2006 girspørsmål
2006 girspørsmål
Noen som har 2006 mod som har vanskeligheter og få den i fri?
Cagiva Mito sp525 Jolly Moto effekt anlegg
Speed bumps never seem to make me go any faster
Re: 2006 girspørsmål
Nope men jeg hadde en 2003 med samme problemet ..
er ikke no vits å setta den i fri da.. hindrer jo i at den evt skal trille 

Suzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010
Løste det ikke
tok bare hånda nedpå å røska den fri med clutchen inne... ikke så veldig bra men ja.. men han må bare være forsiktig med venstre foten når han tar den ned/opp for å sette den i fri..
han blir nok vandt til det
han må ihvertfall lære seg sykkelen og hvordan han skal kunne gire/kjøre den
nyere eieren av min sleit å kjøre min mens jeg kjørte den så å si uten problemer 
han blir nok vandt til det
han må ihvertfall lære seg sykkelen og hvordan han skal kunne gire/kjøre den
nyere eieren av min sleit å kjøre min mens jeg kjørte den så å si uten problemer 
Dårlig clutch er nok svare ditt 
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
Han skal bytte lameller! men sykkelen har bare gått 7500km. Den går og litterann framover når du har den i gir med clutchen inne??? -Glad jeg kjøpte cagiva...
-Nathaniel
-Nathaniel
Har lite tro på den km standen hvis clutch allerede er utslitt, med mindre han har "burna" veldig mye 
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
Da strammer ein vaieren til den ikkje går fremover, men pass på og ikkje stramme den for hardt for da vil clutchen spinne i høyere turtall.
Men rotax sine girkasser er jo ikkje verdens beste heller da. Men du må nesten lære deg å kjøre en 2 takter da denne er ikkje lik en 4 takter på noken måte, sånn som at du får aldri vekk fjusking på enkelte turtall på en totakter det er bare å glemme, en totakter vil du aldri få til å gå 100% reint.
Dette vil du merke ganske kjapt da du prøve den selv
.
Men rotax sine girkasser er jo ikkje verdens beste heller da. Men du må nesten lære deg å kjøre en 2 takter da denne er ikkje lik en 4 takter på noken måte, sånn som at du får aldri vekk fjusking på enkelte turtall på en totakter det er bare å glemme, en totakter vil du aldri få til å gå 100% reint.
Dette vil du merke ganske kjapt da du prøve den selv
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Honda cr 85 2004
At en toakter ikke går jevnt som en firetakter er jeg fulstendig klar over, vet at på min cagiva og er vanskelig og få i fri, men her er det snakk om umulig når den står i ro. Hadde vert slik da den var kjøpt av gamle eier, da hadde den godt 2000km så det har jo virket sånn i rundt 5000km og den har vert kjørt med langtur til Sverige. Men får teste og stramme vaieren.
-Nathaniel
-Nathaniel
Kompisn din som kjøpte denna biancia elns som lå ute til 25k?
Men han må bli kjent med sykkelen.. min satt dønn fast til tider så måtte røske den løs.. men ellers er det nok standard at den ikke er helt god å sette i fri.. husker cbrn var farlig lett men alle totaktere jeg har kjørt har vært vanskelige å sette i fri, bl.a. nsr, husky, ktm og aprilia. Kun bfredrikwilhelmsen på forumet her som jeg synes var lett å sette i fri! 
Men han må bli kjent med sykkelen.. min satt dønn fast til tider så måtte røske den løs.. men ellers er det nok standard at den ikke er helt god å sette i fri.. husker cbrn var farlig lett men alle totaktere jeg har kjørt har vært vanskelige å sette i fri, bl.a. nsr, husky, ktm og aprilia. Kun bfredrikwilhelmsen på forumet her som jeg synes var lett å sette i fri! Suzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010
Er det noe annet jeg kan gjøre for båt den ska bli litl lettere i hvert fall ?
Kan være selve clutchplata som er slitt.. var det på min så tror det kan være derfor.. evt prøv å slakk waieren helt ved styret og prøv å juster inn på nytt
evt prøve å justere selve clutchen/clutchhuset.. 
evt prøve å justere selve clutchen/clutchhuset.. 
For meg husker jeg at det hjalp å trille litt frem og tilbake for å lettere få den i fri. Ellers kunne det hjelpe å ruse den litt mens man prøver å bevege på girshalteren.
Men om det er klin umulig så høres det nok ut som at clutchen fortsatt er litt i inngrep ja.
Men om det er klin umulig så høres det nok ut som at clutchen fortsatt er litt i inngrep ja.
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

