endelig er den påbegynt!!!aprilia rs 125 TURBO
-
asylove
endelig er den påbegynt!!!aprilia rs 125 TURBO
ja folkenes dere leser riktig.da er den godt påbegynt og bilder kommer til neste uke.målet er ca 100hk. dette blir vilt. bare å spørre om dere lurer på noe
mvh
espen
mvh
espen
Re: endelig er den påbegynt!!!aprilia rs 125 TURBO
Bilder eller noe info kanskje? 
Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B
100 hk i en 125cmm motor? det vil jeg gjerne se dyno test på
Nå
Yamaha Dt 125 X 2006
Full Gianelli + turtall sperre tatt
x:
Aprilia Rs 125 01 Nero Diablo
Rave 1
Fp svane
Yamaha Dt 125 X 2006
Full Gianelli + turtall sperre tatt
x:
Aprilia Rs 125 01 Nero Diablo
Rave 1
Fp svane
-
asylove
deet som har skjedd til nå.:
kjøpte oss en 1999 mod rs 125
kjøpt inn 154 ccm sylinder. so er flenset opp med båtmotor deler. ca 184ccm.
portet og planet sylinder og topp.
mødifisert jolly effektanlegg til turbo.
en stk 48 gasser til motoren
en 34 gasser til turbo.( for den må jo ha ekstra bensin)ed liten bensin pumpe
så var det å finne turbo.fikk god hjelp av KRB i hokksund.
grunnet dette er en 2 takt kan man gange ccm med 2 da er vi oppe i underkant av 400 ccm. å grunnet man kan dra den dobbelt så langt på turtall kan man gange det med 2 igjen. da finner man ut at man trenger en turbo som er beregnet for 800 ccm.
smart bil turbo intercooler er på 800 ccm.
så da var jeg ikke i tvil siden denne er liten og er god for 175 hk
så det som er gjort nå er ferdig bygget motor. eksos med turbo manifoil er bygget og sitter på. gasser opplegget er ferdig.
men mangler litt små deler som en bra cdi boks. så trenger noen tips der. påå hhvor jeg kan få tak i
kjøpte oss en 1999 mod rs 125
kjøpt inn 154 ccm sylinder. so er flenset opp med båtmotor deler. ca 184ccm.
portet og planet sylinder og topp.
mødifisert jolly effektanlegg til turbo.
en stk 48 gasser til motoren
en 34 gasser til turbo.( for den må jo ha ekstra bensin)ed liten bensin pumpe
så var det å finne turbo.fikk god hjelp av KRB i hokksund.
grunnet dette er en 2 takt kan man gange ccm med 2 da er vi oppe i underkant av 400 ccm. å grunnet man kan dra den dobbelt så langt på turtall kan man gange det med 2 igjen. da finner man ut at man trenger en turbo som er beregnet for 800 ccm.
smart bil turbo intercooler er på 800 ccm.
så da var jeg ikke i tvil siden denne er liten og er god for 175 hk
så det som er gjort nå er ferdig bygget motor. eksos med turbo manifoil er bygget og sitter på. gasser opplegget er ferdig.
men mangler litt små deler som en bra cdi boks. så trenger noen tips der. påå hhvor jeg kan få tak i
Hvordan vil det gå siden du ikke har tvangstyrt eksosventil, også forgasser og ikke innsprut?
=)
-
asylove
bra spørsmål sigbjørn. eksos ventilen har jeg ikke noe godt svar på enda. men tror den vil bli fjernet. minster masse i bunn på dettte. men blir vanskelig å få til annet.
tenkte på å bruke haltech ekstra innsprut. men da dette krever dyser. fant vi ikke noe som var lite nok. så han fra KRB mente ekstra gasser ville virke på sammme måtte og lettere å få til å firke likt. da resten oxo er mekanisk
tenkte på å bruke haltech ekstra innsprut. men da dette krever dyser. fant vi ikke noe som var lite nok. så han fra KRB mente ekstra gasser ville virke på sammme måtte og lettere å få til å firke likt. da resten oxo er mekanisk
Ok, for det går jo svært dårlig med bare vanlig gasser 
Men med tvangstyrt ekesoventil mener jeg ikke den som sitter der fra før (RAVE 1), men en som opner og lukker i likhet med ventilene på en 4T..
Var vist noen turbolada snøscootere som hadde det systemet der
Men med tvangstyrt ekesoventil mener jeg ikke den som sitter der fra før (RAVE 1), men en som opner og lukker i likhet med ventilene på en 4T..
Var vist noen turbolada snøscootere som hadde det systemet der
=)
-
asylove
har veldig trua på prosjektet.eneste jeg er litt redd for er at eneste form for lavkoprimering jeg har er en dobbel toppakkning.men har du noen forslag til hvor jeg han skaffe en meget bra cdi boks og rav 2?har liksom aldri skaffet deler til aprilia før. har bare drevet med bil bygging. er 27år men dette har vært en gutte drøm siden jeg fikk min første aprilia 125 i 1995
Lol, så dette blir altså ¨Aprilia RS 800 Turbo¨ med andre ord?

