Hei!
Jeg er 15 år og har allerede begynt å tenke på å ta lett-mc lappen. Jeg har sett på en god del sykler nå i det siste og sammenlignet anmeldelser og vært på forum om hva som er best å kjøpe. Det har stått mellom en Yamaha YZF eller en Aprilia RS til nå, og jeg har konkludert med at jeg vil kjøpe RSen når jeg får lappen. Så står det mellom om jeg skal kjøpe 4-takter (RS4) eller RS (2 takter), og jeg lurer på hva er best, rimeligst og ikke minst raskest. + Jeg kan ikke helt forskjellen på en 2-takter og 4-takter
Aprilia RS4 125 eller RS 125?
Re: Aprilia RS4 125 eller RS 125?
Skal du ha fart og moro, kjøp 2 takter (RS), den er også billigere, men krever en del vedlikehold, så du må like å skru litt.
Denne sykkelen kan lett trimmes til ca. 30 hk i motsetning til 4-takteren som ikke kan trimmes utover de 12-13 hestene den har uten annen sylinder.
Skal du ha en pendlersykkel som ikke krever mye vedlikehold og går "tregt", gå for 4-takter, men ikke RS4, kjøp isåfall YZF da det er en bedre sykkel i 4-taktermarkedet.
Denne sykkelen kan lett trimmes til ca. 30 hk i motsetning til 4-takteren som ikke kan trimmes utover de 12-13 hestene den har uten annen sylinder.
Skal du ha en pendlersykkel som ikke krever mye vedlikehold og går "tregt", gå for 4-takter, men ikke RS4, kjøp isåfall YZF da det er en bedre sykkel i 4-taktermarkedet.
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
Hvis du skulle ende opp med valget mellom RS4 og YZF, så gå for YZF, går litt bedre enn rs4, bruker mindre bensin, mindre vedlikehold og den har ett utseende som gir deg ett glis rundt munnen om morgenen 
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
YZF helt klart om det skulle vært 4 takter, hadde jo et tilfelle at en som skulle spinne litt på grusen/asfalt å knakk akslingen som går ut til drevet, kan være produksjons feil (dette skjedde på ein rs4) men dette har eg aldri hørt at det har skjedd med ein yzf.
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Honda cr 85 2004
4-takter: Yzf
2-takter: RS125
Yzfen er blandt de sprekeste i 4-takt klassen, toppfart på 137km/t (på speedometer) før sperren slår inn
2-takter: RS125
Yzfen er blandt de sprekeste i 4-takt klassen, toppfart på 137km/t (på speedometer) før sperren slår inn
Rettelse: 134 før sperra slår inn... til og med cbrn går fortere! I nedoverbakke..
Suzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010
En kompis sin yzf slo inn på 137 tror jeg han sa, på flata, men 3 km/t fra eller til er ikke så mye 

- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
Kompis av meg sa han klarte 146 med ein yzf 125 2009 modell, med akra anlegg å bmc filter i orginal boks.
Har lite trua på dette da men ka trur dere ? Ikkje gjort noke annet form for trim, for effekt hjelper jo ikkje uansett uten om vekta.
Har lite trua på dette da men ka trur dere ? Ikkje gjort noke annet form for trim, for effekt hjelper jo ikkje uansett uten om vekta.
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Honda cr 85 2004
Like artig å sitte oppreist og komfortabel mens de som kjører yzf osv. kliner seg under vinskjermen for å nå 120 

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
han klarer 146 i nedover bakke tipper jeg, men i nedover bakke går jo scooteren min over 100 da.. :P
Gå for rs om du vil ha en sykkel som går bra og ser fet ut, rs4 som du vil ha lite velikehold
begge er nydlige sykkler!
har en RS 125 som er tilsalgs btw! ta kontakt på PM
Gå for rs om du vil ha en sykkel som går bra og ser fet ut, rs4 som du vil ha lite velikehold
begge er nydlige sykkler!har en RS 125 som er tilsalgs btw! ta kontakt på PM
min RS 125 viewtopic.php?f=26&t=8305 TIL SALGS!!!!
min SR 50 Ditech viewtopic.php?f=26&t=9800 TIL SALGS!!!!
