Hopper ut av gir
Hopper ut av gir
Når jeg kjører hender det at sykkelen hopper ut av gir. Treffer fri liksom. Er når jeg girer så virker det som om jeg bommer på giret. Skjer ikke så ofte, men er no dritt når det skjer. Hvorfor skjer dette?
Re: Hopper ut av gir
Er pga rotax har så og si frigir mellom hvert gir elns, så om du ikke får satt den ORDENTLIG i gir, så er det mulighet for at den smetter ut i fri 

Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
så det er ikke noe som har kødda seg til i kassa, det er bare jeg som er for slækk i foten?
Tviler på at det er noe i kassa, som du sier selv det skjer ikke ofte, men folk har ofte en tendens til og ikke sette den ordentlig i gir, og da kan det hende den smetter ut i fri
Med mindere du hører noen skjærelyder, bakhjulet låser seg, du får panic og tryner i veikanten i en rosebusk.. Så vil jeg nok si at du er for slækk i foten til tider, hehe 

Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
hehe, greit;) høres bra ut det 
Er sykkelen ganske ny eller ? For min var og slik når den var ny, men nå som den har gått litt skjer det aldri 

Aprilia rs 125 2008. Gianelli anlegg, Rave 1, Dellorto 34.
Jeg har hatt samme problem med alle orginale sykler jeg har kjørt. Men med en gang de har blitt trimmet har det forsvunnet. Merklig, men sant..
min var også sånn, pluss at den var veldig*g hard og gire med, men dette ble borte når det ble byttet girolje 
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Skjer med meg og i 4 - 5 gir :P
Only one thing sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of a two stroke passing a four stroke.
Once you go braaaap! You never go back!
Once you go braaaap! You never go back!