke ved visse spesifikasjoner på sykkelen, men det er så mykje som utgjer forskjell. Så om det ikkje stemmer overens med dyseguiden skal du ikkje bry deg så mykje om
Eg hadde vell heilt feil dyse på italkit i forhold til dyseguide 
Du bør kjøpe v-force dersom du skal ha 34mm forgasser, har så mykkje meir glede av gasseren da Angående vakumkrana, så meiner eg å huske at Anton her på forumet hadde ein løsning på det i tråden sin for nokon år tilbake
Ser og at du har jobba litt med dyser også, det er aldri ein fasit på det. Det er nokon som i teorien skal funke ved visse spesifikasjoner på sykkelen, men det er så mykje som utgjer forskjell. Så om det ikkje stemmer overens med dyseguiden skal du ikkje bry deg så mykje om
Red Lion Edition - viewtopic.php?f=26&t=7958
Fin sykkel! synes du burde beholde dekalene. 

Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Ja, de blir nok ikke fjernet, hadde blitt kjedlig uten syns jeg..
34 forgasseren ble ikke noe av, da det var Kehnin forgasser, og det hadde rett og slett blitt tungvint..
MEN jeg fikk kjøpt en 28MM PHBH forgasser, altså uten TPS-driten jeg har på min. Tenker det skal være litt lettere å finne riktig dyse og stille inn denne enn den som sitter der fra før. Fikk også med et fint innsug, reed og powerfilter, så nå blir det forhåpentligvis fart på sakene her
Har forresten fått tak i diverse carbon-deler som blir sendt fra selger snart
Fikk nytt skiltoppheng til jul også, R&G Tail-tidy. Så nå har jeg MYE deler liggende som ikke er montert!
Er bare å begynne å skru, regner med å få gjort litt til helga igjen. Skal jobbe en del i uka pluss mye skole, men regner i hvert fall med å få gjort litt til helga igjen!
Bilder av delene kommer i morgen!
34 forgasseren ble ikke noe av, da det var Kehnin forgasser, og det hadde rett og slett blitt tungvint..
MEN jeg fikk kjøpt en 28MM PHBH forgasser, altså uten TPS-driten jeg har på min. Tenker det skal være litt lettere å finne riktig dyse og stille inn denne enn den som sitter der fra før. Fikk også med et fint innsug, reed og powerfilter, så nå blir det forhåpentligvis fart på sakene her
Har forresten fått tak i diverse carbon-deler som blir sendt fra selger snart
Fikk nytt skiltoppheng til jul også, R&G Tail-tidy. Så nå har jeg MYE deler liggende som ikke er montert!
Er bare å begynne å skru, regner med å få gjort litt til helga igjen. Skal jobbe en del i uka pluss mye skole, men regner i hvert fall med å få gjort litt til helga igjen!
Bilder av delene kommer i morgen!
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Mottatt noe nytt småstasj fra samme som jeg handla forgasser, innsug og filter i dag
Nååå må det vel komme en update snart 
Nååå må det vel komme en update snart 
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Keen på update 
APRILIARS125
Rave 1
Arrow exhaust, stock lyddemper
Vforce3
Dellorto vhsb 34mm
Uplombert luftfilter
140 dyse
Nåla i øverste hakk
Ngk br10eg
Rave 1
Vforce3
Dellorto vhsb 34mm
Uplombert luftfilter
140 dyse
Nåla i øverste hakk
Ngk br10eg
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Kommer i løpet av uka!
Noen som har noen formening om dysevalg på 28mm forgasseren uten TPS som jeg skal montere? Oppsettet blir da FP-eksos, 28MM forgasser uten TPS og powerfilter.
Noen som har noen formening om dysevalg på 28mm forgasseren uten TPS som jeg skal montere? Oppsettet blir da FP-eksos, 28MM forgasser uten TPS og powerfilter.09' Aprilia RS125 Spains No. 1 FP-eksos
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Kjøp deg 34mm gasser! 
APRILIARS125
Rave 1
Vforce3
Dellorto vhsb 34mm
Uplombert luftfilter
140 dyse
Nåla i øverste hakk
Ngk br10eg
Rave 1
Vforce3
Dellorto vhsb 34mm
Uplombert luftfilter
140 dyse
Nåla i øverste hakk
Ngk br10eg
De bruker jo no veldig med bensin med 34, Selv på min mito gikk jeg tilbake til 28mm etter jeg hadde 34mm. Bruker kunn 34mm når jeg skal leke meg eller kjøre på bane. Ville og heller tatt ut plomberingene i orginal luftfilterbox, da denne både beskytter bedre mot vann og fukt men og sikrer høyere effekt en ved Powerfilter
-Nathaniel
-Nathaniel
Cagiva Mito sp525 Jolly Moto effekt anlegg
Speed bumps never seem to make me go any faster
