Axel's RS50 / TP86

Her kan du ha din egen tråd, med en presentasjon av sykkelen din; hvor lenge du har eid den, hva du har gjort med den og selvfølgelig litt generell informasjon eller om du sitter med noe annet på hjerte. Legg selvfølgelig med MANGE bilder! Dette er også stedet for arbeidslogger.
axel01
Lærling
MC: Aprilia rs 50/86ccm 2002 mod.
Sted: Drammen, Norway
Kontakt:

Axel's RS50 / TP86

Legg innav axel01 » 13 aug 2011, 17:29

Heisann! Da kom den dagen jeg også laget en egen tråd her inne på forumet! For å være ærlig er det en veldig god stund siden jeg har vært her inne dersom jeg sluttet å kjøre RS'n grunnet lystet karriere i forsvaret (langt hjemmefra). Har hat store planer om å få solgt denna hissige moppa i god stund nå, derfor jeg også tenkte å lage en tråd her.. er ikke stort å finne på her på leir i helgene!

Det vi har her daa.. Kjøpte først et vrak av en RS50 for mange år tilbake da jeg var 13 ca det er 7 år sia.. Brukte mye tid og penger på å bygge den opp, Dvs. konfirmasjonspenga gikk til det her da! Det gikk ikke akkurat fort, for jeg var rimelig fersk på området motor på den tia.
Tenkte jeg skulle legge ut bilder jeg og skrive til hva som er illustrert! Svarer gjerne på spørsmål og alltid søren av kommentarer! :)

Da jeg kjøpte den var den ikke stort annet enn en ramme, motor&drivverk, hjul, styre og forstilling.., så jeg gikk til innkjøp av alt av kåpedeler så denna kunne bli kjørt på vei.. Alt av kåper ble kjøpt i svart, med oransje decaler på sia. Har desverre ikke bilder fra det eldste, siden jeg hadde ikke noe spesielt tilgang til kamera og hadde en rævva tlf!
Etter jeg fikk den på vei, gikk det ikke lang tid før jeg totalvraka hele shiten i en kollisjon med bil i regneværet. Kan trøste med å si at han som kjørte foran hadde epilepsy og det ikke var min feil!! selvom jeg ikke holdt fartsgrensa..

Her kommer konf penga til nytte.. jeg tok til meg de av delene jeg hadde og pusset dem ned, gikk til innkjøp av ny forstilling, felger, og div kåper som var ødelagt..

her er bilde av resultatet da sykkelen var på hjul etter kræsjen..

Bilde
Bilde

Da jeg først var i gang med å bygge sykkelen på nytt, hvorfor ikke kjøre på med div trim så dråget gikk litt bedre.. Litt bedre er vel undervurdert.
Det jeg kjøpte var.

- 1 stk. Hotshot ledlight
- 1 stk. Metrakit MRD carbonclutch
- 1 stk. DellOrto VHST 26 flatside
- 1 stk. Hebo Highflow Racing filter
- 1 stk. TopPerformance Girtønne Am6
- 1 stk. Hebo fastrack cooler. til kjølesystem
- 1 stk. TP 86 kit m. langslagsveiv
- 1 stk. Yasuni r3 exhaust
- 1 stk. Top performance CDI uten sperre. ( fungerte ikke med kitet. så brukte bare original uplombert sperre)
- 1 stk. Turtalsperre/"politiknapp"

Tok en gang bilder av alle delene en gang i tiden, men har ikke tilgang til det her på leir. Så her vil det komme en liten bilderekke av modifisering etter custom lakkeringa. (farge: Silkematt Svart)

Bilde
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Eksosannlegg mottat!!

Bilde

Bilde

Bilde

Og så ble det montert!

Bilde

Bilde

Og et rimelig greit sluttresultat mener da jeg!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Det her er da sykkelen da!

Den er faktisk til salgs for den som er keen, mener å huske at den har gått i underkant av 13k.. Pris vil ligge et sted mellom 15 og 20k, høystbydene! :) har seff alle org. deler hvis ikke, kan det lett skaffes!

Alltid ålreit med kommentarer eller spørsmål! :D
Sist redigert av axel01 den 13 aug 2011, 21:32, redigert 2 ganger totalt.
kjører foreløpig:
Bilde

axel01
Lærling
Kontakt:

Re: Axel's RS50 / TP86

Legg innav axel01 » 13 aug 2011, 17:38

Hmmm ser at det må litt modifisering til på bildene! Jobber med saken :) også kommer det flere bilder!
kjører foreløpig:
Bilde

Brukeravatar
Raptor33
Gold

Legg innav Raptor33 » 13 aug 2011, 18:52

Så ut som bra arbeid, men prøv å følge denne guiden (https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=64&t=8169) for å laste opp bilder ;)

axel01
Lærling
Kontakt:

Legg innav axel01 » 13 aug 2011, 21:35

Takk for hjelp! men tror det ordnet seg!
kjører foreløpig:
Bilde

Brukeravatar
pepsimaxguy
Gold
Sted: Bergen/Åsane

Legg innav pepsimaxguy » 13 aug 2011, 21:37

Utrolig bra resultat :g
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.

The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.

Brukeravatar
Pettroh
Gold
Sted: Stolt Nesodding
Kontakt:

Legg innav Pettroh » 13 aug 2011, 22:44

velkommen!

God del forskjell på de stemplene ja ! \:D/
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990

axel01
Lærling
Kontakt:

Legg innav axel01 » 14 aug 2011, 02:30

Takk for det! men har vært medlem siden 08 :)
bare vært fraværende en god stund! ;)
kjører foreløpig:
Bilde

Gå tilbake til «Din tråd»