Aprilia RS 125 - Black - 2006
-
asylove
hehe... nei blir ikke det. blir en 184 ccm turbo. for ccm går jo ikke opp selv om vi bruker en turbo som er beregnet for 4 takt bil som er på 800 ccm
En super cdi til ditt bruk, må vel bli det som heter R-CDI. Som man får kjøpt Her : http://stores.ebay.co.uk/dpsracingltd Du får som sagt enten med kun 1 kurve, eller med 2 kurver, der du kan velge mellom hvilken du vil ha slags,via en bryter som festes på styret eller noe sånt. 
Edit: Rave 2 får du kjøpt flere steder.Blant annet hos tr-tuning.
Og forresten, veldig fett prosjekt!
Og jeg ønsker deg lykke til med å fullføre.
Har tro på at dette bli helt værst.
Edit: Rave 2 får du kjøpt flere steder.Blant annet hos tr-tuning.
Og forresten, veldig fett prosjekt!

Her får du R-CDI:
Når det gjelder RAVE 2 ventil, kan muligens Pål Martin Mhyre skaffe deg ()
Eller så kan det hende Gravdal Motor: (som driver med rotax motorer) har liggende en RAVE 2 ventilen til RS er lik den som sitter på Rotax kartene (så en slik senest idag)
Videre håper jeg du holder oss oppdatert med prosjektet, og jeg skal på ingen måte ta fra deg motet (som det er VELDIG bra noen har) til å prøve på noe slikt. Stå på
Når det gjelder RAVE 2 ventil, kan muligens Pål Martin Mhyre skaffe deg ()
Eller så kan det hende Gravdal Motor: (som driver med rotax motorer) har liggende en RAVE 2 ventilen til RS er lik den som sitter på Rotax kartene (så en slik senest idag)
Videre håper jeg du holder oss oppdatert med prosjektet, og jeg skal på ingen måte ta fra deg motet (som det er VELDIG bra noen har) til å prøve på noe slikt. Stå på
=)
-
asylove
hyggelig å høre. takk for tips
C4 Veivlager, Boyesen Power Reeds. hvor har du fått det fra.?
er på ferie no til søndagen. men på søndages kvelden blir det bilde oppdatering. så dere har noe å se frem til. blir oxo kjøring av sykkelen på neste gatebil treff. pluss at bike bladet skal ha en repotasje om sykkelen i oktober utgaven. så sykkelen kommer til å blir bra profilert. oxo maxpower er på hugger etter repotasje
C4 Veivlager, Boyesen Power Reeds. hvor har du fått det fra.?
er på ferie no til søndagen. men på søndages kvelden blir det bilde oppdatering. så dere har noe å se frem til. blir oxo kjøring av sykkelen på neste gatebil treff. pluss at bike bladet skal ha en repotasje om sykkelen i oktober utgaven. så sykkelen kommer til å blir bra profilert. oxo maxpower er på hugger etter repotasje
- Thomas725
- Mekaniker
- MC: Aprilia rs 125 05mod
- Sted: Sykkylven
- Kontakt:
stili prosjekt du har på gang, du får ha lykke til
håper på masse bilder underveis
håper på masse bilder underveis
-
asylove
et moror prosjekt. men søren å det koster. har rundet 50 000 nå uten det jeg betalte for sykkelen
-
asylove
skal ha den på skilt ja. men spørs lenge jeg får hatt det.hehe.
skal jeg registrere den som tung . har jeg en stor jobb foran meg.hehe
så ulovelig er nok tingen her.
crime does pay!!!!hehe
skal jeg registrere den som tung . har jeg en stor jobb foran meg.hehe
så ulovelig er nok tingen her.
crime does pay!!!!hehe
Burde vel egentlig også bytte dempere og kanskje bremser som er bedre tilegnet for et slikt monster av en sykkel, kult prosjekt forresten, lykke til!
Aprilia RS 125 07
Aprilia-The choice of the champions
Aprilia-The choice of the champions
lykke til ja! utrolig kult prosjekt
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

