Får ikke strøm

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
kvammen
Nysgjerrigper

Får ikke strøm

Legg innav kvammen » 28 apr 2016, 18:59

Hei! Jeg har en aprilia rs 125 1998 modell jeg skal fikse før jeg selger den. Derfor ønsker jeg å gjøre det selv for å spare litt penger. Problemet er at det virker ikke som den får noe strøm, og jeg har ikke så mye peiling på dette. Før jeg satt den til vinterlagring så startet den og gikk fint. Nå er den helt død. OG JA, jeg har skiftet batteri, det er fulladet og fungerer. Har også pusset ledningene som går til polene, og koblet riktig der. Likevel skjer ingenting når jeg vrir på tenningen, og det er ikke gnist i pluggen mot ramma.

Det jeg derimot har lagt merke til, tross min lille kunnskap, var at startreleet hang bare å slang, det så ut som det tidligere har vært festet. Jeg festet det så til en tilgjengelig plass (Bilde 1). Jeg merket også at "lokket" på den fremste delen av motoren var åpen, med en fjær inni. Jeg fikk lagt lokket på plass og festet bøylen igjen, men vet ikke om dette har noe med elektronikken å gjøre. (se bilde 2, hentet fra nett).

Hvor kan det være galt? Sikringer er sjekket. Jeg har ikke peiling, men kan det ha noe med tenningen? Startrele? Annet?

Bilde 1: https://drive.google.com/open?id=0B4ow0 ... kdITTZVWEk

Bilde 2: Bilde

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Re: Får ikke strøm

Legg innav Riccird1 » 30 apr 2016, 13:25

RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Gå tilbake til «125 ccm»