Ekstreemt dårlig sykkel! (Kompresjon?)

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
Brukeravatar
AndreKK
Rossi
Sted: Oppegård
Kontakt:

Ekstreemt dårlig sykkel! (Kompresjon?)

Legg innav AndreKK » 15 okt 2009, 19:34

Hallo godtfolk!

Sesongen er snart over (=/) og sykkelene må bort. Har fått kjørt et par-3 tusen km med sykkelen min siden jeg fikk lappen i juni, og er sinnsykt fornøyd med aksen, lyden og ikke minst kjørgleden på RS'en min og i vinter skal den trimmes! FP-anlegg, Rave2, forgasser, osv :D Gleder meg allerede til neste sesong!

Men jeg har et utrolig problem med sykkelen min. En orginal RS 125 2007 har en vel toppfart på rundt 130-150 avhening av vær osv, osv, men gjett hva min klarer på bånn pine? 95 km/t..! Dette er så langt 4. gir klarer, rundt 9.000 o/min.. Herfra vil den IKKE mer, uansett hvor på gassen jeg er. Det er ikke noe vits å gire til 5. lenger for der holder den seg på det turtallet jeg hadde når jeg la inn giret. Sykkelen min er helt orginal, gått under 7,000km og jeg har nettopp renset forgasser og luftfilter. Med ny plugg er den litt raskere på gassen i kanskje én mil, også er den dårlig igjen. Og med tanke på at det er så kaldt som det er ute, og sykkelen er overdysa, bør jo sykkelen egentlig gå som aldri før.. Vi har sett på pluggen og den får bittelitt for mye bensin, men den skal jo ikke få det, siden sykkelen er orginal og forgasseren fabrikkstilt. Og det skal jo i alle fall dra ned 50 km/t!!! Har en spekulasjon om at det har noe med kompresjonen og gjøre etter å ha lest litt rundt, men jeg er ganske grønn på disse motora. For de som har skrudd en del RSmotor, kan dere kanskje komme med noen diagnoser, som jeg kan prøve å sjekke før vi må ta ut hele motoren og bytte stempel(ring), toppakning etc.

Også vet jeg at alle der ute sier at det ikke FINNES noe CDI-sperre på 07>-sykla, men det merkes utrolig klart på min at hvis du drar på litt for mye, bare stopper den opp på 8.000 o/min og går ikke lenger før du slipper opp gassen.. Noen som vet hva jeg bør gjøre for å få den vekk? Er noe av det mest plagsomme på en totakter jeg har vært borti, og jeg vil bare ha den vekk!

Takker for alle meningsfulle svar ;)

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!

Brukeravatar
fullpower_rider
Silver
MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
Kontakt:

Re: Ekstreemt dårlig sykkel! (Kompresjon?)

Legg innav fullpower_rider » 15 okt 2009, 20:35

Høres ut som dårlig kompresjon. ta av sylindren og skjekk den for riper.
x Aprilia rs 125 Den var værst!

tordwest
Norgesmester
Sted: hordaland, bergen

Legg innav tordwest » 15 okt 2009, 20:42

er den overdysa så soter motoren,og når dette løsner kan den skjære seg....

Brukeravatar
fullpower_rider
Silver
MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
Kontakt:

Legg innav fullpower_rider » 15 okt 2009, 22:01

Bilde
Vil heller si att sykkelen har fått for lite drivstoff nå som det er kalt. hvis du tror det er årsaken.
x Aprilia rs 125 Den var værst!

Brukeravatar
AndreKK
Rossi
Sted: Oppegård
Kontakt:

Legg innav AndreKK » 16 okt 2009, 13:42

Tror ikke det har noe med blandingen å gjøre, for den har holdt på sånn siden det fortsatt var en 15-20 grader ute..
Den har 132-135(det som er org. på 07) dyse.

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!

Gå tilbake til «125 ccm»