Men ja, Alecken. når du lader opp batteriet ditt med en lader. Funker alt som det skal være en god stund etterpå, eller faller spenninga på 9 volt ved tomgang med en gang?
Elstart streiker, hva kan være galt?
Elstart streiker, hva kan være galt?
x - Aprilia RS 125 2004 modell
- Thunderbird
- Lærling
- Sted: Hønefoss
- Kontakt:
- LASSELEETEN
- Lærling
- Sted: Tønsberg
- Kontakt:
- LASSELEETEN
- Lærling
- Sted: Tønsberg
- Kontakt:
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
det ville vært mye mer logisk om det har vært batteriet. akkurat det siste du sa
siden batteriet skal holde spenninga si en lang stund før den faller med flere volt. men hadde dynamoen vært fucka, ville jo batteriet også fått for dårlig lading.
Men ja, Alecken. når du lader opp batteriet ditt med en lader. Funker alt som det skal være en god stund etterpå, eller faller spenninga på 9 volt ved tomgang med en gang?
Nå: BMW E39 528 og Aprilia RS 125
Tidligere: Honda NSR 125, Yamaha DT, Suzuki RMX, Honda Accord
Tidligere: Honda NSR 125, Yamaha DT, Suzuki RMX, Honda Accord
Min RS har samme problemet.. Jeg har fått beskjed om å skifte batteriet, så det er sikkert det som er problemet
Sto sykkelen kaldt over vinteren, med batteriet i, kan det være årsaken til at starteren ikke går.. Selv om batteriet er fullt trenger det ikke være bra!
Aprilia RS 125 Racing Replica -- Mmmmm.. 
Fikk releet fra Pålarn nå, men skjønner ikke helt her...
Det jeg trodde var releet var en slags gummiklump som hang foran batteriet (altså foran, nærmere forhjulet) som det gikk noe kabler inn og ut av. Det jeg fikk av Pålarn var en sølvfarget metallklump med kontaktpinner på toppen. Hvor skal dette plasseres? Skal den erstatte gummiklumpen med kontaktpinnene på, ellers står den jeg fikk fra Pålarn et helt annet sted? :p
Det jeg trodde var releet var en slags gummiklump som hang foran batteriet (altså foran, nærmere forhjulet) som det gikk noe kabler inn og ut av. Det jeg fikk av Pålarn var en sølvfarget metallklump med kontaktpinner på toppen. Hvor skal dette plasseres? Skal den erstatte gummiklumpen med kontaktpinnene på, ellers står den jeg fikk fra Pålarn et helt annet sted? :p
x - Aprilia RS 125 2004 modell
-
VRT Leader
- Fersk Racer
- Sted: Våler i Østfold
- Kontakt:
-
VRT Leader
- Fersk Racer
- Sted: Våler i Østfold
- Kontakt:
Re: Elstart streiker, hva kan være galt?
Jeg låner denne tråden litt..
Jeg har et lite spørsmål angående elstarten min.. (NB, det er strøm nok på batteriet. Og elstarteren ble byttet for ikke så lenge siden, av forige eier)
Den funker kun når sykkelen er blitt varm, etter å ha blitt kjørt med en stund.Men så snart den blir kald,så virker den ikke. Jeg må også leke litt med gassen for å få den til å starte med elstarten når den er varm da.
Også er sykkelen litt tungstartet i utgangspunktet da.
Har dette noe med forgasserjusteringer å gjøre mon tro? for jeg har ikke justert tomgang og alt det dere i det hele tatt, men den går perfekt på tomgang når den er startet da.(ligger på 1500 +/- uansett om sykkelen er varm eller kald.)
Noen som vet hva det kan være? kan tennpluggen begynne å bli slitt(kun kjørt et par 100 km med den..) eller er det noe annet? For elstarten spinner jo motoren rundt,det hører jeg.men den starter liksom ikke..
Takker for svar!
Jeg har et lite spørsmål angående elstarten min.. (NB, det er strøm nok på batteriet. Og elstarteren ble byttet for ikke så lenge siden, av forige eier)
Den funker kun når sykkelen er blitt varm, etter å ha blitt kjørt med en stund.Men så snart den blir kald,så virker den ikke. Jeg må også leke litt med gassen for å få den til å starte med elstarten når den er varm da.
Også er sykkelen litt tungstartet i utgangspunktet da.
Har dette noe med forgasserjusteringer å gjøre mon tro? for jeg har ikke justert tomgang og alt det dere i det hele tatt, men den går perfekt på tomgang når den er startet da.(ligger på 1500 +/- uansett om sykkelen er varm eller kald.)
Noen som vet hva det kan være? kan tennpluggen begynne å bli slitt(kun kjørt et par 100 km med den..) eller er det noe annet? For elstarten spinner jo motoren rundt,det hører jeg.men den starter liksom ikke..
Takker for svar!

Akkurat det samme problemet har jeg
Noen som har peiling på hva det kan være?
dårlig kontakt noe sted?
Noen som har peiling på hva det kan være?
dårlig kontakt noe sted?
Sist redigert av Skaarud den 03 okt 2009, 12:13, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Ikke quote når du svarer til forige post.
Begrunnelse: Ikke quote når du svarer til forige post.

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
Jeg har også det problemet! 
Her skal det stå noe fornuftig.
jeg og -.-
Min verdens fineste sykkel- Aprilia Rs 125 07 Spains<3
<33
Har FP-anlegg og Rave 2 <3
Har FP-anlegg og Rave 2 <3