Hei.
Det har vært snekkere på boligfeltet der jeg bor og selvfølgelig har det ligget spiker i veien, kjørte på den med bakhjulet og punkterte, spikeren gikk på skrått inn over mønsteret og inn i dekket.
Skrudde av bakhjulet og leverte det på bensinstasjonen, det ble puttet inn en slags seig tyggegummi ting.
Lurer på om noen vet om dette er trygt? Dekket holder jo på luften og jeg har vel kjørt 50-100km uten problemer.
Får bare litt dårlig følelse av å tenke på det når jeg kjører i svinger eller høye hastigheter at hvis det løsner så flyr jeg på tryne..
Noen som har erfaringer eller vet om dekket er like bra som nytt?
Lurer på å kjøpe nytt bakdekk, litt irriterende da det blir kostbart og dekket som sitter på er nytt.
Takker for svar.
Punktert dekk som er plugget igjen, god som ny eller farlig?
Re: Punktert dekk som er plugget igjen, god som ny eller farlig?
Hvis det ligger på midten går det somregel bra. Ligger det på siden av dekket er det værre.
Du får vurdere det selv, hvis du ikke føler deg trygg på sykkelen så skal du IKKE kjøre med det!
Du får vurdere det selv, hvis du ikke føler deg trygg på sykkelen så skal du IKKE kjøre med det!

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
Enig! Det er i midten på dekket ihvertfall.
Har lite lyst til å mekke mere på den nå, også har jeg nesten nettopp brukt en del penger på den bla nytt bakdekk
Sikkerheten kommer jo før alt, tenkte å bare høre med dere ang dette hva dere tror og ville gjort :-)
Har lite lyst til å mekke mere på den nå, også har jeg nesten nettopp brukt en del penger på den bla nytt bakdekk
Sikkerheten kommer jo før alt, tenkte å bare høre med dere ang dette hva dere tror og ville gjort :-)
Det er faktisk ulovlig å plugge/lappe mc-dekk
Men jeg har aldri vært borti at det har løsna eller begynt å lekke, så det burde gå bra hvis jobben er skikkelig gjort! 
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!