- General-Billy
- Wannabe admin
- Sted: Northern Norway
Sist redigert av General-Billy den 21 jul 2008, 13:54, redigert 1 gang totalt.
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
- Maniac
- Støttespiller
- MC: Aprilia Rs 125 '01
- Sted: Hurdal
- Kontakt:
Lykke til!! Gleder meg til å se resultet og ikke minst bilder! 
Aprilia Rs 125 powerd by polini 
BMW 520d 2001

Den eneste forskjellen på barn og voksne er prisen på leketøyet
BMW 520d 2001

Den eneste forskjellen på barn og voksne er prisen på leketøyet
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
Godt det blir bilder i kveld, i stedet for om en uke som du først antok. Dette blir heftige saker! Jeg visste ikke at totaktere hadde dobbelt så stor sylinder pga de var totakt, men man lærer jo så lenge man lever. Lykke til med et prosjekt jeg virkelig har trua på

Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
-
asylove
2 takter har ikke større sylinder en firetakt. ccm er ccm. men grunnet drag fra 2takt i forholdt til 4 takt. tenker de som har greie på dette sånn
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
Åjaa!

Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
-
mattis321
- Fersk Racer
- MC: aprilia rs125 2001;P
- Sted: Sogn og fjordane--> Nordfjordeid
- Kontakt:
fy flate, ditta blir spennande! 
- xerox555
- Lærling
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Tau, Rogaland
- Kontakt:
Anbefaler deg å kjøpe:
- wave disc fra PJM og forsterket bremseslanger. Greit å komme opp i fart, men du skal ned i fart en gang åg
- Heavy duty clutch iom effekten.
Har selv bestilt dette, men mitt prosjekt har ikke turbo, hehe
SPENNENDE!
- wave disc fra PJM og forsterket bremseslanger. Greit å komme opp i fart, men du skal ned i fart en gang åg
- Heavy duty clutch iom effekten.
Har selv bestilt dette, men mitt prosjekt har ikke turbo, hehe
SPENNENDE!
Audi 80 2,0E
Aprilia RS 125 [x]
Vist det går ann (noe jeg mener å ha sett før) kan du sette på RS 250 gaffel forran, da vil du fo dobble skiver og en mye bedre demper..
Bak kan du kjøpe biturbo demper, eller öhlins vist du finner
Bak kan du kjøpe biturbo demper, eller öhlins vist du finner
=)
- xerox555
- Lærling
- Kontakt:
Er stive priser på 250 gaffel med skiver, men er fult mulig. Så etter dette selv en stud til jeg fikk tilbud om pris 
Ring ESP: 40487612. Disse spessial lager og tilpasser dempere for racing sykkler og kresne kunder.
Ring ESP: 40487612. Disse spessial lager og tilpasser dempere for racing sykkler og kresne kunder.
Audi 80 2,0E
Aprilia RS 125 [x]
- Mattis B
- Norgesmester
- Sted: Hønefoss
- Kontakt:
Virker som du innehar litt kunnskap, men jeg må nok si meg skeptisk til dette her. Godtmulig at du for på turbo og greier, men jeg tviler på at du vil få noe særlig effekt av turboen og målet ditt med 100 hk. La oss bare si, jeg tror det ikke før jeg ser det 
Aprilia Rs 125...
Jeg skjønner ikke hvordan du skal få turboen til å funke på 2-takt
Siden på 4-takt har du jo 4 arbeidsoppgaver pr runde med ventiler som sperrer, her er det jo bare en åpen forgasser og tror ikke dette går.
Du må gjerne prøve, men lurte også på i teksten skriver du at du har egen gasser til turboen, Trodde turbo gikk på eksos jeg, og ikke bensin.
Siden på 4-takt har du jo 4 arbeidsoppgaver pr runde med ventiler som sperrer, her er det jo bare en åpen forgasser og tror ikke dette går.
Du må gjerne prøve, men lurte også på i teksten skriver du at du har egen gasser til turboen, Trodde turbo gikk på eksos jeg, og ikke bensin.
Eg har troen på dette, men desverre ikke 100hk i motoren.
Hva skal du gjøre med reeden da? De kommer jo bare til å knekke med det høye trykket.
1. Tips du kan gjøre får å få mer hk. Kjøp etx cluthdeksel og kick system samt svinghjul, blir mye kvasare på gassen. Du kan også dreie den ganske mye, siden den ikke har startkrans.
Hva skal du gjøre med reeden da? De kommer jo bare til å knekke med det høye trykket.
1. Tips du kan gjøre får å få mer hk. Kjøp etx cluthdeksel og kick system samt svinghjul, blir mye kvasare på gassen. Du kan også dreie den ganske mye, siden den ikke har startkrans.
-
asylove
er ikke sikker på hk jeg eller men. grunn til at jeg tipper 100hk er for en som har bygget dette i usa. med samme oppsett som meg. han hadde 107 hk.
for deg som lurte på dette med ekstra gasser til turboen. skal så klart ikke spurte bensin i turboen. men må ha ekstra bensin i motoren grunnet turboen. hvis ikke vil den gå tør å jeg vil få tenningsbank.
har en komplett rs 250. så kommer til å bruke fronten til den ja.men setter oxo pris på om dere sender link til nettsider på deler dere foreslår. litt lettere.
for deg som lurte på dette med ekstra gasser til turboen. skal så klart ikke spurte bensin i turboen. men må ha ekstra bensin i motoren grunnet turboen. hvis ikke vil den gå tør å jeg vil få tenningsbank.
