Hvilken forgasser?
Hvilken forgasser?
Hei
Jeg bare lurer på hvilken forgasser er det ypperlig for en rs med polini, eff anlegg osv? vet ca 34 mm forgasser men hvordan er det med større som f.eks 36-38? hvilket merker er det og annbefale? hvor kan jeg få kjøpt de fra norske butikker / internett sider?
Jeg bare lurer på hvilken forgasser er det ypperlig for en rs med polini, eff anlegg osv? vet ca 34 mm forgasser men hvordan er det med større som f.eks 36-38? hvilket merker er det og annbefale? hvor kan jeg få kjøpt de fra norske butikker / internett sider?
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Re: Hvilken forgasser?
Trur ikke du får innsug som passer til større enn 34mm.. er ikke sikker! 
Aprilia RS 125 GP-1 2002
BMW E36 320i 1991
x- Honda CR 80 1985

BMW E36 320i 1991
x- Honda CR 80 1985

kan jeg bare slenge meg på siden eg og lurer på det samme?
å i tilleg om hva som er best av flatside eller round side forgasser??? 

- -Rave 2, kutta cdi, fp snorkel og piperx inlegsfilter, fp svane og 16-40 dreving.
-Honda px-r 50
x-Starway dritt scooter..
-Honda px-r 50
x-Starway dritt scooter..
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Kan ikke si forskjellen mellom 34 og 38. Men har hvertfall et merke og anbefale, og det er Dell'orto. Dette er fordi folk er mest kjent med det merket her på forumet. Spør du om hvilken dyse du skal bruke med FP + 34mm gasser så vet de fleste det. I og med at vi regner med at det er Dell'orto sin VHSB 34mm.
Jo, men det må sannsynligvis modifiseres.
Flatslide skal visst nok være en racing versjon av VHSB sine 34mm'ere, denne skal gi litt bedre effekt og bedre gassrespons enn Roundsliden.
Den generelle forskjellen:

Jo, men det må sannsynligvis modifiseres.
Flatslide skal visst nok være en racing versjon av VHSB sine 34mm'ere, denne skal gi litt bedre effekt og bedre gassrespons enn Roundsliden.
Den generelle forskjellen:

Her skal det stå noe fornuftig.
Er f.eks denne og annbefale? noen som har erfaringer med denne? http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... cts_id=747
Fant bare litt sån random
Fant bare litt sån random

Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Som 34mm gasser? Var noen på forumet som prøvde den, den passa ikke til noen innsug tror jeg det var. 
Stemmer, leste litt om den, at den har 40 mm åpning til innsuget - mot sylinderen, og da vil den jo ikke passe på en 34 mm innsug..
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Nei, kjøp Dell'orto om du skal ha gasser mener jeg. 

Kjøp en pwk forgasser. du vil kunne få mer turtall med en større forgasser, men det er ikke noe poeng på en polini. En mindre forgasser vil gi mye raskere flow, og det gir bedre respons. Så feks en 34mm koso pwk med powerjet er ypperlig 

Jeg har den Koso PWK gasseren sammen med Polini og Jolly race anlegg. Og V-force reed. Fungerer greit den, men har litt problemer med å få den til å gå greit på mellomregisteret. Kjører 155 dyse nå (kan ikke sammenlignes med Dellorto 155) og da går det bra på toppregisteret, men fusker fra 5-7000 rpm. Med 140 dyse, som står orginalt i gasseren, går den greit over over hele registeret, men litt mindre effekt på topp og motoren blir varmere (70-74 C)
Litt offtopic, men hva er vanlig varme på en sykkel med polini? Med 155 dyse har jeg 67-70 C.
Litt offtopic, men hva er vanlig varme på en sykkel med polini? Med 155 dyse har jeg 67-70 C.
155? jeg bruker 175!
67 - 70 grader er fin arbeidstemp det er akkuratt samme på min. men blir den en del varmere så er det noe feil med sykkelen.
tror nokk ikke polini skal ha noen annen arbeidstemp en org syll foreksempel. tempen skal ligge på det samme som org syll.
tror nokk ikke polini skal ha noen annen arbeidstemp en org syll foreksempel. tempen skal ligge på det samme som org syll.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
80-85 grader er idelt 

med koso pwk jo, får massivt moment
Men vurder å dyse ned når jeg har fått fiksa powerjeten da 
Men vurder å dyse ned når jeg har fått fiksa powerjeten da Re: Hvilken forgasser?
heitmann, har du denne? http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... 5950dd7162
Bruker du 34 innsug på den? (om du bruker den gassern da)
Bruker du 34 innsug på den? (om du bruker den gassern da)
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
har den i 34mm ja, knødde den inn i 28mm innsug
raskere flow!
raskere flow!Re: Hvilken forgasser?
Smart! Vurderer og gjøre det selv, responsen bra? Vanskelig og få presset den inn i 28 mm innsuget? 
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Du bør øke diameteren med 1-2mm, for å ikke strupe det inn, og ja, det er veldig vanskelig:) du må presse den helt inn, og holde den der mens du fester klemma. Husk å presse den HELT inn, viss ikke blir den ristet løs.
OT: noen andre så har problemet med at sykklen rister noe helt ekstremt? fordi dysa til powerjeten ble ristet ut..
OT: noen andre så har problemet med at sykklen rister noe helt ekstremt? fordi dysa til powerjeten ble ristet ut..
- Kristian93
- Fersk Racer
Gidder ikke å lage ny tråd så spør bare her
Hvilken dyse skal jeg ha på en 34 gasser med Arrow anlegg, Rave 1? Har 09 modell
Arrow Exhaust System, Rave 1, Dellorto VHSB 34mm
ca 140-145, varierer fra sykkel til sykkel. jeg brukte 142 med samme oppsett bare Jolly moto corsa
Aprilia RS 125 2008!
Jeg bruker 140 dyse ; ) opsett i signaturen 

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
Skal bruke 145 dyse med det nye oppsettet mitt som står i signaturen.
Så alt fra 140-145 som Howierd sa.
Brukte 142 dyse før, men siden jeg går over til effektanlegg og R-CDI så dyser jeg opp til 145. 
Så alt fra 140-145 som Howierd sa.
Brukte 142 dyse før, men siden jeg går over til effektanlegg og R-CDI så dyser jeg opp til 145. 
- Kristian93
- Fersk Racer
Men den kommer jo med 160 dyse, trodde den var ferdig dysa til den i italia med 34 hk 
Arrow Exhaust System, Rave 1, Dellorto VHSB 34mm