Så hadde vært fint om noen vet hva jeg skal gjøre for og få ned rpm til en 1-3k rpm på tomgang.. pga det er ikke behagelig at den på en måte gir gass av seg selv!
Ny sylinder, gasser og alt, polini, turtallet ekstremt høyt?
Ny sylinder, gasser og alt, polini, turtallet ekstremt høyt?
Som står i emnet, så fikk jeg endelig start på nye polini kittet mitt, med flatside 34 dellorto gassern min og powerfilter. Så puttet inn 170 dyse så jeg tenkte jeg kunne dyse meg ned, men problemet er at den nærmest ruser seg selv?! Den rusa seg selv opp til 6-8k rpm (ikke gasswiren som gasser) og får den umulig ned med mindere og stoppe den.. så hva skyldes dette? for stor dyse eller hva? siden prøvde også med choke men ingen forsjell med eller uten.. siden ALT er nytt og alt fungerer..
Så hadde vært fint om noen vet hva jeg skal gjøre for og få ned rpm til en 1-3k rpm på tomgang.. pga det er ikke behagelig at den på en måte gir gass av seg selv!
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Re: Ny sylinder, gasser og alt, polini, turtallet ekstremt høyt?
Gratulerer, Slugg!
Ehm, det kan skyldes at wiren er for stram, har du prøvd å dra litt i gasshåndtaket? Tar den tak med engang eller?
Ehm, det kan skyldes at wiren er for stram, har du prøvd å dra litt i gasshåndtaket? Tar den tak med engang eller?

Her skal det stå noe fornuftig.
Takk takk
Kansje det ja, hjelper det om jeg setter clipset på nåla litt høyere a? siden med en gang jeg starter den så drar ruser den seg selv på en måte, men wire'n strammer seg av seg selv, så lurer på hva i huleste det kan være for noe
lurer også på hvem skruer på flatside gassern som er tomgangsskruen? den store med fjøra eller den lille som er rett ved innsuget til luftfilteret? Og hvilken vei skrur jeg for og få lavere tomgang ? inn eller ut? 
Kansje det ja, hjelper det om jeg setter clipset på nåla litt høyere a? siden med en gang jeg starter den så drar ruser den seg selv på en måte, men wire'n strammer seg av seg selv, så lurer på hva i huleste det kan være for noe
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Tipper du har feil tomgangsdyse 

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Står orginal tomgangsdyse i den hvertfall 60 tror jeg det var, burde vel ikke ruse seg så inni h*lvete pga tomgangsdyse eller? som sagt jeg er helt blank akuratt nå hva det kan være så tar imot alt av tips de som vet noe..
Kan ikke være hoveddysa da?
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Den tomgangsdysa er vel beregnet på 125-sylindre, og i og med at du har Polini og flere spyleporter kan det hende den får for lite/mye bensin.. Men det kan jo hende det hjelper å skru på tomgangsskruen 
Hoveddysa skal ikke ha noe å si når gassen står i bunn. Da stenger nåla for hoveddysa og tomgangsdysa tar over

Hoveddysa skal ikke ha noe å si når gassen står i bunn. Da stenger nåla for hoveddysa og tomgangsdysa tar over

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Får for lite bensin, samme hendte med en jeg kjente som hadde 34mm forgasser.
'00 Aprilia RS 125 - Streetfighter SOLGT
'03 Honda TRX400EX
Mercedes CL203, 200 kompressor
'03 Honda TRX400EX
Mercedes CL203, 200 kompressor
Fant ut hva som var galt, kamerat av meg kom en tur og fikk fiksa det
Eneste nå er at jeg synes den vibrerer litt vel mye? kiler omtrent i føttene når jeg kjører liksom, og jeg mener at jeg satt ikke balansedrevene feil heller, strek mot strek og alt.. kan det være noe med at det er en såppas mye større sylinder og sånt? 
Merker også at 170 dyse er kansje litt stort, skal prøve og gå ned til 167, siden virker som den nesten drukner på litt lavere turtall med 170
Eneste nå er at jeg synes den vibrerer litt vel mye? kiler omtrent i føttene når jeg kjører liksom, og jeg mener at jeg satt ikke balansedrevene feil heller, strek mot strek og alt.. kan det være noe med at det er en såppas mye større sylinder og sånt? Merker også at 170 dyse er kansje litt stort, skal prøve og gå ned til 167, siden virker som den nesten drukner på litt lavere turtall med 170
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Hva var det som var galt da? 

Her skal det stå noe fornuftig.