De siste dagene har jeg hatt problemer med å få kommet meg inn på apriliaforum.. Men nå er jeg endelig inne igjen

Det har skjedd litt småting med sykkelen siden forrige update. Det hele startet med at jeg trudde batteriet var gåent. Starteren ville ikke gå rundt, så fant til slutt ut at det var starteren som hadde tatt kvelden. Dette er vist en svakhet på NSR.
Så jeg startet å plukke opp starteren. I det jeg løsnet skruene i bånn av starteren rant det litt vann ut, noe som normalt ikke skal skje.. Jeg skrudde den helt ut, og forsto med en gang at den var helt utslitt. Alt av innmat i starteren hadde rett og slett fått seg et vannbad. Etter delene var ute av starteren vasket jeg den grundig. Så jeg heiv jeg meg over og bestilte alt av ny innmat til starteren med engang. Grunnen til at vannet hadde kommet inn i starteren var på grunn av gåen pakning mellom selve starteren og motor.
Da de nye delene kom, heiv jeg meg over og satt den sammen. Satt i nye børster, fjærer og ny pakning. Har dessverre ikke bilder av starter før og etter, akkurat nå. Men skal få lagt det ut

Litt bilder fra siste uka:
Bilde av gammel og ny pakning
Nye delene til starteren.
Her er starteren komplett igjen
Det var først igår jeg fikk sykkelen komplett igjen !
JaJa !
I og med at magnus (b3ntsen) har lappen, lot jeg han kjøre sykkelen mens jeg satt bakpå

. Vi trillet forsiktig ned boligfeltet her jeg bor. Jeg så på bakdekket og syntes det var litt bløtt, så vi stoppet på neste bensinstasjon og fylte luft i bakdekket. Vi kjørte noen mil før vi parkerte sykkelen i et annet boligfelt. De siste meterne før vi parkerte den, kjørte vi over noen fartsdumper, og jeg merket plutselig at den var veldig bløt over fartsdumpene. Jeg trudde vi bunnet demperen. Men da vi parkerte, var det nesten ikke luft igjen i dekket. Så en konklusjon på det er at dekket var punktert ..

Snakker om å ha så mye uflaks på en uke..
Da jeg så nøye på dekket, fant jeg en rift i det. Det satt en liten metall bit dypt inni dekket. Og det tok ikke lange tiden før dekket var helt flatt. Vi fikk lånt kompressor og kjørte hjem med en gang. Ikke akkurat en god følelse å kjøre 2 på sykkelen med punktert dekk.. men det var ikke snakk om så mange kilometer, så det gikk fint

Idag bestilte pappa nytt dekk, som forhåpentligvis kommer imorgen !

Det ble et Battlax bt45. Så idag fikk jeg tatt av felgen og vasket den. Klart for nytt dekk

Bilde av nye dekket.
Kommer ny update når jeg har fått sykkelen sammen igjen