Etter gode 10,000 km på samme hjullager så merker jeg nå at det er slark i fremre hjul. Dette har fått den fine konsekvensen at bremseskiven og klossen toucher i hverandre slik at dette lager en ubehagelig lyd, samt at forbremsen ikke er noe å skryte av lenger..
Er det stor sjangse for at lageret/hjulet låser seg?
Hvor kan jeg få dette skiftet? (Har ikke tilgang til trykkpresse etc. selv..)
Skifte hjullager
Skifte hjullager

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Re: Skifte hjullager
Tror ikke det kommer til å låse seg, men litt rykking kan du nok oppleve.
Jeg byttet hjullagre på min RS selv. Brukte skrujern og hammer for å banke ut de gamle lagrene. Stikk skrujernet inn på en side av felgen, og bank på det lageret på ANDRE siden!
Varmet felgen med hårføner, og fant en pipe som var like stor som ytterringen på lageret og banket det ikk. Funkerer den dag i dag
Jeg byttet hjullagre på min RS selv. Brukte skrujern og hammer for å banke ut de gamle lagrene. Stikk skrujernet inn på en side av felgen, og bank på det lageret på ANDRE siden!
Varmet felgen med hårføner, og fant en pipe som var like stor som ytterringen på lageret og banket det ikk. Funkerer den dag i dag

//Webmaster på Apriliaforum
det er sinnsykt lett å bytte hjullager. Spar deg de pengene.
Gjør som fulloggal, og når du skal ha det nye lageret inn, så må du enten ha noe som er like stor som ytteringen eller finne en planke bit, som dekker hele lageret.
Gjør som fulloggal, og når du skal ha det nye lageret inn, så må du enten ha noe som er like stor som ytteringen eller finne en planke bit, som dekker hele lageret.
X:
Okei, da blir det vel bestilt på Mandag 

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----