Sykkelen går ikke bra!
Sykkelen går ikke bra!
Ok, trenger litt hastehjelp her.
Dro opp på hytta(30 mil hjemmefra) med en helt fin og fungerende sykkel. Kom opp å satte den ute hvor den sto hele natten. Da var det vel rundt -4 grader.
Neste dag skulle jeg og broren min ut å kjøre, men plutselig etter noen km, begynte den å hakke på 8000. Dersom jeg lar den stå en stund, fungerer den i kanskje 1 minutt før den begynner å hakke igjen. Mister også generelt sett mye krefter.
Har prøvd: Kondensfjerner/ny bensin, rense rave1 bladet, prøvd med større dyse pga. tynnere luft høyt oppe på fjellet.
Men det er foreløpig ikke noe som har fungert. Har til og med prøvd å sette på fastlåst ventil.
Grunnen til at det haster veldig er fordi jeg skal kjøre hjem i morgen, så all hjelp settes stor pris på!
Dro opp på hytta(30 mil hjemmefra) med en helt fin og fungerende sykkel. Kom opp å satte den ute hvor den sto hele natten. Da var det vel rundt -4 grader.
Neste dag skulle jeg og broren min ut å kjøre, men plutselig etter noen km, begynte den å hakke på 8000. Dersom jeg lar den stå en stund, fungerer den i kanskje 1 minutt før den begynner å hakke igjen. Mister også generelt sett mye krefter.
Har prøvd: Kondensfjerner/ny bensin, rense rave1 bladet, prøvd med større dyse pga. tynnere luft høyt oppe på fjellet.
Men det er foreløpig ikke noe som har fungert. Har til og med prøvd å sette på fastlåst ventil.
Grunnen til at det haster veldig er fordi jeg skal kjøre hjem i morgen, så all hjelp settes stor pris på!
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Re: Sykkelen går ikke bra!
hmm prøvd å justere litt på nåla ? ikke sikkert det hjelper heller men er verdt ett forsøk, hvordan oppførte den seg med større dyse ?
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Hvor langt har du prøvd å kjøre med dette problemet?
Her skal det stå noe fornuftig.
Har ikke kjørt så langt. Bare frem og tilbake på veien her nede for å teste. Hvordan det?
Freddy: Akkurat likt dessverre.
Freddy: Akkurat likt dessverre.
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Du skal jo ha i mindre dyse i og med at sykkelen får mindre luft?
Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Tørr ikke å ha mindre dyse enn 140.
Er jo nesten minus oppå her om kveldene, og da må jeg ha større dyse.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
men i og med at det er tynnere luft i fjellheimen så tror jeg nokk det blir mer riktig og gå ned ett par hakk på hovedysa fordi, tynnere luft gjør at den får mindre luft enn før og klarer derfor ikke å forbrenne all bensinen og blir stående å hakke, prøv med en mindre dyse er ikke sikkert teorien min stemmer men, er vel verdt ett forsøk.
men er du veldig høyt oppe i fjellheimen eller ?
edit: når du kommer ned igjen fra fjellheimen og ned til lavlandet så kan du jo bytte til den dysa du hadde da du kjørte opp.
men er du veldig høyt oppe i fjellheimen eller ?
edit: når du kommer ned igjen fra fjellheimen og ned til lavlandet så kan du jo bytte til den dysa du hadde da du kjørte opp.
Sist redigert av freddy den 25 jul 2010, 18:41, redigert 1 gang totalt.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Hytta ligger ganske nøyaktig 1050 m over havet.
Edit: Har uansett ikke mindre dyse, så det går ikke.
Edit: Har uansett ikke mindre dyse, så det går ikke.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Kommer duda Kriston?
Sykkelen min er jo klar også så kan vi ta oss en rolig kjøretut 
Sykkelen min er jo klar også så kan vi ta oss en rolig kjøretut 
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Jeg tror faktisk at du er inne på noe, Anton. Det er ikke tilfeldig at den slutter å funke nå, etter å ha fungert så lenge i Oslo.
Jaantoore: vet ikke om jeg tørr.
Jaantoore: vet ikke om jeg tørr.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Må poppe inn et spørsmål til her nå.
Fast bestemt på å finne ut av problemet, var jeg nettopp ute å prøvde sykkelen for ente gang.
Som vanlig, begynte den å gå dårlig etter et par km.
MEN, jeg la merke til én ting; svanehalsen blir ekstremt varm. Faktisk så varm at du får kraftige brannskader om du holder hånden litt foran potta.
Deler av bunnkåpen på venstre siden har også smeltet.
Så jeg tenker: Enten er dette en "bivirkning" av problemet, eller så er dette selve problemet.
Hva tenker dere?
Fast bestemt på å finne ut av problemet, var jeg nettopp ute å prøvde sykkelen for ente gang.
Som vanlig, begynte den å gå dårlig etter et par km.
MEN, jeg la merke til én ting; svanehalsen blir ekstremt varm. Faktisk så varm at du får kraftige brannskader om du holder hånden litt foran potta.
Deler av bunnkåpen på venstre siden har også smeltet.
Så jeg tenker: Enten er dette en "bivirkning" av problemet, eller så er dette selve problemet.
Hva tenker dere?
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
tror nok det er bivirkning i og med at problemet varmer det opp noe sykt!
edit: er det varmere på varmesensoren enn det det pleier å være da?
edit: er det varmere på varmesensoren enn det det pleier å være da?
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Sted: Mosjøen
- Kontakt:
Tror ikke du skal bare prøve og kjøre og håpe det blir bedre.
Blir den varm går den nok for magert.
Og blir den så varm at den begynner og fuske er det ille..!
Står den fortsatt i høylandet. Eller har du fått den hjem?
Blir den varm går den nok for magert.
Og blir den så varm at den begynner og fuske er det ille..!
Står den fortsatt i høylandet. Eller har du fått den hjem?
Hehe, jeg prøver den bare etter at jeg har skrudd på ting og tang. Den må testes...
Nå står den i Oslo. Og motoren går på normal varme, altså 3 streker(60-70 grader).
Lekker også veldig mye olje fra eksosventilen. Pakningen er ny.
Nå står den i Oslo. Og motoren går på normal varme, altså 3 streker(60-70 grader).
Lekker også veldig mye olje fra eksosventilen. Pakningen er ny.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
men skjønner ikke at det kan bli så varmt der når det blir varmere i motoren?
noe som blokkerer i eksosen da? kicker den inn som vanlig da?
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Det skjønner ikke jeg heller. Som sagt fungerer sykkelen til å begynne med, men deretter går den helt elendig. Får den sikkert ikke opp i mer enn 30 km/t.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
da vil jeg tro det er noe som blokkerer, har eksosbladet blitt ødelakt og kommet ut eksosporten kanskje?
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Eksosbladet er i takt.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det.
Helle litt bensin neddi, tenne på og riste det ut?
Helle litt bensin neddi, tenne på og riste det ut?
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
jeg tok gass som var veldig lettent og spraya inni tente på, spruta ut all olja overalt
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Takk for tipsene folkens! Problem løst.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
så bra! det var altså tettet eksos som var feilen? 
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Kriston, når du sier at "Problem løst.". Så forventer jeg iallefall at du sier hva som var problemet. 
Yes, sorry m8´s. Den saken med mange hull i som sitter i enden av eksosanlegget hadde løsnet slik at det samlet seg masse dritt der. 

Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Hehe, skjønner.
Bra du fikk fiksa det da Krissi!