( Har allerede en post under trim seksjonen av forumet, men er veldig liten pågang der, beklager for dobbel post )
Hei! For noen uker siden oppgraderte jeg min Aprilia tuono 125cc 2007 modell med en 155CC sylinder fra Polini, sammen med en 34 Forgasser.
Det som er gjort med sykkelen er:
Ny sylinder, 155CC
Ny forgasser, Dellorto 34mm Flatside
Fjernet CDI sperre
FP Eksosanlegg
Fjernet luftfilter plombering
Fjernet gjenbruk systemet for eksosen.
Tennplugg NGK - BR10EIX
----
Den 34mm forgasseren ble levert med en 160 Dyse. etter jeg hadde kjørt en god stund med den, så klarte jeg og skjære stempelet på rundt 8000RPM, jeg mistenker at jeg kjørte med for liten dyse, slik at det ble for varmt. Sylinderen berget denne hendelsen, og jeg har byttet stempel igjenn nå.
Jeg byttet også dysen til 185. Er dette for stort? jeg syns sykkelen fusker veldig mye, er ganske nybegynner innen trim, så kan ikke symptonene for å finne ut grunnen til fuskingen, men jeg trur kanskje det er for stor dyse nå.
Forgassernålen står på den nederste hakket ( minst bensin )
Blandingsskruen er ca 3 gangen ut.
---
Hvordan dyse og nål-posisjon anbefaler dere til mitt oppsett for å få mest mulig effekt, men også hindre at den skjærer seg igjenn? Er litt redd for dette, pga temperaturmåleren min er ødelagt.
Har ikke kjørt så mye siden jeg byttet stempel sist gang, så har ikke fått sjekket tennpluggen enda.
Og hvordan fungerer blandingsskruen? er det mindre luft jo lengre skruen er skrudd inn, eller motstatt?
Beklager rotete innlegg men, ser fram til svar!
- Petter
Diverse spørsmål om trim, og finjusteringer
-
Petterhanssen
- Nysgjerrigper
Re: Diverse spørsmål om trim, og finjusteringer
-aprilia rs125 1999
-gasgas txt 280 pro 2002
-
Petterhanssen
- Nysgjerrigper
Rundt 170 blr være greit vil jeg tro. Men du bør skaffe deg rave hvis du ikke har det, er som dag og natt.
-
Petterhanssen
- Nysgjerrigper
jeg har nesten samme oppsett , burker 164 dyse
Polini 154-Flatslide 34mm-Jollymoto Corsa Carbon-Rave 2-Vforce-Stage 6
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=11121
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=11121