Speedometer viser ikke hastighet
Speedometer viser ikke hastighet
Har en rs 125 2007 mod hvor speedometer har sluttet å vise hastighet og km stand har stoppet. Har vært på reperasjon på MC-fritidsenter i Kongsberg men de ville ikke gjøre noe på det fordi de ikke hadde verksted manualen tilgjengelig. Jeg bor i Kongsberg, er det noen som vet om et nærliggende verksted hvor jeg kan levere sykkelen min?
Re: Speedometer viser ikke hastighet
Det er speedometer sensoren din som må byttes 

Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
Okay. Takk for det !
Jeg har Haynes boka, men denne har ikke sensor på forgaffelen som boka viser. Så den er vel gjemt en annen plass?
Veldig vanskelig å dekode bildene i de bøkene, syns jeg.
Jeg har Haynes boka, men denne har ikke sensor på forgaffelen som boka viser. Så den er vel gjemt en annen plass?
Veldig vanskelig å dekode bildene i de bøkene, syns jeg.
Tror den skal være ved bakhjulet:p
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
Den er ved bakhjulet, og mer veit jeg ikke.. hør med Anton her på forumet 

Suzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010
Jeg har funnet noe som ligner en sensor på venstre side av bakhjulet. Det er 3 ledere i kabelen til denne.
Pussig at den er på bakhjulet, det må jeg si. Har de plassert en magnet i felgen eller no?
Eller er den lysfølsom, kanskje ?
Så jeg må vel ta den ut og prøve å forstå hva som trigger denne sensoren....lys eller magnetisme.....
Tipper noen har gjort noe dumt ved siste dekkskifte.
Pussig at den er på bakhjulet, det må jeg si. Har de plassert en magnet i felgen eller no?
Eller er den lysfølsom, kanskje ?
Så jeg må vel ta den ut og prøve å forstå hva som trigger denne sensoren....lys eller magnetisme.....
Tipper noen har gjort noe dumt ved siste dekkskifte.
Er den sensoren du har funnet 
Kan være at det bare har komt litt fukt i sensoren, prøv å spray inn litt elektrospray å se om det funker

Kan være at det bare har komt litt fukt i sensoren, prøv å spray inn litt elektrospray å se om det funker