har en komplett rs 250. så kommer til å bruke fronten til den ja.men setter oxo pris på om dere sender link til nettsider på deler dere foreslår. litt lettere.
Lykke til med prosjekte
gleder meg te og se bilder osv av dette.
gleder meg te og se bilder osv av dette.
x Aprilia rs 125 99
Porsche 944 84
Porsche 944 84
-
asylove
takker takker folkens. i morgen vil det bli lagt inn bilder av deler som blir brukt. å slutter av uken skal det komme masse bilder av sykkelen. åå etter en uke til regner jeg kanskje det blir lagt ut en link med film av prøve starting.. så dette blir spennende. men som sagt legge ut llinker til deler. trenger den hjelp jeg kan få.tak for alle tips. kommer veldig godt med alle sammen
-
asylove
ja. men ikke her.er på ferie. har bare bærbar. men neste uke skal jeg legge ut linken til det
- xerox555
- Lærling
- Kontakt:
Fant noe greier på nettet her:
det er mye debatt rundt hvorvidt det går å montere turbo, og om det gir effekt på en totakter,,
svaret er
-ja det går, og ja det går fortere, riktignok ikke like mye som på en firetakter,
en enkel hovedårsak er at begge morortypene får problemer med "sugemengde/tid" at man ikke får god fylling når "oppetiden" i reedventil, eller "ventil" på høyt turtall.
-hvordan?
1.du kan sette forgasseren foran turboen, slik at turboen "suger" ferdigblanda igjennom forgasseren, detta har jeg forska litt i, men jeg mener man bare flytter problemet ett hakk ut, eller så må man ha en frøktelig stor forgasser,,-og -tåler turboen å gå i bensinblanding?
2. bygg en "trykkboks rundt forgasseren, slik at hele forgasseren står i overtrykk,monter bensinpumpe med ditto høyere trykk, og gi full gass,
3.kjøp en "membranforgasser" (disse er tette), og monter bensinpumpe, gi full gass!
4 få tak i ett injection system, øs på, og gi full gass?
problemer:
1. turboen må ha oljetrykk, -elektrisk pumpe og oljetank?
2.totaktere er avhengige av kammerpotte, -monter turboen etter kammeret, kompenser for trykkøkningen ved å fjærne lyddemperen, større flens på røret?
3. bensintilførsel tåler ikke overtrykk imot,, -monter bensinpumpe
4.du vil få tenningsbank. mye trim går på ca 15/1, som egentlig er for mye allerede, bygg ned kompresjon, eller få inn turboen på svært høyt turtal
Alternativ II
dette skal prøves som ett "pilotprosjekt"
luftkjølt piaggio zip.
bygg om kjølevifta , og lag ett trykkutak istedet for å kjøle sylinderen
lag rør fra kjølevifta, og resten i hht oppskrift for turbo,,
Ikke jeg som har skrevet, hentet fra internett side/forum!
det er mye debatt rundt hvorvidt det går å montere turbo, og om det gir effekt på en totakter,,
svaret er
-ja det går, og ja det går fortere, riktignok ikke like mye som på en firetakter,
en enkel hovedårsak er at begge morortypene får problemer med "sugemengde/tid" at man ikke får god fylling når "oppetiden" i reedventil, eller "ventil" på høyt turtall.
-hvordan?
1.du kan sette forgasseren foran turboen, slik at turboen "suger" ferdigblanda igjennom forgasseren, detta har jeg forska litt i, men jeg mener man bare flytter problemet ett hakk ut, eller så må man ha en frøktelig stor forgasser,,-og -tåler turboen å gå i bensinblanding?
2. bygg en "trykkboks rundt forgasseren, slik at hele forgasseren står i overtrykk,monter bensinpumpe med ditto høyere trykk, og gi full gass,
3.kjøp en "membranforgasser" (disse er tette), og monter bensinpumpe, gi full gass!
4 få tak i ett injection system, øs på, og gi full gass?
problemer:
1. turboen må ha oljetrykk, -elektrisk pumpe og oljetank?
2.totaktere er avhengige av kammerpotte, -monter turboen etter kammeret, kompenser for trykkøkningen ved å fjærne lyddemperen, større flens på røret?
3. bensintilførsel tåler ikke overtrykk imot,, -monter bensinpumpe
4.du vil få tenningsbank. mye trim går på ca 15/1, som egentlig er for mye allerede, bygg ned kompresjon, eller få inn turboen på svært høyt turtal
Alternativ II
dette skal prøves som ett "pilotprosjekt"
luftkjølt piaggio zip.
bygg om kjølevifta , og lag ett trykkutak istedet for å kjøle sylinderen
lag rør fra kjølevifta, og resten i hht oppskrift for turbo,,
Ikke jeg som har skrevet, hentet fra internett side/forum!
Audi 80 2,0E
Aprilia RS 125 [x]
X: Aprilia RS 125 - 1998 -Tetsuya Harada
stilig 
Nå:
Aprilia RS 125 2001mod 34hk
Aprilia RS 125 2004mod 98 kåper! =)
Suzuki tsx 89mod
Eks:
Aprilia RS 125 2003mod, Honda nsr 97mod, Sachs xtc 99mod, Honda nsr 90mod, Honda cbr 125 2004mod, Honda mtx 50 90mod
Suzuki tsx 89mod
Eks:
Aprilia RS 125 2003mod, Honda nsr 97mod, Sachs xtc 99mod, Honda nsr 90mod, Honda cbr 125 2004mod, Honda mtx 50 90mod
akkurat den løsninga,passer jo ikke i noe vanlig moppe,da. Men fett alike vell. 