(x)min RS 50 viewtopic.php?f=26&t=9483
min SR 50 Ditech viewtopic.php?f=26&t=9800 TIL SALGS!!!!
(x)min RS 50 viewtopic.php?f=26&t=9483
Gå for rs 125 og få montert et fp oppsett, lettere sagt uplomberte deler som gjør at den går som den er laget for. Da får du vel ca 30-32hk og sykkelen går som et uvær. Kjøper du en rs 125 med dette oppsettet vil du ikke gjøre annet en å glise hver gang du drar på. En orginal 4 takter står parkert som en mopedbil til sammenligning :-) ikke bråker den mye på lavt turtall heller,
Skal du kjøre orginal plombert så gå for en 4 takter. Den tåler vel plombene bedre og er sterkere.
Ser ikke vitsen med å kjøre plombert 4 takter, den er lat nok fra før om den ikke skal plomberes ned.
Om man skal kjøre etter boken så er vel en rs4 et godt valg, ville ikke hengt meg opp i at en enkelt sykkel har knekt noe evnt hatt problemer tidligere. Det er jo garanti på så nye syklet
Skal du kjøre orginal plombert så gå for en 4 takter. Den tåler vel plombene bedre og er sterkere.
Ser ikke vitsen med å kjøre plombert 4 takter, den er lat nok fra før om den ikke skal plomberes ned.
Om man skal kjøre etter boken så er vel en rs4 et godt valg, ville ikke hengt meg opp i at en enkelt sykkel har knekt noe evnt hatt problemer tidligere. Det er jo garanti på så nye syklet
eiriklygre: hadde jo et tilfelle at en som skulle spinne litt på grusen/asfalt å knakk akslingen som går ut til drevet, kan være produksjons feil (dette skjedde på ein rs4) men dette har eg aldri hørt at det har skjedd med ein yzf.
fant ut årsaken skjø, fikk hør at kjede hadde vært får stramt i en periode og hadde svekket akslingen sånn at til slutt den røyk, å hvorfor var kjedet får stramt? jo fordi når jeg dro til syden så låste jeg sykkelen min i garasjen til frivel, da jeg kom tebake fra syden å skulle kjøre hjem merket jeg noe rart, hørte noe rart fra svingarmen på siden der kjedet var, og så på kjedet og så med en gang at det var får stramt, skulle se hvor stramt det var og fikk ikke til å rykke på det engang, å det som va at faren til frivel hadde strammet kjedet mens jeg var i syden, og smurte inn kjedet med vanlig tråsykkel kjede smøring, måtte bare komme meg hjem får jeg hadde ikke noe verktøy da, etter jeg fikk sykelen tilbake fra leverandøren sa han tydelig at jeg hadde kjørt med for stramt kjede, heldig vis gikk det på forsikringen, men det kunne like lett ha skjedd en yzf vist kjedet på den har vært like stramt, vil ikke uttale at yzf er den beste sykelen på 4 takt markedet heller da jeg har prøvd begge syklene, begge er fantastiske sykler men rs4 er nette dårligere en yzf, vil heller si de er på likt nivå:)
fant ut årsaken skjø, fikk hør at kjede hadde vært får stramt i en periode og hadde svekket akslingen sånn at til slutt den røyk, å hvorfor var kjedet får stramt? jo fordi når jeg dro til syden så låste jeg sykkelen min i garasjen til frivel, da jeg kom tebake fra syden å skulle kjøre hjem merket jeg noe rart, hørte noe rart fra svingarmen på siden der kjedet var, og så på kjedet og så med en gang at det var får stramt, skulle se hvor stramt det var og fikk ikke til å rykke på det engang, å det som va at faren til frivel hadde strammet kjedet mens jeg var i syden, og smurte inn kjedet med vanlig tråsykkel kjede smøring, måtte bare komme meg hjem får jeg hadde ikke noe verktøy da, etter jeg fikk sykelen tilbake fra leverandøren sa han tydelig at jeg hadde kjørt med for stramt kjede, heldig vis gikk det på forsikringen, men det kunne like lett ha skjedd en yzf vist kjedet på den har vært like stramt, vil ikke uttale at yzf er den beste sykelen på 4 takt markedet heller da jeg har prøvd begge syklene, begge er fantastiske sykler men rs4 er nette dårligere en yzf, vil heller si de er på likt nivå:)