sånne korte speil som er på 97mod?
- Magnus
- Vaktmester
- MC: RS250 banesykkel en dag?
- Sted: UMB
- Kontakt:
Oppklaring:
Plombert eksosanlegg -> effektanlegg/uplombert = stor forskjell.
Uplombert eksosanlegg -> effektanlegg = minimal forskjell (så lenge jobben ikke er elendig gjort). Effektanlegg har mindre motstand, derfor har de gjerne 1-2 hester mer på topp, men de har mindre i mellomregisteret.
Fastlåst eksosventil -> elektronisk/trykkstyrt eksosventil = enorm forskjell!
Du kjøper heller vforce 3 reeds enn å oppgradere fra uplombert til effektanlegg!
En elektroniske eksosventilen er enkel å montere. Eksosventiler ligger på rundt 2500-3500 nye, og er absolutt verdt å kjøpe. Mye av grunnen til at folk kjøper RS125 er pga. effekt-potensialet som sitter i den; gi den frie luftveier og slipp løs effekten så vil du elske den! Les min og følg trinnene.
Racing CDI fjerner den sunne turtallssperra som ligger ved rundt 12000 rpm. Jeg hadde ikke betalt dyre dommer for å få lov til å ødelegge sykkelen min.
Plombert eksosanlegg -> effektanlegg/uplombert = stor forskjell.
Uplombert eksosanlegg -> effektanlegg = minimal forskjell (så lenge jobben ikke er elendig gjort). Effektanlegg har mindre motstand, derfor har de gjerne 1-2 hester mer på topp, men de har mindre i mellomregisteret.
Fastlåst eksosventil -> elektronisk/trykkstyrt eksosventil = enorm forskjell!
Du kjøper heller vforce 3 reeds enn å oppgradere fra uplombert til effektanlegg!
En elektroniske eksosventilen er enkel å montere. Eksosventiler ligger på rundt 2500-3500 nye, og er absolutt verdt å kjøpe. Mye av grunnen til at folk kjøper RS125 er pga. effekt-potensialet som sitter i den; gi den frie luftveier og slipp løs effekten så vil du elske den! Les min og følg trinnene.
Racing CDI fjerner den sunne turtallssperra som ligger ved rundt 12000 rpm. Jeg hadde ikke betalt dyre dommer for å få lov til å ødelegge sykkelen min.
- oppdatert mars 2009
- Magnus
- Vaktmester
- MC: RS250 banesykkel en dag?
- Sted: UMB
- Kontakt:
Med vforce reeds vil gassresponsen økes betydeligere. Reedsene som sitter på fra før er litt harde, men er ikke akkurat en plombering.. Bensinen vil gli lettere inn til sylinderen. Jeg hadde det ikke selv, men har blitt fortalt av en som mente at sykkelen ble helt ny å kjøre med det.
- oppdatert mars 2009
-
Kristoffer
- Lærling
- Sted: Oppdal
- Kontakt:
-
Kristoffer
- Lærling
- Sted: Oppdal
- Kontakt:
-