Hva må jeg tenke på ved kjøp av 160cc?
- torvald
- Webmaster
- MC: Aprilia RS 125, 05mod
- Sted: Tau, Rogaland
- Kontakt:
Hva må jeg tenke på ved kjøp av 160cc?
er en person som vet ganske mye om svært lite og som fortsetter å lære mer om mindre og mindre inntil jeg omsider vet så godt som alt om ingenting.
- Magnus
- Vaktmester
- MC: RS250 banesykkel en dag?
- Sted: UMB
- Kontakt:
Med Polini trenger du mer luft. Du kan enten snu luftfilterinntakene (rørene på innsiden har 4 mm større diameter), eller sette på powerfilter. Jeg hadde ikke powerfilter på min, jeg snudder heller ikke luftfilterinntakene og den gikk ikke så bra på topp siden den ikke fikk nok luft. Prøv deg fram med dyser. Du kan jo handle inn alt du finner mellom 160-175 , så har du mange å velge i. Begynn høyt, og gå nedover etterhvert som du føler det går rent. Husk at hvis du stiller opp oljen for mye vil det også gå utover effekten, men bare still opp betydelig, hvertfall i innkjøringsperioden!
- oppdatert mars 2009
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
oops, ikke bruk mer olje i innkjøringsperioden nei. Kjør den varm, så kjører du den litt hardt:) Slik at stempelringene tetter skikkelig. Du kan faktisk tjene 2-10% mer effektmessig på å kjøre den inn slik! Pass allikevel godt på at du ikke kjører den for varm. Viktig å ikke la sykkelen gå mye i frigir eller lignende under innkjøring da motstand er viktig for at stempelringene skal legge seg skikkelig 
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
Pål Martin Myhre
www.oemparts.no
www.oemparts.no
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Ja, var litt uklar der kanskje, mener absolutt ikke at du skal ha MYE motstand, men lite motstand er det verste etter hva jeg har hørt ihvertfall
Takk for at du klarnet opp litt
Takk for at du klarnet opp litt
Aprilia RS 250 2003
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik