Heisann! Når jeg stod opp idag, og gikk ned til sykkelen, la jeg merke til at noe ikke stemte. Men tenkte ikke noe mer over det før jeg skulle vri om nøkkelen. Når det var super tungt å vri den om, så jeg en gang til ned på sykkelen, og så at dekselet til tenningslåsen var vekke. Det var også store riper på metallet der. Dekselet lå på bakken ved siden av, og bærer preg av at noen har slått på det også..
Så er det noe som børr byttes? Kommer selvsagt til å bytte dekselet i allefall, for kosmetisk skyld. Men når den er så hard å vri om, er det noe som er skadet? Med det mener jeg noe som børr fungere? Noe som kan bli verre over tid?
Hilsen en lettere frustrert Kristian
Noen prøvde å tyvkoble rs'en, bytte noe?
De har vell sikkert klart å ødelegge tenningslåsen litt. om det blir værre over tid eller ei finner du jo ut. kanskje ikke lurt å ha på rattlåsen fremover i tid, men bruke henge lås. da kan du hverfall komme deg hjem hvis du skulle få knekt av nøkkelen eller lignende.. (eller kjøpe alt nytt å skaffe seg bedre "bekjente". Tydligvis ikke noen proffer som har prøvd)
Re:
Hadde både rattlås og skivelås på, så forstår ikke helt hvor langt de trodde de skulle komme seg.. Får bare vente til mandag når sykkelen skal på service uansett, og hadde jeg sett dem. Vel, jeg vil ikke tenke på hva jeg hadde gjort da..