Lakkering

Tips til styling? Eller vil du høre hva folk vil tro om dine fremtidige planer med sykkelen? Skriv det her!
Brukeravatar
KneeDragger
Gold
Sted: Asker

Lakkering

Legg innav KneeDragger » 10 jun 2009, 23:05

Er alltid mange som tenker på og lakkere, er også mange som allerede har erfaringer med det.
Så bestemte meg og slenge opp en ny tråd der det kan tas opp spørsmål og erfaringer angående lakkering!

Skal lakkere en plast del, snakk om maks 20x20cm.
Samme farge som den orginale rødfargen på sykkelen..

Har null erfaring med lakk, imed at delen er såpass liten er det mulig og gjøre det selv? (m/proft resultat)
Hvis ikke noen som vet om steder der de kan gjøre jobben? Sånn ca pris for et slik liten bit?
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition

Brukeravatar
DanielJohansen
Verdensmester
Sted: Moss, Østfold

Re: Lakkering

Legg innav DanielJohansen » 11 jun 2009, 14:23

Du KAN gjøre det selv, men da må du finne lakk-koden + lakk sprøyte. Blir sjeldent et gjevnt lag med boks :p

Men hvis du gjør det selv, og finner ut av at du heller vil la et lakkeringsverksted gjøre det så blir det veldig mye jobb for de, de må jo fjerne 100% av lakken du evt lakkerte på selv for å unngå at den skal "koke"

Jeg vil ikke annbefale annet enn å la noen som har peilig gjøre det! Kan tenke meg de tar rundt 300-500 kroner for det. spørs hvordan delen ser ut osv, da tenker jeg på sprekker, dype riper o.l ;)
[x]Aprilia RS 125 '07 white FP !

Audi S4 2,7 Bi-Turbo - 325 hk - Quattro!

Brukeravatar
KneeDragger
Gold
Sted: Asker

Re: Lakkering

Legg innav KneeDragger » 11 jun 2009, 19:07

Hmm.. skjekket det ut litt nå, den billigste lakk sprøyten jeg fant kostet 140,- itilleg må man ha slik trykkluftstank..
Dette + lakk tipper jeg kommer på en del kr, så tror jeg setter det bort til proffesjonelle!

Skal høre med en på jobben han skal starte vg2 bil lakkør nå, kanskje han har litt peiling og har noe og si..
Kanskje han kan gjøre en så liten del som "prøveprosjekt", lov til og drømme \:D/

Noen som vet om noen lakkverksteder som er brukanes?

Gjør ikke så mye om det er langt unna, er jo snart sommerferie så da kan jeg bare legge stedet inn på en tur eller noe ;)
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition

Gå tilbake til «Styling»