Det er 10 år siden jeg kjørte aprilia sist, og så fikk jeg meg en selv her for noen dagen siden. Drømmen jeg hadde som 16 åring... Kom 10 år forseint, men nå har jeg en ihvertfall hehe.
greia er at den går ikke spesiel godt. Står noe effektannlegg på, men er nok orginal ellers. Kan tippe at sykkelen kansje går 110-120. Speedometeret fungerer ikke så ikke lett og si. Det er en RS125, 99 modell.
Men på første giret så vil den ikke dra noe mer enn rundt 8000rpm, andre går kansje til 9000, og ja, omtrent slik går tredje giret også, kansje litt mer. Jeg skulle tro at en slik sykkel klarer mer enn det??? Også når den står i fri vil den ikke noe over rundt 9000rpm... Kansje hvis jeg tvinger den, men da høres det bare helt veldig ut.
Når jeg kjører fint, så går den litt rykk og napp. rundt 4-5000rpm. jevn gass, og 5-6 gir.
Kom med forslag.
Går ikke spesielt bra???
Re: Går ikke spesielt bra???
110-120 er lite med effektanlegg, min klarer 135 på speedo... Og den er org.
Hvordan ser pluggen ut?
Hvordan ser pluggen ut?
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

drog eksosventilen ut i dag, så nå drar den veldig mye bedre ihvertfall. Er det sånn at dere justerer opp bensin/luft når dere fjerner plomberinger eller?
Hadde nok dratt litt opp på bakhjulet i dag hvis det hadde vært spor i dekket mitt, og det hadde vært tørt på bakken. Fikk bare hjulspinn. hehe
Som sagt, det er 10 år siden jeg sist rørte en Aprilia, setter pris på alle tips og hint jeg kan få.
Sjekker pluggen nå.
Hadde nok dratt litt opp på bakhjulet i dag hvis det hadde vært spor i dekket mitt, og det hadde vært tørt på bakken. Fikk bare hjulspinn. hehe
Som sagt, det er 10 år siden jeg sist rørte en Aprilia, setter pris på alle tips og hint jeg kan få.
Sjekker pluggen nå.
Man må dyse opp når man fjerner plomberinger.. Originalt står det enten ei 115 eller 110 dyse, det varierer.
Med effektanlegg skal du vel ha rundt 120.
Og om du tar ut eksosventilen bør man ha rundt 130.
Om du kikker inn på forumet sine guider, da vil du finne en trimmeguid som enkelt men detaljert forklarer hva du må gjøre til punkt og prikke
Med effektanlegg skal du vel ha rundt 120.
Og om du tar ut eksosventilen bør man ha rundt 130.
Om du kikker inn på forumet sine guider, da vil du finne en trimmeguid som enkelt men detaljert forklarer hva du må gjøre til punkt og prikke

Aprilia RS250 1998mod.