Hei! Først så får jeg vel si litt om meg:
Jeg bor på Beitostølen i Valdres og er 92 modell. Går på Valdres Videregående Skole på elektrofag og har tenkt meg videre til sterkstrøm når jeg er ferdig på første året, helst vil jeg videre og komme meg til plattform/Båt. Mesteparten av dagen går til skole, men på kvelden driver jeg med en del vekttrening og prøver å tid til å få skrudd sammen Aprilia'en. Står mye på Twintip ski i helgene og fridager, akkuratt for tia har jeg gått på tryne på et hopp så det blir lite trening og skiståing, men da blir det ihvertfall tid til å skru.
Sykkelen min:
Aprilia RS125 '07 overligger som er registrert som '08.
Jeg fikk sykkelen i slutten av '07 en gang og registrerte den ikke før i '08.
Jeg hadde et uhell 2 uker etter jeg fikk lappen og klarte å velte pga kalde dekk når jeg bremsa, da gikk sidekåpe, framkåpe, 1 speil, skrapa litt på potta, bøyde inn girsjalteren litt, skrapa bort noe av styreloddet, skrapa av litt på clutch hendelen og det trur jeg var alt. Jeg kom vel ca i 80km/t før jeg begynte å bremse, regner med at jeg kanskje rakk ned til 50km/t før jeg og sykkelen smalt i bakken. Jeg kjørte uten sikkerthets utstyr akkuratt da, men jeg hadde flaks og fikk bare et lite skrubbsår på kneet og et på armen. Hadde på hjelm da.
Sykkelen har blitt noe trimmet gjennom tiden jeg har hatt den, akkuratt nå står den i deler med motoren i flere deler.
Sykkelen hadde Rave 1, 34mm dellorto Flatside, FP-anlegg, Boyesen Reeds, tatt plombe i snorkelen, borret hull i CDI'n og sikkert noe mer som jeg har glømt.
Jeg hadde et uhell med Rave'n i september 2008. Raven hadde på en eller annen måte klart å skjære seg innover mot stempelet sånn at det tilslutt traff når wiren hoppa av, dermed hadde stempelringene blitt slipt inn i stempelet og sylinderen hadde fått noen skrammer.
Så nå har jeg bestilt og fått en del nye deler fra PJME + Haynes manualen for Aprilia RS. Den er ganske kjekk fordi det er bilder av hvordan girene skal stå sammen og lignende. Mangler bare å få bestilt sylinderen fra Firefox Racing.
Liste av det jeg skal ha er:
[-] Ikke bestilt.
[x] Bestilt.
[Y] Ankommet.
[-] DPS 150GP sylinder.
[Y] JollyMoto Corsa med carbon lyddemper.
[Y] C-4 Veivlager.
[Y] Veiv, Balansert med "Long" Rådekit.
[Y] NGK-Iridium BR10EIX
[Y] Pipercross innleggsfilter.
[Y] Drev foran og bak. 16-38.
[Y] Heavy Duty Chain i gull.
[Y] Aprilia Tankpad. Bestilte bare for å beskytte lakken mot glidlås.
[Y] 15 kåpeclips. Regna med at jeg har mista noen, så kjøpte noen. Kosta ikke så mye.
[Y] 2 Pakningsett bare for å være sikker.
Bilder av sykkelen når jeg fikk den:
Har tatt litt for lite bilder av sykkelen.

Bilder fra pakken som jeg fikk fra PJME:
Alt jeg bestilte:

JollyMoto Corsa. Helt sykt lett anlegg, veier nesten ingenting

Sveisene inni anlegget som jeg trur noen her har villet se.

Heavy Duty Chain Gold.

"Long" rådekit og balansert hos PJME.

PiperX innleggsfilter.
Motor: (Ikke sammensatt)
- DPS 150GP sylinder, flattop singelringstempel og VHM topp.
- C4-veivlager.
- Veiv med "LONG" rådekit og balansert av PJME.
- JollyMoto Corsa.
- Dellorto 34mm VHSB(?).
- Rave1.
- Boyesen Reeds.
- Skal prøve å få ordna R-cdi.
Utseende:
- Har satt blinklysa inni hekken.
- Skal fikse skiltoppheng.
- Vurderer Xenon.
- Skal prøve å få lakka bakskjermen.
- Mulig jeg skal ha Devil Eyes også.
Dere får gi meg tips til hva jeg skal gjøre med tråden og sykkelen framover.
Sorry for noen dårlige bilder.