Vil det ikke ta fyr i turboen da..
Ved mye oksygen brenner omtrent ALT, og der er det snakk om å sprute bensin inn i en turbo som har 600*C ekos rett vesiden av =S
Ved mye oksygen brenner omtrent ALT, og der er det snakk om å sprute bensin inn i en turbo som har 600*C ekos rett vesiden av =S
=)
BMW e36 cab 1998
VW Polo 1994
BMW 520
Mercedes 230TE
Aprilia RS 125 RSF
[X] Jeep Cherokee
[X] Mercedes c180
[X] VW Golf 1994
[X] BMW E21 323 cab 1978
[X] BMW 318is coupe
[X] Mercedes 230TE
[X] VW Corrado G60 x4
[X] Yamaha DTR 50 x2
[X] Sachs Madass 150
[X] Aprilia RS 125 x3
VW Polo 1994
BMW 520
Mercedes 230TE
Aprilia RS 125 RSF
[X] Jeep Cherokee
[X] Mercedes c180
[X] VW Golf 1994
[X] BMW E21 323 cab 1978
[X] BMW 318is coupe
[X] Mercedes 230TE
[X] VW Corrado G60 x4
[X] Yamaha DTR 50 x2
[X] Sachs Madass 150
[X] Aprilia RS 125 x3
X: Aprilia RS 125 - 1998 -Tetsuya Harada
- Even
- Pensjonert admin/mod
Sykt at du tør å investere i et sånt prosjekt. om du lykkes skal jeg f meg se den sykkelen en gang
LYKKE TIL!
LYKKE TIL!
Aprilia RS 125 2005 RED

ja, glemte å si lykke til med prosjektet om dette stemmer. 
Sist redigert av trym den 21 jul 2008, 21:42, redigert 1 gang totalt.
Nå:
Suzuki tsx 89mod
Eks:
Suzuki tsx 89mod
Eks:
Vil veiva, girkassa og clutchen tåle 100 hester? 
- Even
- Pensjonert admin/mod
han må ha forsterket veiv med c4 lagere og antagelig en annen clutch... girkassa vet jeg ikke
Aprilia RS 125 2005 RED

Forsterket veiv? Hvordan skal det gå ? Må vel lage en slik selv da eller få noen proffe til å lage til han, noe som koster
Blir utrolig tøft hvis alt går bra! Lykke til, blir jo helt sykt dette
Blir utrolig tøft hvis alt går bra! Lykke til, blir jo helt sykt dette