aprilia rs 2007 problem hvzlatan

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
Brukeravatar
martin733
Fersk Racer
Sted: Trondheim

aprilia rs 2007 problem hvzlatan

Legg innav martin733 » 18 jun 2013, 16:03

hei, låner sykkelen til broren min til min er ferdig, første dagene jeg kjørte den gikk den som fa... uten problemer, men får noen dager siden så skulle jeg gi på litt når jeg skulle ut på motorvegen så ville den ikke dra noe godt på toppen, fusket felt på 8 000 å oppover og kommer så vidt opp på 10 000, mistet kicket helt, er jo rave 1 på denne så først så trudde jeg det var vaieren, måtte kjøre slikt i noen dager fordi jeg må ha sykkel til å kjøre til skolen med, det som er rart at den går litt bedre en den gjorde etter den sluttet å dra, men den drar bedre når jeg ikke gir full gass å når den kommer over 8 000 så hopper den litt, kjennes ut som kicket hakker men merker det så vidt, da tenkte jeg at det var solenoiden som var gåen, måtte vente med å ta av tanken fordi tankfestet har knukket på den og er 2 manns jobb å ta av tanken da, solenoiden så ganske slitt ut og når jeg startet den når tanken var oppe så snurret akslingen rundt på grunn av vibrasjonene fra motoren og hoppet bittelitt fram og tilbake, vet ikke om det var selve solenoiden eller vibrasjonene som gjorde det men håper noen har hatt det samme problemet som kan hjelpe meg med svar eller har noen anelse hva det kan være får noe :rull:

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Re: aprilia rs 2007 problem hvzlatan

Legg innav Riccird1 » 18 jun 2013, 16:33

Kan være RAVE'en er grodd fast i eksosporten, har en stygg tendens til det, da mister den mye av draget. Men at den går bedre når du ikke gir full gass tyder på for stor dyse, var slik min var før jeg byttet til riktig dyse.
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Brukeravatar
martin733
Fersk Racer
Sted: Trondheim

Legg innav martin733 » 18 jun 2013, 16:46

løftet opp tanken og trakk i vaieren fra solenoiden å det gikk an å trekk i den ganske mye, ville ikke dra den helt ut får vil ikke det skal ligge en metall vaier ligge å slenge i motorommet, er som det skulle ha vært får stor dyse ja men det som er at den vart helt parfekt før dette skjedde, da dro den godt på full gass

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Legg innav Riccird1 » 18 jun 2013, 16:52

Dra den helt ut? Det går jo ikke.

Med andre ord var den løs? Når min RAVE satt seg fast, røk wiren til slutt.
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Gå tilbake til «125 ccm»