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Blir nok ikke noe 34mm, akkurat kjøpt meg 28 gasseren uten TPS, så får se om jeg får den til å gå rent med denne, noe jeg ikke fikk til med org. gasseren. Slet med at den ikke ville opp på turtall etter å ha stått litt på tomgang, så får se hvordan det blir når jeg bytter til forgasser uten TPS, reed og innsug. Tenker jeg prøver org. luftfilterboksen først ja, men hadde vært litt artig å hørt hvordan lyden ble med det som ser ut som et powerfilter til bil som jeg fikk med når jeg kjøpte gasseren. Har allerede tatt plomba i luftfilterboksen. Er det noe reedplombering? Leste dette et eller annet sted i stad, men ikke hørt om det før?
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Skader ikke prøve med powerfilter, vet bare at med jolly moto på mito så er mer lyd det minste du trenger. Grunn til at du ikke fikk sykkelen til og gå rent med TPS forgasser kan være at den ikke er stilt inn ordntlig. Er en kontakt du må kortslutte for og stille inn tps på 0% gass og 100% gass. Eksosventil plomberingen etter hvordan jeg har forstått det er at der er en fast reedventil isteden for det som da blir RAVE. har en kompis med 06 aprilia rs der jeg mener Reedventilen er fjernet. Det fører til det sykeste toppdraget jeg har kjent, men er ikke verd det i daglidags kjøring da det ikke finnes bunndrag igjen. Du må praktisk talt opp på 7k rpm for og ta løs.
"EDIT"
"EDIT"
Sist redigert av natan98 den 11 feb 2015, 10:17, redigert 2 ganger totalt.
Tror nok det er eksosventilen (Rave 1/2) du mener, om du fjerner reedventilen så får du ikke start 
Har aldri åpnet den og sett, var bare noe jeg antok
Er vertfall gjort noe, så da er den vel kappet på noe slags måte.
Er vertfall gjort noe, så da er den vel kappet på noe slags måte.Cagiva Mito sp525 Jolly Moto effekt anlegg
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
Selvfølgelig er det eksosventilen
Er jeg som har blandet her, du har selvfølgelig helt rett. uff nesten flaut 
Er jeg som har blandet her, du har selvfølgelig helt rett. uff nesten flaut 
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Aldri hørt om det der med å kortslutte noe ledninger og slikt, men satser på å slippe det når jeg monterer forgasseren uten TPS
Gleder meg til helg og vinterferie nå, da skal jeg fokusere på motorsykkelen og ikke alt annet tull
Har lite motivasjon til å skru på den før jeg vet den går reint, så når jeg får fiksa det regner jeg med at alt annet jeg skal gjøre blir gjort veldig fort
Vil ha litt god tid når jeg skal montere gasseren, derfor venter jeg til helga 
Gleder meg til helg og vinterferie nå, da skal jeg fokusere på motorsykkelen og ikke alt annet tull
Har lite motivasjon til å skru på den før jeg vet den går reint, så når jeg får fiksa det regner jeg med at alt annet jeg skal gjøre blir gjort veldig fort
Vil ha litt god tid når jeg skal montere gasseren, derfor venter jeg til helga 
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Ser meget trangt ut der forgasser sitter, blir det brukbar plass når man får ut luftfilterboksen?
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Hvis du fjerner luftfilterboksen blir det mye bedre og gjøre noe på forgasseren ja, måtte selv av med den for og bytte dyse, siden bolten satt sinnsykt hardt på! 

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luftfiltersperre tatt, gianelli efekktanlegg, 160 dyse
Luftfiltersperre tatt, gianelli efekktanlegg, 160 dyse
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Kan nå oppdatere med at problemet med sykkelen var at den ikke fikk nok luft, tok ut snorkelen på luftfilterboksen og den går nå som et skudd!
Blir derfor ikke nødvendig å bytte til 28mm uten TPS.
Har kjørt mye i det siste, og sykkelen fungerer veldig godt!
Blir derfor ikke nødvendig å bytte til 28mm uten TPS.

Har kjørt mye i det siste, og sykkelen fungerer veldig godt!
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Kan vel oppdatere med at fikk dessverre ikke utført sykkelen slik som jeg hadde planer om.... Men ble montert litt diverse carbondeler, nye blinklys, ny frontkåpe osv før jeg solgte den for litt under en uke siden.
Utrolig lettsolgt sykkel, la den ikke ut på finn en gang
Utrolig lettsolgt sykkel, la den ikke ut på finn en gang

92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
Ble den solgt til trøndelag?