Dette er et arkivert øyeblikksbilde av apriliaforum.no, slik forumet så ut da det ble lagt ned. Det er skrivebeskyttet — innlogging, søk og nye innlegg virker ikke.
Hallo! Jeg lurer på ossen dyse jeg skal ha på RS'n noen som veit? Alle Plomber er fjerna det sitter 120 dyse på den nå.. Men hvis man ser på stempelet så ser man at det er feil.. Lurer på om jeg burde ha 130 eller må jeg ha større?
Sist redigert av Brede den 15 jul 2010, 17:37, redigert 3 ganger totalt.
Jepp.. Jeg har ikke fjerna noen av dem men eksosanlegget er veldig lett i forhold til det orgianle jeg har og begge "røra" er åpne til luftfilterboksen. CDI sperra er vel fjerna? Den drar hvertfall lett over 11,000
Høres ut som du har fp anlegg. Sett på større dyse. Start med 128 å jobb deg ned til sykkelen går reint. Hvis du ikke har en dip på ca 6000 omdreininger er vell cdi i sperra tatt.
Aprilia RS 125, 2003 modell Effektanlegg, powerfilter, kappa cdi
Bruker du ennå BR8ES tennplugg, som er orginalpluggen? Bytt isåfall med en gang. Siden du henter mer effekt ut av motoren, produserer den mer naturlig varme. Derfor må du bruke en kaldere plugg (gå opp i verdien). BR9EG er fin å bruke når du har fp anlegg og har åpnet begge "rørene" i luftfilterboksen.
Aprilia RS 125, 2003 modell Effektanlegg, powerfilter, kappa cdi
Bare husk at det kan variere fra flere plugg produserere. F.eks. NGK så er høyere verdi på pluggen kaldere plugg. Og på Champion pluggene er høyere verdi på pluggen varmere plugg om du skjønner?
jeg har en rs 98 model, plomba er fjernet fra eksosen, cdi er kappa og jeg har tenkt å sette på powerfilter. det sitter 120 dyse på nå. bør jeg ha noe større??
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter Suzuki SV650S Yamaha YZ 250 (X) TM 125 MX Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter Suzuki SV650S Yamaha YZ 250 (X) TM 125 MX Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Var det jeg trodde. Men da skal den vel ikke brenne eller smelte bare der pluggen tenner? Hvis den får for lite så blir det jo riper og shit i sylinderen etterhvert?
blir hull i stempelet og Men hvordan plugg har du? tror mest på mager blanding/lite olje, men er klart at det er stor sjangs for for varm plugg og
Nytter ikke så mye om han kjører på 8'er plugg med FP sykkel og riktig dysing. Etterhvert så vil det smelte når du kjører lenge ved kicket og høyere. Du skulle sett TZR'en til kompisen min - effektanlegg riktig dysing men ikke ny plugg. Bånn gass til og fra jobb. Etterhvert ble den bare dårligere og dårligere å starte. Til slutt starta den ikke. Åpna sylinderen - oooj, det svææære hullet i stempelet!
Haha jeg satt på med en kamerat når han fikk hull i stempelet, tøff pipelyd, og null power da hadde oljeslangen hans detti av, og sylinderen var like fin!
Litt rart det der! Oljeslangen min også datt av (festa den ikke skikkelig, skulle bare ta en liten tur), den døde ut, starta helt fint etter på. Skrudde opp innsuget osv for å se. Hva ser jeg? Et skjært stempel. Åpner opp, trekker sylinderen av. Oooj, helt fin sylinder! Litt matt et par steder, ellers fullt brukbar i nødtilfelle!