kan være worst case scenario ? Dele motoren ?
Du kommer til clutchen uten å ha av motoren
slipper faktisk å tappe olja hvis du leggern ned på sia (husk på å støtte opp med noe..), bare du passer på overløpsslangen
slipper faktisk å tappe olja hvis du leggern ned på sia (husk på å støtte opp med noe..), bare du passer på overløpsslangenSuzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010
Hadde sikkert ikke gjort nokka og skifte olje da 

hva er det som er mest trolig hendt ? det kan jo ikke være noe spesielt stort når den har bare gådt 7500km
clutchen tar veldig langt ut da.
clutchen tar veldig langt ut da.
Prøv å slakk helt ved clutchhendelen for så å stramme igjen... min hadde gått over 35k km og samme problemet.. visste at trykkplata på clutchen var dårlig men gadd aldri å bytte... kan være den 

Etter og ha prøv den idag så tror jeg clutchen ligger på heletiden, for når du tar den i første "slår" den litt og vil frammover. og clutchen tar ikke før det er 20% mer og slippe ut på. Men når du skal stramme vaieren så må du av med den hetta på clutchen ja?
-Nathaniel
-Nathaniel
Er det blitt bytta sylinder på den? Kan ha noe med komp å gjøre også
Jeg opplevde at min gikk litt framover når jeg hadde clutchen inne på fullt og i gir, med tynneste bunnpakninga 

Ikke bytta sylinder nei, er uplombert anlegg og 34mm forgasser på den da
Får si til han at de må prøve og stille på vaieren først 
-Nathaniel
-Nathaniel
-
madspettereriksen
- Fersk
Jeg hadde det samme problemet når sykkelen gikk på tomgang. Det hjalp litt når jeg bytta girolje (min var for tykk, og var dårlig når sykkelen var kald.), men ellers var det bare å skru av tenninga, så funka det enkelt og greit, som det skulle 

uten lappen
-
madspettereriksen
- Fersk
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
Det der er jo ikkje et problem i seg selv, har faktisk hatt 2 RS-er og begge 2 har vært sånn. Dette er ikkje uvanlig at det er sånn, så det er ikkje vits henge deg opp i en sånn liten bagatell som det der, lev med det. Er langt i fra farlig og du kan faktisk gire uten clutch uten problem om du gjør det på riktige turtall. Lær deg å kjenn girkassa litt bedre så skjønner du nok ka som må til for å få den utav gir, er alltid sånn i begynnelsen da ein ikkje kjenner sykkelen.
Skal gi deg et lite tips, slipp clutchen heilt ut til du kjenner at den begynner å ta/nøkke i sykkelen (ikkje klem inn clutch hendelen enda) prøv å få den utav gir da.
Dette hjelper på min, det er en slags teknikk for å det til
. 
Bytt til 75w-90 olje, dette er anbefalt av aprilia selv, har kvitering på dette om du vil se
.
Skal gi deg et lite tips, slipp clutchen heilt ut til du kjenner at den begynner å ta/nøkke i sykkelen (ikkje klem inn clutch hendelen enda) prøv å få den utav gir da.
Dette hjelper på min, det er en slags teknikk for å det til
Bytt til 75w-90 olje, dette er anbefalt av aprilia selv, har kvitering på dette om du vil se
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Honda cr 85 2004
Når jeg ikke får den i fri, løser jeg den så vidt så drevene i girkassen får skiftet litt posisjon og prøver igjen, pleier å funke da
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter